ex emigranten komen nog even op de site

hans en cathy

New Member
Hallo allemaal,

Zo'n twee jaar geleden hadden wij nog volop plannen te emigreren naar Australië. Helaas voor mijn man Hans kreeg ik ineens de nare gedachte dat dit niet goed zou komen. Dus is er definitief een punt achter gezet. Toch jammer dat ik het niet aan durfde want het blijft een fantastich land, hét land van mijn dromen!! Jammer genoeg te ver weg voor zo'n grote stap.

Nu blijft dit land altijd in ons hart en willen heel graag meerdere foto's op canvas laten zetten zodat we er in gedachte altijd kunnen zijn. Alleen hebben we een klein probleempje waarbij ik hoopte dat jullie ons kunnen helpen.
De foto's die wij hebben stammen nog uit de tijd van het ouderwetse toestel, waardoor wij die foto's dus niet digitaal kunnen aanleveren en bij het zó opsturen veel kwaliteit verliezen. Mijn vraag dus aan jullie is wie kan ons enkele foto's digitaal opsturen zodat wij die kunnen gebruiken. Het gaat om het operahuis met het liefst de brug erbij, de three sisters, de twelve apostles en wat heel leuk zou zijn een typisch aussie-thing zoals een windmolen of wat brievenbussen op een rij.

Ik weet het, het is veel gevraagd maar wij zouden er héél dankbaar voor zijn.

Wij hebben trouwens ook nog een IELS boek, hebben wij niet meer nodig. Wie kan ik daar gelukkig mee maken?

Groetjes Cathy

Helaas, ik kan je er niet aan helpen, maar iemand anderst vast wel  :up:

groetjes Miranda

Hi Cathy,

Sommige dingen moeten mooie dromen blijven, goed dat jij weet wat voor jou droom en wat realiteit moet zijn.

Je kunt vast wel aan digifoto's van anderen komen, maar zelf gemaakte zijn toch leuker? Ik heb gehoord dat je met een speciaal apparaatje je negatieven kunt scannen en dan de foto's digitaal kan maken. Misschien het uitzoeken waard...

Groet,
Fae

Negatieven kun je inlaten scannen in hoge resolutie bij een goede fotozaak (zoals die van ons  :up:)
Daar kun je dan weer canvasfoto's van laten maken, zo doen wij het ook regelmatig voor onze klanten.
Een goed scherp negatief in hoge resolutie ingescand kan makkelijk tot 1 meter uitvergroot.

Waar woon je? Midden van het land?

Groetjes
Ineke

Dat IELTS boek vind ik wel interessant!

Ik heb aardig wat High-Res foto's.. van NT. De rest is 2.0 MP, te weinig MP voor een uitvergroting.

Kijk anders op http://www.flickr.com/ als je hier de dingen invult die jullie graag willen hebben, dan staan er genoeg voorbeelden van deze foto's.

@Juf: Als echte flickrite (;-) voel ik me wel geroepen om even te reageren:

Ja, er staan zeker meer dan genoeg foto's op flickr.com. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat die fotos zonder meer 'gedownload' worden en gebruikt (tenzij de fotograaf aangegeven heeft dat dat mag/kan zeg maar... copyrights en zo meer). Een van de eerlijkste manieren zou zijn om de eigenaar van die foto die je graag zou willen hebben een flickrmailtje te sturen (zoiets als via PM op deze site zeg maar) en te vragen of je (een copy van) die foto zou mogen hebben. Je zou dan wel even een (gratis) account moeten aanmaken.

Overigens ben ik het ook helemaal eens met Fae: Zelf gemaakte fotos lijken me daarvoor veel interessanter. En als je de negatieven nog hebt kun je die volgens mij bij de meeste fotozaken wel in laten scannen ...

Je kan gewoon je eigen foto's gebruiken hoor, die tip met de negatieven werkt prima. Even opsturen naar een canvas bedrijf en klaar is kees.

Hmm dat wist ik niet van Flickr. Weer wat geleerd  :up:. Mocht je een copyright free foto willen, kun je even googlen. Wij hebben ook wel een fotootje of wat van de opera house. Maar niet op de manier zoals je beschrijft. Succes met zoeken iig!

[quote author=jufrebekka link=topic=8247.msg108869#msg108869 date=1201162268]
Hmm dat wist ik niet van Flickr. Weer wat geleerd  :up:. Mocht je een copyright free foto willen, kun je even googlen. Wij hebben ook wel een fotootje of wat van de opera house. Maar niet op de manier zoals je beschrijft. Succes met zoeken iig!
[/quote]

Maar dat is niet typisch voor Flickr hoor, dit geldt voor alle foto's op het internet. Dat je een foto via Google kan vinden, wil natuurlijk niet zeggen dat de fotograaf ermee instemt om de foto's voor eigen doeleinden te gebruiken!

Ja dat wist ik natuurlijk wel  :wink:. Maar ik was in de veronderstelling dat Flickr een gemeenschap was van mensen die graag hun foto's deelden. Ik heb het zelf nooit gebruikt, dus kan ik er verder niks over zeggen.

[quote author=jufrebekka link=topic=8247.msg108987#msg108987 date=1201214450]
Ja dat wist ik natuurlijk wel  :wink:. Maar ik was in de veronderstelling dat Flickr een gemeenschap was van mensen die graag hun foto's deelden. Ik heb het zelf nooit gebruikt, dus kan ik er verder niks over zeggen.
[/quote]

Hoi Juf, dat is niet raar inderdaad. Veel mensen denken dat. Maar je fotos graag laten zien is natuurlijk iets anders dan je fotos zomaar door iedereen laten gebruiken ... ;-) 
Het is denk ik ook wel een beetje een tijdsbeeld (typerend verschijnsel van deze era) dat gedacht wordt dat alles wat op internet staat ook vrij bruikbaar is... Ik hoorde van de week dat er feitelijk zelfs een probleem aan het ontstaan is in de scholen wereld: Er worden meer en meer essay's, samenvattingen etc van internet gehaald en gebruikt ....

Sorry jongens, ik realiseer me ook net dat ik het topic een beetje gekaapt heb... is niet de bedoeling...

Back