Familie op bezoek

Reinhoud

Active Member
Hallo mensen,

Ik was nieuwsgierig hoe jullie ervaringen zijn met familie wat op visite komt.
Ik had al van mensen gehoord hoe dat gaat, nu zelf dus ook een paar keer ervaren...

- De familie komt dus in jouw huis vakantie vieren, de instelling/houding van hun is dan dus heel anders dan wat je gewent van ze bent.
- Klagen dat de supermarkten hier zo duur zijn, en dan jou alles laten betalen, voor mij is het schijnbaar niet duur. 6 cartons bier drinken in 3 week kan natuurlijk wel...
- Jij kunt hun lekker overal heen rijden, zelf rijden durven ze niet, en de benzine mag je ook iedere keer zelf betalen, en dan ook nog een opmerking maken; Moet je nu alweer tanken?
Ja, de afstanden zijn hier best groot, 300km rij je zo, ik kan 600km op een tank en dat kost me $110.
- De entertainment mocht ik ook verzorgen, zelf iets bedenken is er niet bij.

Conclusie; de familie houdt vakantie, laat zich lekker verzorgen en daar mag jij dus ook nog een aantal maanden voor sparen...

Ben ik de enigste die gezegend is met zulke familie?
Hoe zijn de andere ervaringen met vrienden en familie in NL? Uit het oog uit het hart?
Ik krijg al niets meer te horen als mn kindertjes jarig zijn.
Mijn familie is dus anders dan wat ik altijd dacht...

Ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen..

Nee, mijn familie is niet zo erg, maar je moet maar zo denken: Het is maar voor een paar weken.
groetjes Johan

Mijn familie is gelukkig niet zo, wel twee vriendinnen jammer genoeg. Zijn nu ook geen vriendinnen meer. Mijn familie is echter altijd welkom, ik moet ze juist ervan weerhouden niet alle benzine etc. te betalen ;)

Wij krijgen over 2 maanden de eerste familie uit Belgie op bezoek. Maar dat zal wel meevallen. Bomma en Bompa gaan zelfs met de kleine op reis een paar keer, zodat wij even lekker op ons eigen kunnen komen :)

Mijn ouders zijn 10 dagen geleden vertrokken na een verblijf van bijna drie maanden. Helemaal niets gemerkt van wat jij hebt ervaren. Mijn vader heeft zeker 4 weken hard gewerkt aan klussen in en rond het huis, mijn moeder heeft zich bijna iedere dag met de was en schoonmaak bekommert. De eerste dag na aankomst begon ze al over het meebetalen aan het eten. Ik heb haar verteld dat ik daar niets van wil hebben. Treinkaartjes naar Sydney wilde ze ook steeds zelf betalen.

Volgens mij valt of staat het met goed communiceren. Ik heb duidelijk tegen mijn familie gezegd dat ik niet continu ga "entertainen"en dat ik wel verwacht dat er meebetaald wordt aan het eten. Ging vervolgens prima.
Ik lees een hoop frustratie uit je berichtje, is het niet een goed plan dat met je familie bespreekbaar te maken?

Gelukkig hebben wij het ook niet zo mee gemaakt.
Wat we wel merken bij een paar familie leden: uit het oog uit het hart.
De mening is blijkbaar: jullie zijn vertrokken dus jullie moeten contact houden.

Dus lekker niet.

Volgens mij valt of staat het met goed communiceren. Ik heb duidelijk tegen mijn familie gezegd dat ik niet continu ga "entertainen"en dat ik wel verwacht dat er meebetaald wordt aan het eten. Ging vervolgens prima.
Ik lees een hoop frustratie uit je berichtje, is het niet een goed plan dat met je familie bespreekbaar te maken?

Mijn post klinkt inderdaad wat jankerig, zo is het niet bedoeld!
Ik was oprecht nieuwsgierig naar ervaringen, mijn schoonmoeder is zo'n 36 jaar geleden geemigreerd en zij had een vriendin die ook geemigreerd was, zij hadden dit samen meegemaakt, en ook van anderen gehoord.
Nu overkwam mij precies hetzelfde, dus ik werd nieuwsgierig.

Hmm, misschien moet je zo iets bespreken, maar dat wil ik liever niet, zo iets zou uit jezelf moeten komen..

Nu de familie weg is mis ik ze echt wel, ik voel ook geen wrok of zo..
Volgende vakantie is voor mijzelf, het jaar daarop zijn ze weer welkom. ;)

Ik woon nog niet in Australie, dus daar kan ik niet over meepraten, maar ben wel al geemigreerd naar het Caribisch gebied en (alhoewel de afstanden minder groot zijn) ben ik van tevoren gewaarschuwd door collega's hierover.

Mijn ervaring is dat je vooraf een beetje streng moet zijn voor je familie. Uitleggen waarom je niet de hele tijd vrij kunt nemen en dat ze toch echt ook zichzelf moeten vermaken.

Tot nu toe heeft het allemaal heel goed uitgepakt en zijn ze aangenaam verrast als je op zaterdag toch voor het entertainment zorgt. Weet niet of dat altijd zo werkt, of dat mijn familie heel makkelijk is.

Het is inderdaad goed om duidelijk te zijn. Zo hebben wij toen mijn ouders hier in augustus 3 weken waren tussendoor een week gewerkt, en mijn ouders zijn in die 5 dagen naar Hervey Bay gegaan en hebben daar in een hotel gezeten. Vonden ze prima! Zo zien ze ook wat meer van Australië zonder dat wij gids hoeven te zijn.

Als het goed is komen m'n broertje en z'n vriendin ook een keer op bezoek en dan zijn we hetzelfde van plan. Als het maar gecommuniceerd wordt hoeft het geen punt te zijn.

Ik kan enigszins meepraten, maar hou eventuele frustraties liever voor mezelf of via een PM. Ik was allang blij, dat mijn vader de voor hem grote stap zette om deze kant op te komen :) En ja, er waren wat frustraties, maar hij heeft me ook enorm geholpen.

Back