Familie in Australie

GuitarKing

New Member
Hallo allemaal,

Wij willen graag naar Australië omdat mijn vrouw daar 1 zus en 2 broers heeft wonen en daarnaast hopen we natuurlijk een beetje een bestaan op te bouwen. Maar ik heb al gemerkt dat een en ander niet zo simpel is als ons wel eens verteld wordt. Er is een behoorlijk aantal visa en op basis van beroep (Verzorgende IG) of studie te gaan blijkt ook geen optie te zijn. Wie kan ons een beetje in de goede richting helpen?

Groeten

Hoi GuitarKing

Ik raad je aan een kansberekening te laten maken bij Move2Australia, het kost wel wat maar dan weet je in ieder geval of je in aanmerking komt voor een visum en voor welk visum. Het scheelt heel veel uitzoekwerk en onzekerheid

Succes en groetjes Yvonne

Hoi GuitarKing,

Is je vrouw zelf geen australische van oorsprong,?anders kon je gewoon voor een partnervisum gaan en dan heb je geen gedoe met ielts en beroepserkenningen.

Mijn man is namelijk wel australier(ned. ouders maar hij heeft beide nationaliteiten) dus als ik zover ben dan ga ik een partnervisum aanvragen. Dat scheelt toch aardig in het papierwerk. Daarnaast hebben we ook 2 kinderen die beiden de nederlandse en australische nationaliteit hebben.

Anders zou ik gewoon even een intake/orienterend gesprek vragen met een van de emigratiebureaus; buysse, visa4you of move2australia

succes ermee!

groetjes heidi

Ik zou, zoals Yvonne al voorstelde, een kansberekening laten maken door Move2Australia. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Volgens mij kost het zo'n 175/200 euro. Dan weet je wel zeker of en voor welk visum je in aanmerking komt en kun je vervolgens besluiten het op eigen kracht te doen, of met het bureau.

Succes ermee!

Hallo allemaal, bedankt voor de reacties  :up:,

Nee, mijn vrouw is geen Australische (ze komt uit Mauritius), haar broers en zus hebben inmiddels wel de Australische nationaliteit, anders was het ietwat eenvoudiger geweest denk ik. Een kansberekening door Move2Australia staat op het program, er is alleen een stop tot eind juni 2009, maar dat is het nu zo ongeveer, dus even proberen nu.

Groeten

probeer ook eens bij Buysse immigration, daar is voor zover ik weet geen stop.

veel succes

[quote author=nesje link=topic=10168.msg141689#msg141689 date=1246213077]
probeer ook eens bij Buysse immigration, daar is voor zover ik weet geen stop.

veel succes
[/quote]

Ik denk dat met een stop bedoeld wordt dat er voor dit financiele jaar in australie(1juli-30juni) het vooraf bepaalde aantal visa zijn afgegeven. Vanaf 1 juli zou je dus weer een kans maken. Dat heeft m.i dus niet te maken met een stop van een van die emigratiebureaus. Per jaar en per soort visum worden vooraf een bepaald aantal uitgegeven en dan is het wachten op een volgend jaar.

groetjes heidi

[quote author=Senseo link=topic=10168.msg141702#msg141702 date=1246223966]
Ik heb er niet zoveel verstand van...maar zij kan dan toch gewoon op een family visa?!
[/quote]

Ja en nee..

Dit is zeker het visum dat je bedoelt:
http://www.immi.gov.au/migrants/family/115/

Voor ouders van wie de kinderen in Australie wonen is het makkelijker.

M.a.w.: dit visum voldoet niet.

Hallo Allemaal,

Net contact gehad met M2A en een kansbeoordeling aangevraagd.
Het laatste zinnetje van alieNL. slaat zo'n beetje de spijker op zijn kop: "M.a.w.: dit visum voldoet niet".
Soms lijkt het alsof we op de goede weg zijn (hierbij geholpen door familie) maar het kan vaak net niet......Nou is dat met een hoop dingen zo, ( :smile:) maar het schiet niet echt op.
In ieder geval, een kansbeoordeling is zeker handiger.

Groeten

[quote author=alieNL link=topic=10168.msg141703#msg141703 date=1246224993]
[quote author=Senseo link=topic=10168.msg141702#msg141702 date=1246223966]
Ik heb er niet zoveel verstand van...maar zij kan dan toch gewoon op een family visa?!
[/quote]

Ja en nee..

Dit is zeker het visum dat je bedoelt:
http://www.immi.gov.au/migrants/family/115/

Voor ouders van wie de kinderen in Australie wonen is het makkelijker.

M.a.w.: dit visum voldoet niet.
[/quote]

Mijn tantes, zus van mijn vader die in NL wonen, willen mij evt ook sponsoren en schijnt te mogen.. zou dat niet voor haar kuunen dan ook?

Ik heb net een kansgesprek gedaan bij Buysse.
Mijn broer heeft een skill visum en woont in Australie en mijn zus gaat ook.
Maar ik kan dan NIET voor family visum gaan.
Ik heb zelf te weinig punten met beroep (40) voor een Skilled indepentent.
Maar wel genoeg voor een Skilled Sponsored.
Misschien is dit ook een optie voor jullie... dat de familie in Australie garant willen staan en jullie kunnen sponseren..

Succes ermee...

Back