EzzieNL naar Brisbane

EzzieNL

New Member
Het is wel eens tijd om een StaVaZa topic van mezelf aan te maken denk ik zo, ik ben altijd zo lekker last-minute dus dit past ook wel bij mij, hihi!

Ruim een jaar geleden heb ik een Australische penvriend gevonden en om een lang verhaal kort te maken: Dat is meer dan alleen vrienden geworden en na in september een maand bij hem en zijn familie te hebben gelogeerd hebben we maar eens spijkers met koppen geslagen. 22 januari komt hij hierheen (vandaar die countdown timer in m'n signature) en op 3 maart vliegen we samen terug naar Brisbane!

Ik heb inmiddels een WHV om de eerste tijd te overbruggen, maar aangezien er een huwelijk in de pipeline zit gaat er zo rond augustus een aanvraag voor een spouse visa de deur uit :)

Intussen druk aan het regelen voor de emigratie... verhuizer is nu bekend (Voerman verscheept 1,5 kuub naar Brisbane voor ons - ik neem geen meubels mee, alleen dingen waar ik echt aan gehecht ben), de meeste dingen rond opzegging verzekeringen etc. zijn geregeld, de baas weet dat ik 21 januari voor het laatst kom, familie is aan het verwerkingsproces begonnen en ik heb er suuuuuuperveel zin in! :up:

Als je mij een paar jaar geleden had gevraagd of ik dit in mijn toekomst had verwacht had ik je denk ik raar aangekeken, maar het kan nogal anders lopen hè, lol.

Hoi Ezzie,

wat een spannende maar waarschijnlijk geweldige tijd gaat dat worden!!
Nog even en dan is je lover bij je! Leuk he, dat aftel ding :grin:

Succes

Hoi Ezzie,

Leuk hoor! Lang geleden is het bij ons ook zo gegaan; in '98 Steve online ontmoet, na 1,5 maand kwam hij mij opzoeken en nog een paar maanden later vertrok ik naar Brisbane, en we leven nog lang en gelukkig.

Ik vond het wel moeilijk om niet samen te zijn! Vooral in het begin toen de vlinders bijna m'n oren uit waaiden, een maand was een eeuwigheid. Toch bijzonder dat ons beider 'gut feeling' klopte. Mensen denken wel 's dat iemand online ontmoeten niks is, maar ik denk juist dat de basis dan primair verbaal is en je niet 'afgeleid' wordt door lichamelijke zaken. Ik was al verliefd op Steve voor ik 'm gezien had, en 't kon me toen niet meer schelen of hij een Quasimodo of Elephant Man zou zijn. (M'n broer maakte 's 't geintje; "Maar wat nou als hij stinkt??"... :-D).
De telefoonrekening was shocking, want kabel en bellen via de computer gebeurde gewoon nog niet voor de eenvoudige burger - da's gelukkig nu wel anders!

'Sterkte' met het wachten! :)

Groetjes,

Ireen

Leuk verhaal, zowel van die van jou Ezzie als die van Ireen.
Succes met de laatste maanden en veel plezier in je nieuwe leven gewenst! :up:

Inderdaad een heel leuk verhaal en onwijs veel plezier gewenst! Heb trouwens het plezante boekje uit van Pratchett en nog bedankt voor die tip, gaat zeker mee als ik mijn spullen moet pakken. :p

Hoi Ezzie,

Leuk hoor! Lang geleden is het bij ons ook zo gegaan; in '98 Steve online ontmoet, na 1,5 maand kwam hij mij opzoeken en nog een paar maanden later vertrok ik naar Brisbane, en we leven nog lang en gelukkig.

Ik vond het wel moeilijk om niet samen te zijn! Vooral in het begin toen de vlinders bijna m'n oren uit waaiden, een maand was een eeuwigheid. Toch bijzonder dat ons beider 'gut feeling' klopte. Mensen denken wel 's dat iemand online ontmoeten niks is, maar ik denk juist dat de basis dan primair verbaal is en je niet 'afgeleid' wordt door lichamelijke zaken. Ik was al verliefd op Steve voor ik 'm gezien had, en 't kon me toen niet meer schelen of hij een Quasimodo of Elephant Man zou zijn. (M'n broer maakte 's 't geintje; "Maar wat nou als hij stinkt??"... :-D).
De telefoonrekening was shocking, want kabel en bellen via de computer gebeurde gewoon nog niet voor de eenvoudige burger - da's gelukkig nu wel anders!

Dat klinkt errug bekend, haha! Wij hebben zelfs een jaar lang alleen geschreven en gebeld, en we kenden elkaar dus al heel goed. Dat fysieke is een driedubbele bonus gebleken, maar net als jij was ik ook al zo verliefd dat het me niet zoveel kon schelen hoe hij er nou in het echt uit zou zien, al had ik door alle foto's en filmpjes al wel een goed beeld ;) Het is zo cliché, maar het was gewoon helemaal goed toen ik 'm voor het eerst zag op het vliegveld van Brisbane... Ik denk dat het wel een grote plus is dat je inderdaad eerst het verbale kennismaken hebt. Niets leidt dan verder af en voor mij is het feit dat het in real life ook zo geweldig klikt echt de kers op de slagroom zeg maar.

Kan je wel zeggen dat ik echt gestoord word van het wachten! Gelukkig heb ik al die regeldingen om m'n aandacht een beetje af te leiden, maar o o o ben ik blij dat we niet voor ons eerste plan zijn gegaan... dan zou hij hier pas in mei op bezoek gekomen zijn! Dat had ik echt niet overleefd hoor :p

Lang leve Skype, yay!

Heeft Ezzienl al gestemt in dit topic.....
http://forum.xpdite.net/topic/2714-bestemming-wie-gaat-waarheen/page__st__440

Mr Perthpete zal wel weer denken, "komt die gloeiende devil uit the NT weer aan"....

Jack :evil:

Wow, dit is echt een super verhaal. Zo zie je maar dat het soms in het kleinste (of het verste, in dit geval :lol: ) hoekje ligt, he.

Ik wens jullie heel veel succes met alles.
Spannend allemaal en super leuk! :up:

Heeft Ezzienl al gestemt in dit topic.....
http://forum.xpdite.net/topic/2714-bestemming-wie-gaat-waarheen/page__st__440

Mr Perthpete zal wel weer denken, "komt die gloeiende devil uit the NT weer aan"....

Jack :evil:

Jazeker heb ik gestemd! :up:

Gefeliciteerd!!
Wat een leuk verhaal , zou zo uit een boekje kunnen komen :wink: .Heel veel geluk met alles.

groetjes Chantal1

Leuk om te lezen Ezzie, wat zal die resterende maand lang lijken! En als die er is maakt het niet meer uit, dan is ie er.
Heel veel geluk samen!

Schiet me net te binnen; toen wij op gesprek gingen bij Immigration hadden we print outs van alle emails - maar hij geloofde het wel, haha. Die dacht natuurlijk, Neeeee bedankt, too much info :-D. God weet wat ze allemaal te lezen krijgen ;-).

Gut ja, weet je, Steve had destijds geen scanner en ik moest een week op een foto wachten! Die kwam per ouderwetse post. SMS was er zelfs nog niet, en Skype ook nog niet (wij gebruikten ICQ). Wat klinkt dat nou raar hè, in deze tijd. Ouwe sokken zijn we. Wat ook raar was, vooral in het begin, was zeggen dat ik een vriend had: waar dan? Ja uh, hij zit alleen aan de andere kant van de wereld. Dat is misschien nu wat minder shocking, maar toen was het toch nog wel vreemd. En je een koppel voelen op zo'n afstand was ook even wennen!

Ik kan trouwens wel vertellen dat we onze cultuurclashes hebben gehad hoor, echt wel. Het leek vaak zo makkelijk, Engels praten, maar vaak is gebleken dat dingen nét even wat anders lagen, en we hebben stomme ruzies gehad die later bleken gebaseerd te zijn op de verkeerde interpretatie van mijn Engels (of misschien was het wel een goede interpretatie maar van verkeerd Engels), of ik had een subtiliteit niet opgepikt, van die dingen. Ik heb daardoor wel geleerd altijd te checken bij twijfel of wanneer iets raar overkomt. En nog steeds ben ik de felle van ons twee, ik vergelijk het maar als een Nederlander versus Italiaan, 't komt er net allemaal wat vuriger uit. Gelukkig kunnen dingen wel wat lijden als de basis goed is :).

En al is het wachten klote, het verliefd zijn is fantastisch, toch :roll:. Nog maar een handvol weekenden voor jullie, dat schiet op!

Groetjes!

Succes met het wachten.. maar met de kerstdagen ertussen zal het zo eind Januari zijn! Is hij al eens eerder in NL geweest??? Succes met alles!!

Ze zien ons al aankomen bij Immigration, met al onze mails... dat zijn er honderden, kan ik wel een mooi boekwerk mee vullen, haha!

't Is inderdaad wel een beetje gek om te zeggen dat je een koppel bent als part 2 op het andere halfrond zit... en het stomme is, ik moet er nog zo aan wennen dat ik onder een paar kerstkaarten ben vergeten zijn naam er ook bij te zetten ;) Maar als de baas van m'n zusje haar dan feliciteert omdat haar zus gaat trouwen (ze had vrijgevraagd omdat we volgende week voor jurken gaan kijken), dan voelt dat wel errug goed kan ik je vertellen!

Alleen dat wachten is torture, absoluut. Maar zoals je al zegt Alie, het is nu echt die tijd van het jaar dat je gaat denken 'joh is het alweer Sinterklaas geweest' dus januari staat zo voor de deur. Hoop ik, lol. Het kan me niet snel genoeg gaan!

Zijn jullie getrouwd Ireen? In Australië?

Cultuurclashes komen we wel uit gok ik, en och dat maakt het misschien ook wel spannend. Als hij me schaapachtig aankijkt kan ik er vanuit gaan dat ik iets heel stoms gezegd heb ;)

Ohw dames, wat klinken jullie verhalen leuk! De verliefdheid spat er vanaf!

Vind het ook wel knap van jullie.

Je moet je opgeven voor grenzenloos verliefd Joh ! :wub: :flying:
Wij zitten dan in ieder geval allemaal aan de buis gekluisterd ! :tvhorror:
ik vind dat altijd zo'n heerlijk programma...net zo heerlijk al jullie verhaal ! :wub:
geniet er van en van elkaar ook al is het op afstand! :-* :computer:
Waar in Brisbane gaan jullie wonen ?
Groetjes Annemiek

Haha, Grenzeloos Verliefd is al heel wat keren genoemd als ik het nieuws aan vrienden en kennissen vertelde! Op zich wel leuk, maar weet je... ik hoef niet zo nodig een camera om me heen als ik afscheid neem op Schiphol enzo. Da's denk ik al lastig zat, want voor mij geldt 'you don't know what you got til it's gone' - als het kwartje zakt dat ik m'n familie maanden niet ga zien gaan de waterlanders wel komen vrees ik. Maar da's ook niet meer dan normaal denk ik.

Ik ga eerst met z'n zusjes in een appartementje of townhouse ofzo, waarschijnlijk in Waterford West. Dat is in de buurt van Bethania waar z'n ouders wonen (Logan County, ten zuiden van Brisbane). Daarna kijken we of we zelf wat anders zoeken of dat z'n zusjes na ons trouwen weer gaan wieberen ;)

Kon vandaag trouwens een gigantisch pakket ophalen bij het postbureau... Dik 100 dollar aan verzendkosten!!! Met een Nederlands briefje gericht aan m'n vader (ik verdenk een mutual friend van de vertaling). En ik mag het pas openmaken als we Sinterklaas vieren, grmbl... Had ik nou maar niet gezegd dat wij dat pas de 12e doen met ons gezin :lol:

oh wat zou ik het moeilijk hebben wanneer er zo'n pakket klaar zou staan voor me :wacko:
Ben benieuwd wat er in zit ^-^

Back