Familie hereniging

Janneke Prins

New Member
Hi allemaal. Ik ben Janneke, alweer 76 . Ik heb hier geen familie meer en wil vraag bij mijn dochter, partner en kleindochters gaan wonen in Australië. Tura Beach. Ben hier al een paar keer geweest en wil graag blijven. Ik heb geen jab. Wat zijn mijn mogelijkheden
 
Hi allemaal. Ik ben Janneke, alweer 76 . Ik heb hier geen familie meer en wil vraag bij mijn dochter, partner en kleindochters gaan wonen in Australië. Tura Beach. Ben hier al een paar keer geweest en wil graag blijven. Ik heb geen jab. Wat zijn mijn mogelijkheden

Hoi Janneke, welkom! wat mooie plannen om op uw leeftijd nog te beginnen met avontuur van emigreren en vooral genieten van het leven. ik kan me voorstellen dat naar uw dochter en kleinkinderen gaan belangrijk is, zeker als u hier geen familie meer heeft.
Voor zover bij mij bekend, als 50% van je kinderen in Australie woont word het eenvoudiger, ik zeg niet makkelijker. verder heb ik inhoudelijk even geen idee.

Ik heb even heel snel gekeken, er zijn er twee die ik even snel kon vinden. Remaining relative visa (Subclass 115) U bent de enige familie zoals u aangeeft, nog in Nederland aanwezig/ achter gebleven.
En, maar deze is volgens mij niet van toepassing als ik zo lees, maar wellicht de moeite om eens naar te kijken het 'Aged dependent relative visa (subclass 114 and 838)'

Heel veel succes en nogmaals welkom!
 
Veel van dit soort 'ouder van resident visum hebben hele lange doorlooptijden. Hier even de wachttijden voor de permanente visas. Voor sommige verwerken ze nu pas de aanvragen van 11 jaar terug :eek:
Ik weet niet 100% zeker of er bridging visa's zijn die je het recht geven hier te blijven in afwachting van toekenning van het visum 115.

Je kunt natuurlijk een toeristen visa aanvragen en hier verblijven, je mag dan niet werken, maar dat was je vast niet meer van plan ;) Toeristen visa hebben een looptijd van 3 maanden. Maar je kunt ook 12 maanden aanvragen via: https://immi.homeaffairs.gov.au/vis...a-listing/visitor-600/sponsored-family-stream Na 12 maanden moet je even het land uit, maar je kunt dan direct weer hetzelfde visum aanvragen voor een jaar.
 
Voor wat betreft het niet hebben van een COVID vaccinatie is er dit:

International travellers to Australia (including Australians overseas) must declare their COVID-19 vaccination status to enter Australia and must be able to provide appropriate supporting evidence. Travellers may need to present this at check-in for their travel to Australia.

If you are vaccinated, you must present your COVID-19 vaccination certificate to the airline or vessel staff when checking-in for your travel. You may also be requested to present it to border officials on arrival in Australia.

Er zijn wel wat dingen over medical exemptions, maar daar moet je zelf even naar kijken op bovenstaande websites.


En dat ze dat hier serieus nemen:

World number one men's tennis player Novak Djokovic has had his visa to enter Australia dramatically revoked on his arrival in Melbourne, amid a huge backlash over a vaccine exemption.
 
Veel van dit soort 'ouder van resident visum hebben hele lange doorlooptijden. Hier even de wachttijden voor de permanente visas. Voor sommige verwerken ze nu pas de aanvragen van 11 jaar terug :eek:

11 Jaar???? wow dat is toch wel wat.
 
afterbang said:
Veel van dit soort 'ouder van resident visum hebben hele lange doorlooptijden. Hier even de wachttijden voor de permanente visas. Voor sommige verwerken ze nu pas de aanvragen van 11 jaar terug :eek:


11 jaar? Try 50 years 😂🤣😅.

How Long Does It Take to Get a Remaining Relative Visa?​

The waiting period after your visa application is put in a queue may take up to 50 years. As of February 2021, the Department of Home Affairs is processing the remaining relative visas with a queue date up to August 2 of 2011.
 
Ik denk dat het zonder jab zo goed als onmogelijk is om binnen te komen op dit moment.
Maar wie weet is volgend jaar of het jaar erop alles anders, even afwachten.
 


OFX
Back
Top