Familie in Australië?

Woont er een familielid van jullie in Australië en zo ja, wie?

  • Eén/beide ouder(s)

    Votes: 4 8.5%
  • Broers of zussen

    Votes: 2 4.3%
  • Tantes of ooms

    Votes: 12 25.5%
  • Mijn partner

    Votes: 3 6.4%
  • Nee, wel vrienden

    Votes: 12 25.5%
  • Geen bekenden in Aussie

    Votes: 14 29.8%

  • Total voters
    47
Hallootjes!

Deze poll is om te kijken of jullie familie in Australië hebben wonen.

Zoals jullie misschien wel weten woont mijn vader daar nu ongeveer 8 jaar. Mijn vader woont in Midland, vlakbij Perth (binnenkort waarschijnlijk in Port Kennedy) en is daar al geruime tijd gelukkig getrouwd met een lieve Australische vrouw (van origine Engels).

Groetjes,

Chantal (en Leon)
 
Wel interessant, maar mijn optie ontbreekt: Neven/Nichten. Kun je dat nog toevoegen?
 
Eigenlijk zou ik meerdere keren moeten stemmen, want ik heb zowel nichten, neven, vrienden maar ook kennissen zowel Nederlandse familie die daar is gaan wonen als een tante die 40 jaar terug met een Tassie is getrouwd. Mijn nichtje uit Friesland woont al 15 samen met een Australische man.
Zelfs een buurjongen die ik al 30 jaar ken is met een Australische vrouw getrouwd en wonen nu in Nieuw Zeeland. De beste vriend van mijn broer is vorige maand ook daarheen vertrokken. Weer een oud buurmeisje van mij en haar man komen dit jaar in oktober naar Australie.
Voor ons is het net of bijna "iedereen" gaat.
Geeft wel een goed gevoel dat er heel wat bekenden in de buurt zitten.
 
Ik ben inderdaad neven/nichten vergeten erbij te zetten... oepsie!  :oops:

Maar geen ouders die geemigreerd zijn?

Groeten,

Chantal (en Leon)
 
Geen bekenden of familie in Australië, op 3 mensen op MSN die ik via internet heb leren kennen na.

--Individual
 
Er wonen een oom en tante van Miranda in Waikiki, WA.
En nog 2 neven en 2 nichten met de nodige aanhang, waarvan de meeste in "the hills" bij Perth.

Bart
 
Behalve mijn vriend die een Aussie is, heb ik een nichtje in Darwin en een paar Internet-vrienden in Melb...

Had meerdere stemopties, maar toch voor het vriendje gekozen  :wink:
 
[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8350.msg110419#msg110419 date=1202400193]
Maar geen ouders die geemigreerd zijn?
[/quote]

Nee, mijn neef en nicht zijn volwassen genoeg om dat zelf te doen  :wink:

Mijn nicht studeert momenteel in Sydney en heeft daar ook haar vriend. Ze weet nog niet of ze zal blijven of terug naar Nederland zal keren na afloop van haar studie.

Mijn neef is pas afgelopen oktober naar Sydney geemigreerd op een permanent skilled visum, samen met zijn vrouw en kinderen.
 
Van mij is mijn vader er heen gegaan. Maar dat weten de meesten hier al wel  :lol:
 
Wij hebben de eerste tijd onderdak bij een neef van mijn vader.
Daar zijn we in 2000, 2002 en 2005 ook bij wezen logeren voor een aantal weken en zij hebben  1,5 jaar geleden 2 maanden bij ons gelogeerd. Zij wonen nu in Melbourne maar hebben het grootste deel van hun leven op Tassie gewoont in Launceston. Hun kinderen zitten verspreid door Australie in Kalgoorlie, Melbourne, Launceston, Ulverstone en Perth. Met een aantal hebben we regelmatig contact.
Het is wel lekker om toch al wat bekenden te hebben.

Groet Gerrit
 
Ik heb op mijn tante gestemd, maar mijn partner en ik wonen er ook en ik heb neefjes en nichtjes hier.
 
Schoonmoeder, schoonzussen, zwager, nichtje, neven en nichten. Mijn hele schoonfamilie woont hier :grin:
 
Hoi Chantal,
Mijn situatie is net als die van jou, mijn vader is hier ook 8 jaar geleden gekomen en getrouwd met een Australische vrouw. Toen kwamen wij, volgende week komt mijn broer en die week daarop mijn moeder. Wist niet goed wat ik nu moest aanklikken  :wink:

Groetjes Lin
 
Mijn tante en oom wonen er, met al hun kinderen en kleinkinderen.
Omgeving Newcastle, ik heb geen kontakt met neven en nichten.

Ineke
 
Wij hebben vrienden in Canberra wonen en daar zijn we in maart 2007 geweest.
Mijn moeder heeft een nicht in Sydney wonen dus die kinderen zijn mijn achterneven en nichten, maar ik ken ze niet.
Die nicht van mijn moeder heb ik van de zomer ontmoet hier, en als wij naar Sydney gaan mogen we daar logeren. Maar of we dat
doen dat zien we nog wel.
 
broer woont in Nerang, Queensland (vlakbij Surfers Paradise) sinds kort. Daarvoor woonde hij een aantal jaren in Adelaide, SA.
 
Wat een hoop reacties! me like!  :grin:

Zo zie je maar weer dat Nederlandse familiebanden toch wel erg sterk zijn...  :up:

Groetjes,

Chantal (en Leon)
 
...En toch staan op plaats 2 er 8 personen op die helemaal niemand kennen als ze down under gaan, tegen plaats 1 met 10 personen met ooms en tantes. Dus nog genoeg 'pioniers'! :cool:
Wij hebben (nog) geen vrienden of familie daar, dus wij behoren tot de 2e groep.

Groetjes, Florence
 
Ik heb voor nee, maar wel vrienden gekozen, maar de oudoom van mijn moeder woont er en heeft kinderen en kleinkinderen. Al verwacht ik trouwens dat hij niet meer leeft. Weinig contact dus.

Wij hebben er een paar vrienden zitten en de beste vriend van mijn vader van vroeger is lang geleden met de boot geemigreerd. Na een korte speurtocht op het indernet heb ik hem, nadat ze elkaar een jaar of 50 ofzo niet hadden gezien, teruggevonden.
 
Back
Top