Familie Desaeger uit België :) -

Carla

New Member
Hoi hoi,

Even voorstellen...
Wij zijn nieuw hier op het forum. Steve (43) en Carla (46) , jaja al wat ouder dan de meeste waaghalzen.
Vorig jaar in februari gestart met onze procedure via Visa4You maar door Corona duurt het allemaal lang.
Maar dat gaf ons meer tijd om de IELST test tot een goed einde te brengen. Ikzelf ben al te oud dus gaat de visumprocedure volgens de opleiding en werkervaring van mijn man. Daar onze punten dan niet hoog zijn (leeftijd, man zelfstandig geweest tot 7 jaar terug, telt dan niet mee voor de punten) moest de Engelse test dan ook heel goed zijn , 7 op alles. Steve heeft de IELST test 4x gedaan en steeds te weinig voor schrijven : 6.5 mits 2x online Engelse les te hebben gevolgd, heel frustrerend was dat wel, tot ik de PTE test had ontdekt en hem hiervoor ingeschreven had. Deze deze was uiteindelijk geslaagd.. Tot grote vreugde van mezelf (migraine aanval gekregen van te enthousiast rondspringen en roepen), onze punten waren eindelijk binnen! Dat was dan vorig jaar gelukt en nu de grenzen open gaan komen we in aanmerking voor WA , SA en Vic.
Onze voorkeur ging naar Queensland of NSW omdat we er een rondreis hebben gemaakt met onze zoon in 2019. Onze zoon van 10 verhuist ook mee.... Vorige week onze EOI ingediend voor WA en SA. Spannend!.
Zijn er hier mensen of onderwerpen waar ik terecht kan ivm de financiën, hoe geld overzetten en wat de beste opties zijn? Iemand die ook voor WA of SA gaat of er al woont? We willen niet in de stad (Perth of Adelaide) zelf wonen maar er net buiten, met wat tuin om onze eigen groentjes en fruit enz te voorzien... Dromen mag ;)
Groetjes, Carla
 
Hoi Carla, altijd goed dat South Australia steeds beter vertegenwoordigd wordt. Wij gaan ook voor SA en 491. Wat leeftijd betreft kan het nog spannend worden dan? Ik hoop voor jullie dat alles lekker snel verloopt. Geniet van het avontuur!!

Waar zou je terecht willen komen in SA of WA afhankelijk welke het wordt uiteindelijk?? Al een beetje voorkeur regios per staat?
Wij zijn stiekem al een beetje verkocht aan Adelaide hills.

Ik lees mee! 👍
 
Welkom, en PTE, ja dat is vaak de sleutel tot succes.
Spannende tijden nu voor de volgende stap(pen)

Omgeving Adelaide en omgeving Perth. Beide meer dan OK. Wat betreft deze:

We willen niet in de stad (Perth of Adelaide)

Steden zoals Adelaide en Perth zijn heel anders qua opzet dan Nederlandse steden. En Als je Brisbane of Sydney bezocht hebt was dit vast in het centrum. De buitenwijken in de steden hier zijn vaak heel ruim opgezet, wellicht niet om nu een boomgaard te starten, maar 1000 vierkante meter is heel normaal in de oudere buitenwijken. Waarom zeg ik dit? Omdat wij precies hetzelfde hadden maar toen we eens goed onderzoek deden bleek het buiten de stad vaak wel erg snel 'leeg' te worden. En als nieuwkomer wil je ook wel wat mensen om je heen wellicht.

Adelaide en omgeving: Leuke rustige stad met veel opties om of dicht bij de zee, of in de heuvels te wonen. Adelaide Hills is erg fraai, wijngaarden, koala's enz.

Perth, ook genoeg strand, wat uitgestrekter naar mijn mening dan Adelaide. Ook heuvels in het achterland, iets minder stunning dan Adelaide Hills naar mijn mening. Maar als je van OZ bush houdt zeker een optie. Grote(re) blokken land en nog redelijk in de buurt van het centrum.

Beide prettige en zomers goed warme steden.
 
Last edited:
Hi, welkom op het forum!

De PTE doet altijd wonderen. Fijn dat jullie nu de EOI ingediend hebben. Het verbaasd mij dat je schrijft dat je partner zelfstandig is geweest en dat dit niet mee telt met de punten. Bij ons kon dit gewoon meegeteld worden maar waarschijnlijk is het afhankelijk van je beroep en het assessment wat je daar bij moet doen.

Goed om te lezen dat jullie niet opgeven.

Wij zijn op het 190 visum binnengekomen voor NSW. Wij hebben netjes de 2 jaar daar volgemaakt en daarna zo snel mogelijk verkast naar de andere kant van Australia ;). Zo heeft iedereen hier zijn eigen ervargingen waar je wilt wonen en niet.

Wij wonen nu alweer een jaar in WA en zijn heel happy hier. WA is niet te vergelijken met NSW in alle opzichtte voor ons. Wij wonen ongeveer 45 minuten met de auto van Perth af. Wij wonen ten zuiden van Perth. Met de trein doe je er overigens maar 35 minuten over vanuit ons naar Perth en de trein werkt perfect. Ruimte genoeg, bijna alle huizen hier hebben een tuin, vrijstaand, bijna geen flatgebouwen, joepie en nog betaalbare huizen in vergelijking met NSW. (Dit is ten zuiden van Perth)

Als je voor WA kiest dan moet je ten noorden van Perth live gaan bekijken en ten zuiden en dan krijg je snel het gevoel waar je denkt je het meest thuis te voelen. Google streetview werkt trouwens ook heel goed, zo hebben wij WA ontdekt toen wij in de Lockdowns zaten in Sydney, dan krijg je al een heel helder beeld.

Over SA kan ik weinig zeggen, heb daar 1 dag rond gelopen, dat was een prima gevoel. Het gaf mij in ieder geval niet dat drukke gevoel zoals in Sydney.

Zijn er hier mensen of onderwerpen waar ik terecht kan ivm de financiën, hoe geld overzetten en wat de beste opties zijn?
Wij gebruiken altijd Wise, dat werkt heel goed met geld overzetten. Volgens mij is er nog een andere die ook veel gebruikt wordt door verschillende hier op het forum.

Als je vragen hebt, stel ze maar.

Heel veel succes met het gehele traject en hopelijk snel nieuws op de EOI en dan kan het snel gaan.
 
Hoi Carla, altijd goed dat South Australia steeds beter vertegenwoordigd wordt. Wij gaan ook voor SA en 491. Wat leeftijd betreft kan het nog spannend worden dan? Ik hoop voor jullie dat alles lekker snel verloopt. Geniet van het avontuur!!

Waar zou je terecht willen komen in SA of WA afhankelijk welke het wordt uiteindelijk?? Al een beetje voorkeur regios per staat?
Wij zijn stiekem al een beetje verkocht aan Adelaide hills.

Ik lees mee! 👍
Hoi hoi. We zitten al een tijdje te kijken naar Adelaide Hills en omstreken, maar het mag niet te koud worden in de winter naar mijn mening ;).
Perth lijkt me ook wel wat met de prachtige stranden aan de Indische oceaan en qua klimaat iets meer mediterraans dan Adelaide veronderstel ik.
Het voordeel aan SA - Adelaide regio, is dat het dichter bij de andere grootsteden ligt dan bv Perth. En dat is ook wel handig.
Wat dan weer Perth betreft, is voor onze familie en vrienden wel iets minder lang vliegen (16u rechtstreeks van Londen bv) dan naar Sydney of Brisbane etc. en ja, afhankelijk van wat het wordt gaan we op zoek. Best even iets huren of op een vakantiepark en dan wat opties ter plekke bekijken. Spannend allemaal.
In welke 'fase' van het visumtraject zitten jullie ?

Ik volg ook mee :)
 
Hi, welkom op het forum!

De PTE doet altijd wonderen. Fijn dat jullie nu de EOI ingediend hebben. Het verbaasd mij dat je schrijft dat je partner zelfstandig is geweest en dat dit niet mee telt met de punten. Bij ons kon dit gewoon meegeteld worden maar waarschijnlijk is het afhankelijk van je beroep en het assessment wat je daar bij moet doen.

Goed om te lezen dat jullie niet opgeven.

Wij zijn op het 190 visum binnengekomen voor NSW. Wij hebben netjes de 2 jaar daar volgemaakt en daarna zo snel mogelijk verkast naar de andere kant van Australia ;). Zo heeft iedereen hier zijn eigen ervargingen waar je wilt wonen en niet.

Wij wonen nu alweer een jaar in WA en zijn heel happy hier. WA is niet te vergelijken met NSW in alle opzichtte voor ons. Wij wonen ongeveer 45 minuten met de auto van Perth af. Wij wonen ten zuiden van Perth. Met de trein doe je er overigens maar 35 minuten over vanuit ons naar Perth en de trein werkt perfect. Ruimte genoeg, bijna alle huizen hier hebben een tuin, vrijstaand, bijna geen flatgebouwen, joepie en nog betaalbare huizen in vergelijking met NSW. (Dit is ten zuiden van Perth)

Als je voor WA kiest dan moet je ten noorden van Perth live gaan bekijken en ten zuiden en dan krijg je snel het gevoel waar je denkt je het meest thuis te voelen. Google streetview werkt trouwens ook heel goed, zo hebben wij WA ontdekt toen wij in de Lockdowns zaten in Sydney, dan krijg je al een heel helder beeld.

Over SA kan ik weinig zeggen, heb daar 1 dag rond gelopen, dat was een prima gevoel. Het gaf mij in ieder geval niet dat drukke gevoel zoals in Sydney.


Wij gebruiken altijd Wise, dat werkt heel goed met geld overzetten. Volgens mij is er nog een andere die ook veel gebruikt wordt door verschillende hier op het forum.

Als je vragen hebt, stel ze maar.

Heel veel succes met het gehele traject en hopelijk snel nieuws op de EOI en dan kan het snel gaan.
Wel ja, wat het zelfstandige beroep van mijn man betreft, hij heeft 12 jaar een frituur gehad en dat telt dus niet mee als 'werkervaring' volgens je studies. Hij is service engineer.
Bedankt voor de tip ivm Wise, ik ben benieuwd.
En ja, wij kijken wekelijks naar regio's rond Perth en Adelaide en de prijzen buiten de steden vallen al bij al nog mee.
Ik vind het echt balen dat het zo lang duurt door die Corona. Nu zitten we hier vast in Europa en het is hier echt dramatisch en het zal nog erger worden. De Euro zakt ook in waarde en hoop dat het niet blijft zakken want dat geeft allemaal extra stress hier. Zo jaloers op diegenen die wel al in Down Under wonen.... Ik kijk er echt naar uit om minder stress te hebben, aangenamere mensen te leren kennen en niet het egoisme van de standaard Belg , mooie natuur en aangenaam klimaat, wakker worden met het gekwetter van de papegaaien en andere vogels ...heerlijk......
 
Hallo Carla,
Wij zijn inmiddels 3 maanden geleden aangekomen in Perth, 50 plussers ;) Wij hebben nu een huis gekocht ten zuiden van Perth, in Madora Bay, na het appartement leven in de stad merkten wij dat een tuintje toch wel onze voorkeur heeft tov een balkon. Wij hebben onze PTE hier in Perth gedaan en beiden meteen geslaagd. Mbt tot geld overzetten, wij hadden ook gekeken naar wise, revolut en ofx maar uiteindelijk toch gekozen om gewoon ing en abn te gebruiken. Zelfs een euro rekening geopend bij hsbc in Perth en omdat de koers van de euro zo slecht was tov de aud gewoon euro's overgeboekt (simpele transactie die niet veel kost) . Vorige week hsbc binnen gelopen omdat ons huis betaald moest worden. De bank belde het hoofdkantoor in Sydney, die ons een veel betere koers gaf.
Succes met de overige voorbereidingen.
Groeten,
Louis en Angela
 
Hooi Carla, als jullie een fritkot beginnen in Perth zorg ik dat ik daar iedere weekend heen vlieg. Man, do I miss Vlaamse fritten. En Perth.

Nav je vraag over gelden: Ik heb het eerste jaar cash geld van mijn NL bankrekening getankt bij de Aussie geldautomaten omdat ik nog geen OZ bankrekening had. Da's geen aanrader want afhankelijk van welke bank die bewuste ATM in eigendom heeft (jouw eigen bank of dat je er als gast pint) betaal je redelijke tot zeer forse servicekosten tot wel $ 5 of $ 10 per transactie. Als je cash wil of nodig hebt, kun je makkelijker en kostenloos extra biljetten pinnen bij de supermarkt. Als je al iets uit een ATM pint, doe dat dan in ieder geval in locale valuta (AUD) want anders betaal je naast ATM-kosten ook nog eens een gigantisch koersverlies.

Daarnaast, OZ is een pretty cashless society, je kunt overwegend overal, en zelfs de miniemste bedragen van een kwartje, pinbetalen (swipen of touchen) met een OZ debitcard/bankpas of creditcard en dat kost dan helemaal niks. Ik geloof wel dat ze AmEx niet accepteren maar dat doen ze buiten de VS sowieso weinig. Visa en MasterCard zijn alom geaccepteerd, alleen heel kleine winkeltjes/bedrijfjes/markten kunnen wel eens alleen cash accepteren. Als dat voor jullie van belang is, @afterbang kan je adviseren over union-organised, sustainable en groene banken.

Let wel, met een NL bankpas kun je in OZ NIET bij de kassa betalen. Je kunt er alleen cash uit een ATM mee trekken. Met een OZ bankpas van een OZ rekening kun je WEL betalen en pinnen, dat is een debitcard met een vergelijkbare nummering als een creditcard.

Ik vond het het handigst om zo snel mogelijk een OZ bankrekening te openen. Dat kun je al doen terwijl je nog in NL bent, na aankomst in OZ moet je dan even naar je dichtstbijzijnde bankkantoor gaan om hem te valideren en officieel te openen. De bankpas/debitcard kun je al vantevoren in NL ontvangen. Je moet voor deze procedure wel een in OZ geldig ID en een Australisch adres hebben. Dat mag geen postbus zijn maar ze nemen wel genoegen met een adres van een camping, B&B of onderhuurwoning for the time being. Je hebt de Big Four banken en een heleboel middelgrote, ikzelf prefereer de online kantoorloze banken omdat die volkomen gratis zijn en geen maandelijkse bankkosten rekenen. ME Bank en ING Australia zijn hiervan voorbeelden.

Wise, Revolut, OFX en dergelijke zijn geen banken maar geldwisselinstellingen waar je kostenloos geld kunt ontvangen, verzenden/betalen, even parkeren en wisselen van valuta. Er wordt geen rente uitgekeerd over tegoeden of tekorten, je betaalt geen maandelijkse bankkosten, het is min of meer gewoon een portemonnee waar je al je biljetten en munten van in principe oneindig veel verschillende landen en valuta in bewaart. Ze converteren de dagwaarde, bij grote bedragen kun je wachten tot de koers gunstiger is. Omdat transacties kostenloos zijn, is het bijvoorbeeld handig als je je spaargeld, salaris of een uitkering uit NL direct laat storten op je Wise/Revolut/OFX in euro's (dus niet op je OZ bankrekening). Je kunt dat bedrag dan gratis omzetten in AUD op het moment dat jij de koers gunstig vindt, en die AUD dan weer gratis overboeken naar je OZ bankrekening. Je betaalt dus nooit kosten, en je beslist zelf wanneer de koers gunstig is voor transfer. In buitenlanden kun je deze instellingen min of meer gebruiken als een bankpas of debitcard bij de ATM of de kassa, je krijgt een card met dezelfde voor- en nadelen als alle cards in het buitenland. Ik gebruik mijn OZ bankrekening nooit in het buitenland vanwege de conversiekosten en bankkosten, ik gebruik daar altijd mijn Wise-card en account. En ik gebruik mijn Wise-account voor overboekingen en betalingen tussen NL en OZ omdat ik dan zelf de timing en koers kan bepalen en geen bankkosten betaal heen of weer. Maar nogmaals, dit zijn geen banken en je krijgt of betaalt dus geen rente op je tegoeden of tekorten. Het vervangt geen OZ bankrekening die je ook moet openen. Welke geldinstelling je het best kunt kiezen is afhankelijk van je situatie, wensen, eisen en voorkeuren.

 
Last edited:
Wel ja, wat het zelfstandige beroep van mijn man betreft, hij heeft 12 jaar een frituur gehad en dat telt dus niet mee als 'werkervaring' volgens je studies. Hij is service engineer.
Bedankt voor de tip ivm Wise, ik ben benieuwd.
En ja, wij kijken wekelijks naar regio's rond Perth en Adelaide en de prijzen buiten de steden vallen al bij al nog mee.
Ik vind het echt balen dat het zo lang duurt door die Corona. Nu zitten we hier vast in Europa en het is hier echt dramatisch en het zal nog erger worden. De Euro zakt ook in waarde en hoop dat het niet blijft zakken want dat geeft allemaal extra stress hier. Zo jaloers op diegenen die wel al in Down Under wonen.... Ik kijk er echt naar uit om minder stress te hebben, aangenamere mensen te leren kennen en niet het egoisme van de standaard Belg , mooie natuur en aangenaam klimaat, wakker worden met het gekwetter van de papegaaien en andere vogels ...heerlijk......
Hallo Carla,
Wij konden de afgelopen 2 jaar ook niet naar Australie ivm corona, wel alles verkocht maar geen visum. Wij hebben toen gekozen om een business visum aan te vragen en een evisitor, deze werden vrij snel vertrekt. Toen we in Perth aankwamen ging het snel met ons uiteindelijke visum.
Misschien ook een tip voor jullie. Mocht een visum voor 3 maanden verlopen dan is deze makkelijk te verlengen met een bridging visa. In ieder geval kun je dan verhuizen en beginnen aan jullie nieuwe avontuur. Succes!
Louis & Angela
 
Hallo Carla,
Wij konden de afgelopen 2 jaar ook niet naar Australie ivm corona, wel alles verkocht maar geen visum. Wij hebben toen gekozen om een business visum aan te vragen en een evisitor, deze werden vrij snel vertrekt. Toen we in Perth aankwamen ging het snel met ons uiteindelijke visum.
Misschien ook een tip voor jullie. Mocht een visum voor 3 maanden verlopen dan is deze makkelijk te verlengen met een bridging visa. In ieder geval kun je dan verhuizen en beginnen aan jullie nieuwe avontuur. Succes!
Louis & Angela
Een driemaands (of zesmaands of twaalfmaands) E-visitor of 600 subclass visum is inderdaad makkelijk te vernieuwen. Verlengen is niet mogelijk. Het is wel zo dat deze vernieuwing BINNEN Australia veel meer geld kost dan buiten Australia. Het is een afweging om te bekijken of je OZ even kunt verlaten (bijvoorbeeld naar Indonesia of New Zealand) en daar vernieuwen, of dat het goedkoper is om binnen OZ de extra kosten te betalen. Vernieuwing van de subclass 600 kan in principe meerdere malen, maar in de praktijk geeft Home Affairs na 3 of 4 keer een "no further stay"-conditie af. Als je op dat moment een aanvraag voor een vervolgvisum hebt lopen, geeft HA een Bridging Visa af. Je kunt zelf geen Bridging Visa aanvragen, het is geen substantive visa maar een gunst van het Immigration Department.
 
Hoi hoi. We zitten al een tijdje te kijken naar Adelaide Hills en omstreken, maar het mag niet te koud worden in de winter naar mijn mening ;).
Perth lijkt me ook wel wat met de prachtige stranden aan de Indische oceaan en qua klimaat iets meer mediterraans dan Adelaide veronderstel ik.
Het voordeel aan SA - Adelaide regio, is dat het dichter bij de andere grootsteden ligt dan bv Perth. En dat is ook wel handig.
Wat dan weer Perth betreft, is voor onze familie en vrienden wel iets minder lang vliegen (16u rechtstreeks van Londen bv) dan naar Sydney of Brisbane etc. en ja, afhankelijk van wat het wordt gaan we op zoek. Best even iets huren of op een vakantiepark en dan wat opties ter plekke bekijken. Spannend allemaal.
In welke 'fase' van het visumtraject zitten jullie ?

Ik volg ook mee :)
Spannende tijden allemaal 😉. De fase waar wij in zitten is wachten op de grant stempel. Ons verhaal kan je lezen in de lastavaza "nogmaals even voorstellen"
We stonden op de lijst voor nsw en sa. Uiteindelijk was sa de eerste die kwam met de uitnodiging. Toevallig was dat voor ons, in de eerste instantie, samen met WA een voorkeur. Na onze EOI ging het eigenlijk allemaal heel snel. Nu duurt het helaas wel wat langer.

Ik hoop voor jullie dat het ook allemaal snel verloopt.
 
Hoi hoi. We zitten al een tijdje te kijken naar Adelaide Hills en omstreken, maar het mag niet te koud worden in de winter naar mijn mening ;).

Het voordeel aan SA - Adelaide regio, is dat het dichter bij de andere grootsteden ligt dan bv Perth. En dat is ook wel handig.

Wij wonen nu ruim tien jaar op de Fleurieu Peninsula. Voor we hier kwamen waren we van plan om in de Hills te gaan zitten maar ik vind de kust leuker. Ik kan het me niet meer voorstellen om niet naast de zee te wonen.

En te koud, tja. Het is hier zeker minder koud dan in nederland maar de huizen in nederland (en vooral de verwarming) zijn beter ingericht op kou!
 
Hoi hoi, al effe geleden ondertussen. Onze EOI is dus ingediend maar we hebben nog geen nieuws ontvangen dus is elke dag een beetje afwachten. Kan iemand mij ook een beetje info geven over het Corona beleid in de verschillende regio's? Qua vaccinatieplicht en dergelijke. We lezen hier altijd wel vanalle paniekberichten over quarantaine kampen die nog gebouwd worden in China en down under en mijn man vindt dat toch wel zeer verontrustend, al hoewel ik er niet zozeer in geloof dat dit wel zo is. We hebben wel paar prikjes gehad maar ik zie het nu ook niet echt zo rooskleurig in om prik 4, 5, 6 enz te krijgen en al zeker onze zoon van 10 niet die perfect gezond is. Kunnen jullie me daar eventueel wat meer info over geven wat er daar dus allemaal gaande is ivm dit onderwerp? Hartelijk dank.
 
Don’t worry:

74DBE833-5FAE-4136-AEA9-48D448E1403C.jpeg
En masks zijn niet verplicht, kom net terug uit Europa.

On a side note: haal gewoon prik 3,4 etc. Nu je nog gezond bent. De vaccinaties zorgen ervoor dat je dat blijft 😀
 
Al even geleden ondertussen. We hebben dus al een tijdje onze EOI ingediend voor WA en SA via Visa4You maar we zijn nog steeds niet geselecteerd of genomineerd, hoe je het noemt. Misschien kan een sponsorship ons hierbij helpen om alvast een werkgever te zoeken, dat kan het proces misschien versnellen. Het feit is dat mijn huidige werkgever een filiaal heeft in Sydney en mijn man Steve z'n werkgever in Queensland, nu net 2 regio's waarvoor we niet in aanmerking komen voor ons skilled regional visum waarvoor we gestart zijn. Heeft er iemand tips, links, sites waar we mee aan de slag kunnen om via een sponsorship in WA of SA aan de slag te kunnen en zo onze procedure hopelijk te kunnen bespoedigen?
Een job zoeken vanuit BE lijkt me nu toch niet de makkelijkste zaak ;-) Alvast bedankt voor de info en straks toch even supporteren voor de match van Australië tegen Argentinië op het WK in Doha :D
 
Hoi, op welk visum willen jullie nu binnenkomen. 190?

Als je zoekt op Points Table + je visa nummer dan kom je op de pagina met het overzicht welke items iets toevoegen qua punten aan je visum aanvraag. Bij een 190 maakt een werkgevers aanbod hebben bijvoorbeeld niet uit.
Daarnaast is de kans dat een werkgever je een baan aanbiedt terwijl je in Europa bent EN geen visum hebt heel heel erg klein als je niet een specialisatie hebt die hier gezocht is (Gezondheidszorg is daar een uitzondering bijvoorbeeld, maar die hebben vaak weer hun eigen uitdagingen qua diploma's enz...)

Er zijn visa die helemaal gebaseerd zijn op een werkgevers aanbod. Naar mijn mening vaak niet ideaal, maar als het de enige weg is... Maar dan moet je dus eerst dat werkgevers aanbod hebben en dan een nieuw visum aan (laten) vragen door de werkgever.

Ik ben geen Visa4You of visum expert, vraag anders aan hen of het zin heeft om driftig al op zoek te gaan naar een baan in AU in combinatie met het visum wat je hebt.
 
Hoi, op welk visum willen jullie nu binnenkomen. 190?

Als je zoekt op Points Table + je visa nummer dan kom je op de pagina met het overzicht welke items iets toevoegen qua punten aan je visum aanvraag. Bij een 190 maakt een werkgevers aanbod hebben bijvoorbeeld niet uit.
Daarnaast is de kans dat een werkgever je een baan aanbiedt terwijl je in Europa bent EN geen visum hebt heel heel erg klein als je niet een specialisatie hebt die hier gezocht is (Gezondheidszorg is daar een uitzondering bijvoorbeeld, maar die hebben vaak weer hun eigen uitdagingen qua diploma's enz...)

Er zijn visa die helemaal gebaseerd zijn op een werkgevers aanbod. Naar mijn mening vaak niet ideaal, maar als het de enige weg is... Maar dan moet je dus eerst dat werkgevers aanbod hebben en dan een nieuw visum aan (laten) vragen door de werkgever.

Ik ben geen Visa4You of visum expert, vraag anders aan hen of het zin heeft om driftig al op zoek te gaan naar een baan in AU in combinatie met het visum wat je hebt.
Hoi , We komen in aanmerking voor het 190 visum en 491 visum, maar enkel de staten WA, SA en Vic komen in aanmerking voor ons visum, maar omdat het langer duurt voor ons ivm de nominatie liet het visumbureau ons weten dat we mss al een sponsor kunnen zoeken ivm werk daar, maar idd, we wonen nog steeds in België en hebben nog geen visum dus de kans om een werkgever te vinden is echt klein en onze huidige werkgevers hier zitten in andere staten. Dus dat schiet ook niet op. We zullen dus moeten wachten tot we genomineerd worden door een van de staten.... dat kan snel gaan of nog maanden duren... Wat een gedoe om een droom na te jagen... dus nog even fingers crossed ...
 
Hoi , We komen in aanmerking voor het 190 visum en 491 visum, maar enkel de staten WA, SA en Vic komen in aanmerking voor ons visum, maar omdat het langer duurt voor ons ivm de nominatie liet het visumbureau ons weten dat we mss al een sponsor kunnen zoeken ivm werk daar, maar idd, we wonen nog steeds in België en hebben nog geen visum dus de kans om een werkgever te vinden is echt klein en onze huidige werkgevers hier zitten in andere staten. Dus dat schiet ook niet op. We zullen dus moeten wachten tot we genomineerd worden door een van de staten.... dat kan snel gaan of nog maanden duren... Wat een gedoe om een droom na te jagen... dus nog even fingers crossed ...
Ik snap je situatie wij zijn op een 190 binnen gekomen. We hadden de luxe van wel 1 staat die ons wilde sponsoren: ACT. (Canberra) Het voordeel van geen keus hebben is dat je verder ook niet meer na hoeft te denken hahaha

Wij kregen indertijd onze sponsoring vrij 'snel' na aanvraag. Maar praat over 2012...

De 190 is op zich een fijn visum, de 189 is beter natuurlijk. Het maakt voor de 491 of 190 niet uit of je werkt gevonden hebt, het maakt het vaak alleen maar lastiger voor jezelf. Wat zeg je tegen je nieuwe potentiële werkgever als die vraagt: Wanneer ben je hier? Je kunt niets beloven.

Je zult helaas gewoon geduld op moeten brengen. Zodra het visum binnen is, dan kun je plannen wanneer je hier kunt zijn en dan kun je eens gaan solliciteren. Al is de kans op een baan gewoon veel groter als je hier echt bent.

Keep us posted!
 
Ik snap je situatie wij zijn op een 190 binnen gekomen. We hadden de luxe van wel 1 staat die ons wilde sponsoren: ACT. (Canberra) Het voordeel van geen keus hebben is dat je verder ook niet meer na hoeft te denken hahaha

Wij kregen indertijd onze sponsoring vrij 'snel' na aanvraag. Maar praat over 2012...

De 190 is op zich een fijn visum, de 189 is beter natuurlijk. Het maakt voor de 491 of 190 niet uit of je werkt gevonden hebt, het maakt het vaak alleen maar lastiger voor jezelf. Wat zeg je tegen je nieuwe potentiële werkgever als die vraagt: Wanneer ben je hier? Je kunt niets beloven.

Je zult helaas gewoon geduld op moeten brengen. Zodra het visum binnen is, dan kun je plannen wanneer je hier kunt zijn en dan kun je eens gaan solliciteren. Al is de kans op een baan gewoon veel groter als je hier echt bent.

Keep us posted!
Bedankt voor je bemoedigende reactie.. Ja er is een verschil tussen nu en 2012. Door corona heeft het hele proces bijna 3 jaar stil gelegen met als gevolg er nu veel meer aanvragen moeten verwerkt worden. Visa4you liet ons weten dat er maandelijks een x-aantal kandidaten uit de poll worden gepicked dus het is gewoon 'afwachten' tot we er bij zijn. We gaan ondertussen ons huis te koop zetten heel binnenkort want de prijzen zijn momenteel heel gunstig om te verkopen en dan ondertussen in een nieuwbouwhuis van mijn man wonen (dat zou binnen 1 maand klaar zijn, voor verhuur). Zo kunnen we nog wat sparen en als het zover komt dat het visum rond geraakt hoeven we ons al niet meer druk te maken in de verkoop van ons huis. Ons huis hebben we ook nieuw gebouwd in 2016 dus de isolatiewaarde is echt heel gunstig wat nu in Europa heel gegeerd is ivm de energiecrisis. Een beetje vooruitziend denken dus.. En hopen dat we snel nieuws krijgen..
Het lijkt me idd opportuun om te wachten met werk te zoeken tot we er zijn. Eventueel een camper huren om er rond te trekken, een leuke regio te kiezen om iets te kopen en gelijk werk zoeken.. Met een camper rondtrekken geeft dan toch al meer voordelen om wat rond te kijken waar het echt aangenaam is om te wonen. Spannend allemaal, als het ons lukt tenminste
 
Back
Top