Familie Reuvers

Mvandenberg

New Member
Hoi hoi,

Ook wij willen ons graag voorstellen. Wij zijn Martin, Merel en Mats en wij zijn ook van plan om te vertrekken naar het mooie Australie. Eerst waren we in de running voor een skilled visum, maar helaas zijn er wijzigingen geweest en valt het beroep van mijn man niet meer in de juiste catogorie. Nu gaan we dus voor een skilled independent visum. Mijn man is boven de 40 dus hij moet minimaal een 8 halen voor alle delen van zijn IELTS.

Nu heeft hij zijn IELTS onlangs weer gedaan en helaas.... twee keer een 9, een keer een 8 en hier komt de domper... een 7,5 voor zijn schrijftest
Nu hebben wij besloten, omdat hij dezelfde score al 2 keer heeft gehaald en of voor schrijven te laag zit of voor spreken, een herbeoordeling te doen.

Maar WAT DUURT dat lang. Heeft iemand hier ervaring mee?

M.b.t. onze plannen, eerst waren we dus erg gefocussed op NSW omdat we voor deze staat een visum aan zouden vragen. Maar nu valt dat weg en NSW is niet onze eerste keuzen. Op dit moment twijfelen we heel erg tussen WA en Victoria. Als iemand adviezen hier in heeft dan horen wij dit graag.

Mijn man is Chemical/ process engineer en ik ben salarisadministrateur met een (eindelijk) bijna afgeronde HBO bedrijfskunde opleiding. Ons zoontje is 2 jaar oud en als we de IELTS test halen is ons plan om uiterlijk mei 2018 weg te zijn.

Ons huis is in elk geval al verkocht ;)

Ben benieuwd wat dit forum ons kan brengen aangezien hier in onze omgeving een verhuizing binnen in je dorp al heel bijzonder is!

Groetjes,

Merel
 
Welkom!, IELTS schrijven is vaak een struikelblok. Een herbeoordeling aanvragen duurt gewoon de tijd die er voor staat (helaas)

Wat betreft de staten, elke staat heeft voor- en nadelen. WA heeft wel een beetje een economic downturn volgens mij, vooral omdat de economie vooral op Mining gerecht was/is en daar gaat het niet super mee. Dus wellicht iets moeilijker om te starten(?)

(en gefeliciteerd met het huis, dat is fijn!)
 
Mooie plannen! Ik zou zeker een herbeoordeling aanvragen. Ik had precies dezelfde cijfers als Martin en kreeg er een punt bij. Nu staan we op het punt van vertrekken dus het kan zeker helpen
 
Hey Merel, welkom op het forum!
Qua plaats om te wonen zou ik een lijstje maken, want er zijn forse verschillen. WA is ook ronduit gigantisch. Victoria is qua opperlakte zoiets als het Verenigd Koningkrijk en ruim 6x zo groot als Nederland. WA is ruim 11x zo groot. Ongever hetzelfde als je Nederland, België, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië bij elkaar opgeteld :p

Wij wonen in Melbourne en vinden het hier geweldig, mocht je iets specifieks over hier willen weten laat het dan zeker weten!
 
WA is ruim 11x zo groot. Ongever hetzelfde als je Nederland, België, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië bij elkaar opgeteld :p

Ik meende dat Australië 186x groter was dan NL, dus dan zou WA toch aanzienlijk meer dan 11x groter moeten zijn?
 
Hoi Merel, welkom op het forum! Mijn man is ook een chemical engineer en werkzaam de olie- en gasindustrie. Net als de mining was er tot voor kort duidelijk meer werk in WA, maar ook de olie- en gas industrie licht momenteel plat wat het vinden voor een baan bemoeilijkt. Dus wat betreft het vinden van werk betreft weet ik eigenlijk niet wat op dit moment beter is, Victoria of WA.
Ook ik heb een half puntje voor mijn writing voor de IELTS er bij gekregen na de herbeoordeling, dus dat was het het wachten wel waard. In vergelijking met de rest van de procedures is het wachten op de IELTS niets; ik vond het eigenlijk wel snel gaan. Dus wen er maar aan, het tempo ligt hier over het algemeen lager.
 
Ik meende dat Australië 186x groter was dan NL, dus dan zou WA toch aanzienlijk meer dan 11x groter moeten zijn?

Ik moet aan m'n grammatica werken ;) Ik bedoelde dat WA 11x groter is dan Victoria. En Victoria is weer ruim 6x zo groot als Nederland.

En dat klopt ook weer met wat Afterbang zegt :p
 
Hoi hoi,

Ook wij willen ons graag voorstellen. Wij zijn Martin, Merel en Mats en wij zijn ook van plan om te vertrekken naar het mooie Australie. Eerst waren we in de running voor een skilled visum, maar helaas zijn er wijzigingen geweest en valt het beroep van mijn man niet meer in de juiste catogorie. us voor een skilled independent visum. Mijn man is boven de 40 dus hij moet minimaal een 8 halen voor alle delen van zijn IELTS.

Nu heeft hij zijn IELTS onlangs weer gedaan en helaas.... twee keer een 9, een keer een 8 en hier komt de domper... een 7,5 voor zijn schrijftest
Nu hebben wij besloten, omdat hij dezelfde score al 2 keer heeft gehaald en of voor schrijven te laag zit of voor spreken, een herbeoordeling te doen.

Maar WAT DUURT dat lang. Heeft iemand hier ervaring mee?

M.b.t. onze plannen, eerst waren we dus erg gefocussed op NSW omdat we voor deze staat een visum aan zouden vragen. Maar nu valt dat weg en NSW is niet onze eerste keuzen. Op dit moment twijfelen we heel erg tussen WA en Victoria. Als iemand adviezen hier in heeft dan horen wij dit graag.

Mijn man is Chemical/ process engineer en ik ben salarisadministrateur met een (eindelijk) bijna afgeronde HBO bedrijfskunde opleiding. Ons zoontje is 2 jaar oud en als we de IELTS test halen is ons plan om uiterlijk mei 2018 weg te zijn.

Ons huis is in elk geval al verkocht ;)

Ben benieuwd wat dit forum ons kan brengen aangezien hier in onze omgeving een verhuizing binnen in je dorp al heel bijzonder is!

Groetjes,

Merel
Hoi Merel

(ik ben nieuw hier dus nog niet uitgevondenhoe de voorstelronde gaat)
maar wat balen wat betreft de uitkomst van de test! Mijn man moet ook minimaal 4x8 halen... hij gaat waarschijnlijk bij bltc cursesvolgen. Heeft jou man dat ook gedaan? Twijffel wel heel erg, maar het is denk ik de enige kans, geen punten bij te sprokkelen op andere punten.

Of heeft Iemand nog tips?

groetjes Ellen en fam (man en 2 kids 5&6jaar oud)
 
Hoi Ellen,

Mijn vriendin en ik hebben geen IELTS test hoeven doen, maar om te zorgen dat we een redelijk woordje Engels konden schrijven en spreken hebben we heel veel Engels met elkaar gesproken toen we nog in Nederland waren. Weken lang deden we alles in het Engels. In het begin voelt dat wat gek en het is soms een beetje irritant, maar het heeft enorm geholpen toen we hier kwamen.

Grappig genoeg doen we het nu niet zoveel meer omdat switchen niet meer echt moeite kost en zo onderhouden we toch nog ons Nederlands een beetje (dat heeft wel te lijden gehad, ons Nederlands was op een gegeven moment behoorlijk beroerd).
 
Back
Top