evven voorstellen

linda71

New Member
hallo wij zijn alexander en linda,wij hebben een dochter michelle (8 jaar) en een zoon Glenn(1 jaar).
Ook wij hebben de beslissing genomen om naar australie te gaan.De bedoeling is om naat tumbi umbi te gaan ongeveer 50 km van sydney,daar zit ook family.
Door hier al vaak op te hebben gelezen krijg je steeds meer de kriebels.
We weten alwel dat we voor het skilled visa gaan allen zitten we een beetje met wat we precies naar het ASPC
moeten sturen,zijn dat alleen je diploma's en evt als je voor je zelf werk je inschrijvig van de kamer van koophandel.
Verder wil ik graag weten of het goed te doen is om het zelf te regelen of beter een agent.
Want er is ons verteld dat je alles in een keer goed doen want als je iets vergeet dan is alles gelijk van de baan, en dat zouden we wel heel erg vinden

Hopelijk hoor ik veel van jullie want het is erg leuk om van andere te horen die er ook mee bezig zijn.

groetjes linda. (G'day)

oudenbosch/nbr/nederland

Hoi Linda,

Ik (Michelle) ga met mijn man Glenn (toevallig he) ook naar Australia.
Alleen wij gaan op het partner visum, wat heel goed zelf te doen is.

Wat ik door middel van het lezen van de berichten op deze website heb gezien is dat het allemaal best wel te doen is zelf, het kost alleen wat tijd (en geld).

Veel geluk met jullie aanvraag!

Hoi Linda

Welkom bij het forum!

Als je booklet 6 download http://www.immi.gov.au/allforms/books6.htm  vind je eigenlijk op al je vragen een antwoord met betrekking tot emigreren naar Australie, o.a een checklist voor de dingen die je moet regelen voor je visum aanvraag. Ik ben zelf net begonnen met het verzamelen van de spullen die je nodig hebt voor je Skill Assesment, en dat valt op zich wel mee. Gecertificeerde kopietjes van je diploma's( deze moeten engelstalig zijn, zijn ze ooit in het engels afgegeven is het goed, anders moet je ze laten door een beedigd vertaal bureau), een engelstalige brief van je werkgever, gecertificeerde kopietjes van alle niet blanco bladzijde's van je paspoort dat was het zo een beetje, kan zijn dat ik nog iets vergeten ben hoor! Ik denk dat het best zelf te doen is en zou je geld lekker in je zak houden en niet gaan uitgeven aan die bureau's, hier hoor je over het algemeen ook niet de meest positieve berichten over. Iig zul je op bijna al je vragen wel een antwoord vinden hier op het forum, veel plezier.

Groetjes Sander  :up:

Hoi Linda en Alexander,

Ik sluit me geheel aan bij Sander, ben ook van mening als je een beetje Engels kan het zeer goed te doen is om alles zelf te regelen. Wat je allemaal nodig hebt is natuurlijk ook afhankelijk van het soort visum waar je voor gaat en van je persoonlijke situatie.
Ga je voor een skilled independent visa dan moet je wel aan je 120 pnt komen!
In jullie geval is het dan bv eventueel mogelijk je door je familie te laten sponseren hetgeen je weer 15 pnt extra oplevert.
Hoe dit alles in z'n werk gaat kun je allemaal terugvinden op de site die Ssander net aangegeven heeft.
Veel succes, zijn er vragen dan stel ze gerust

[quote author=shelley link=topic=1317.msg10874#msg10874 date=1110561105]
Hoi Linda,

Ik (Michelle) ga met mijn man Glenn (toevallig he) ook naar Australia.
Alleen wij gaan op het partner visum, wat heel goed zelf te doen is.

Wat ik door middel van het lezen van de berichten op deze website heb gezien is dat het allemaal best wel te doen is zelf, het kost alleen wat tijd (en geld).

Veel geluk met jullie aanvraag!
[/quote]

hallo shelly,

wat je zeg toeval met de namen.
hoe meer ik hier lees gaan wij er inderdaad toch maar voor om het zelf te gaan doen .
Duurt het inderdaad langer als je het zelf gaat aanvragen.

Bedankt voor je advies en ook voor jullie heel veel geluk,

groetjes linda

[quote author=M5 link=topic=1317.msg10875#msg10875 date=1110567042]
Hoi Linda

Welkom bij het forum!

Als je booklet 6 download http://www.immi.gov.au/allforms/books6.htm  vind je eigenlijk op al je vragen een antwoord met betrekking tot emigreren naar Australie, o.a een checklist voor de dingen die je moet regelen voor je visum aanvraag. Ik ben zelf net begonnen met het verzamelen van de spullen die je nodig hebt voor je Skill Assesment, en dat valt op zich wel mee. Gecertificeerde kopietjes van je diploma's( deze moeten engelstalig zijn, zijn ze ooit in het engels afgegeven is het goed, anders moet je ze laten door een beedigd vertaal bureau), een engelstalige brief van je werkgever, gecertificeerde kopietjes van alle niet blanco bladzijde's van je paspoort dat was het zo een beetje, kan zijn dat ik nog iets vergeten ben hoor! Ik denk dat het best zelf te doen is en zou je geld lekker in je zak houden en niet gaan uitgeven aan die bureau's, hier hoor je over het algemeen ook niet de meest positieve berichten over. Iig zul je op bijna al je vragen wel een antwoord vinden hier op het forum, veel plezier.

Hoi sander,

bedankt voor je uit gebreide informatie dat booklet heb ik inderdaad gedownload en er staat inderdaad alles in
maar jij verteld inderdaad over een brief van je werkgever maar ik werk al 12 jaar als zelfstandig ondernemer.
Dus moet ik dan zelf zo'n brief opmaken of iets van mijn boekhouder dat hij iets opsteld.
Ken je me misschien ook vertellen waar ik adressen kan vinden voor een beedigd vertaalbureau .

Hopelijk hoor ik nog wat.en heel erg leuk dat iedereen zo behulpzaam is,

groetjes linda

[/quote]

[quote author=Wilbert67 link=topic=1317.msg10878#msg10878 date=1110569356]
Hoi Linda en Alexander,

Ik sluit me geheel aan bij Sander, ben ook van mening als je een beetje Engels kan het zeer goed te doen is om alles zelf te regelen. Wat je allemaal nodig hebt is natuurlijk ook afhankelijk van het soort visum waar je voor gaat en van je persoonlijke situatie.
Ga je voor een skilled independent visa dan moet je wel aan je 120 pnt komen!
In jullie geval is het dan bv eventueel mogelijk je door je familie te laten sponseren hetgeen je weer 15 pnt extra oplevert.
Hoe dit alles in z'n werk gaat kun je allemaal terugvinden op de site die Ssander net aangegeven heeft.
Veel succes, zijn er vragen dan stel ze gerust
[/quote]

Hoi wilbert,

Ik geloof inderdaad dat wij ons ook aan gaan sluiten over jullie mening dat we het zelf gaan doen.want je vindt hier zoveel informatie.
Maar over dat sponseren is ons certeld dat je sponsor een X bedrag moet storten in een bond voor het geval je
in die 1ste 2 jaar er aanspraak op moet maken,wat niet nodig zal zijn.
Maar wij vinden dat een beetje verveelend om dat van alexander zijn broer te verlangen,
want dat zal best een hoog bedrag zijn.
Wij komen wel aan genoeg punten dus dat is wel prettig.
Is het zoiezo een voordeel dat het naaste familie daar woont,telt het ook al laten we ze ons niet sponseren.

hartstikke leuk je reaktie en ik zal zeker nog wat vragen hier loslaten.

groetjes linda

en ook jullie heel veel succes

Hoi Linda,

Wij hebben ook familie in Oz, maar ook om de redenen hun nergens mee te belasten proberen wij het visum zonder hu hulp te bemachtigen. Ik weet erlijk gezegd niet hoe dat precies zit met dat fonds waar je geld in moet storten, wist wel dat je sponsor de eerste 2 jaar garant moet staan.
Wat betreft de duur van de visa afhandeling, die is afhankelijk van wanneer jij de papieren opstuurt naar DIMIA ( of je agent ).
Denk zelf dat het met een agent alleen maar langer duurt omdat je dan eerst alles naar je agent moet sturen. Agent lijkt me alleen handig als je een echt probleem geval bent en geen mogelijkheid kan vinden voor een visa.
Wist je trouwens dat door automatisering bij de DIMIA de afhandeling sinds een half jaar geloof ik aanzienlijk sneller gaat!

Hoi Linda!

Het feit dat je sponsor een bedrag moet betalen of borg is volgens mij niet correct. Hij noet form 40  http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/40.pdf (hier lees je ook meteen waar je sponsor aan moet voldoen )invullen en aan een aantal voorwaarden voldoen en dat is het. Het gaat er om dat je de eerste twee jaar geen gebruik mag maken van een aantal sociale voorzieningen en dat waneer het niet anders kan je sponsor je financieel moet bijstaan, dat is wat ik er tenminste van begrepen heb.

[quote author=M5 link=topic=1317.msg10978#msg10978 date=1110647917]
Hoi Linda!

Het feit dat je sponsor een bedrag moet betalen of borg is volgens mij niet correct. Hij noet form 40  http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/40.pdf (hier lees je ook meteen waar je sponsor aan moet voldoen )invullen en aan een aantal voorwaarden voldoen en dat is het. Het gaat er om dat je de eerste twee jaar geen gebruik mag maken van een aantal sociale voorzieningen en dat waneer het niet anders kan je sponsor je financieel moet bijstaan, dat is wat ik er tenminste van begrepen heb.

[/quote]
hoi hoi,

wij konden er zelf ook niets over vinden dan het geen wat er in het form 40 staat,
maar we zijn op een informatieavond geweest en daar zeiden ze dat en ze hadden het over 5000 ausd.
Dus dat is op zich niet mis.
maar bedankt in ieder geval en misschien weet iemand anders er iets over.

groetjes linda and a G'day

Het lijkt mij verstandig dat jullie een zelfstandig 'draadje' openen in de daarvoor bestemde Topics.

Bacchus

Hoi Linda en Alex
Welkom op het forum
Wat leuk dat jullie naar Tumbie Umbie gaan! Zijn jullie er al eens geweest?
Ik woon een aantal maanden per jaar (emigreren zit er (voorlopig) niet in)"om de hoek" in Chittaway Bay.
Moeten we toch eens afspreken voor een koffie of een biertje!
Ik vertrek woensdag weer tot eind mei.
Groet
Gerrit

[quote author=gerrit link=topic=1317.msg11054#msg11054 date=1110750299]
Hoi Linda en Alex
Welkom op het forum
Wat leuk dat jullie naar Tumbie Umbie gaan! Zijn jullie er al eens geweest?
Ik woon een aantal maanden per jaar (emigreren zit er (voorlopig) niet in)"om de hoek" in Chittaway Bay.
Moeten we toch eens afspreken voor een koffie of een biertje!
Ik vertrek woensdag weer tot eind mei.
Groet
Gerrit
[/quote]

hallo gerrit,

ja we zijn er al eens geweest de broer alexander woont er,is inderdaad zowat om de hoek.
waarom woon je er maar een paar maanden per jaar ,is dat vanwege werk ofzo.
Je bedoeld dat waarschijnlijk hier in nederland eens afspreken.
we wensen je een goede reis en tot horens.

groetjes,
alexander ,linda en de kids.

[quote author=Bacchus link=topic=1317.msg11003#msg11003 date=1110708777]
Het lijkt mij verstandig dat jullie een zelfstandig 'draadje' openen in de daarvoor bestemde Topics.

Bacchus
[/quote]

Hallo bacchus,

Ik wil best wel naar een bestemde topic maar ik krijg het niet voorelkaar kun je even vertellen
wat ik moet doen.

bedankt al zo vast.

groetjes linda

Linda,

Als je op de button: "Home" klikt, dan krijg je een overzicht met allerlei groepen (Kletsdoos, Even Voorstellen, etc. etc.).
Klik daar op de gewenste categorie en dan vervolgens op de button: "New Topic"..type je verhaaltje en klik onderin op de button: "Post"...

Je mag alleen dus zelf de gewenste categorie bepalen en dat mag je zelf bepalen (ik heb nl. niet echt gelezen waar het precies over gaat)...

Succes

[quote author=Hillegien link=topic=1317.msg11108#msg11108 date=1110818726]
:hi: op het forum!

Veel plezier in Tumbi Umbi.  :)
[/quote]

hallo,

hillegien ben je soms bekent met tumbi umbie of nooit van gehoord.

groetjes linda. :)

Hoi Linda, welkom op het forum!

Dat bedrag van 5000 dollar is een bedrag wat jij zelf moet storten, dus je sponsor wordt daar niet mee belast. Dit bedrag is ervoor om eventuele kosten te dekken. Ik geloof zelfs dat je assurer het krijgt, niet je sponsor.
Na twee jaar krijg je het weer terug als het niet gebruikt is.

Groetjes Katja.

Back