Familie V

Lotus

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn de familie V, bestaande uit vader, moeder en 2 kids.

Wij overwegen al een aantal jaar naar het buitenland te vertrekken (wij zijn klaar in Nederland).
Diverse landen zijn de reveu gepasseerd en uiteindelijk hebben we ons oog laten vallen op Australie.
Afgelopen weekend zijn we als start op de emigratiebeurs geweest en nu gaan we echt beginnen.
Er komt heel veel bij kijken en we zullen veel geduld moeten hebben, maar we hebben er zin in!

Wellicht komen jullie ons op het forum her en der tegen met vragen enzo!

Groetjes.

Welkom op het forum, heel veel succes! Hier op het forum kun je een heleboel informatie vinden en zonder het forum waren wij nooit in Australië beland.....

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum. Je zegt dat je al veel landen de revu hebt laten passeren en voor Australia hebt gekozen. Uiteraard weet ik waarom wij hebben gekozen voor Oz, maar wat waren overwegingen en waarom Oz?

Welkom op het forum!
afro.gif

Waarom wij Oz hebben gekozen is uiteindelijk makkelijk.
Wij houden van natuur en ruimte en zeker niet van kou, wij houden van mensen die nog relaxed zijn en niet als je iemand per ongeluk aanstoot een scheldwoord naar je hoofd krijgt.
Wij willen onze kinderen een goede toekomst bieden.

In Nederland is het momenteel hopeloos, en wij voelen ons hier niet meer thuis, de agressie, drukte en vreselijke beleidsvoeringen.
Mensen houden geen rekening meer met elkaar en zijn niet meer vriendelijk.

Australie is een land wat alles bied wat wij zoeken (en nee we zijn niet zo naief dat we niet weten er ook heus wel wat min punten zullen zijn).
Wij hebben diverse connecties in het land, familie leden of oud collega's die al zijn vertrokken.

We zijn al ruim 3 jaar bezig en nu hebben we de knoop doorgehakt.
Eerste contact met m2a is ook gemaakt!

Ik hoop dat ons verhaal een beetje duidelijk is,haha

Waarschuwing: Vreselijke beleidsvoeringen kennen we hier ook... Carbon tax, Flood levy, geen grip op de banken....

Onze kinderen zijn 8 en 6 jaar.
En waar we heen willen is Victoria of Queensland.
Melbourne of Brisbane, ligt ook een beetje waar het beste werk te vinden is.

Uiteraard willen we wel eerst een verkenningsreis gaan maken, wanneer dat weten we nog niet en volgens mij hebben we daar tijd genoeg voor.
wink.gif

Morgenochtend hebben we het eerste skype gesprek met Rob van M2A , wij zijn zeer benieuwd!

Hallo familie Verburg,

Ik hoop dat jullie gesprek met Rob morgen goed uitpakt. Wij hebben vorige week contact gehad met M2A en vorige week donderdag de knoop doorgehakt.
Veel succes, lees morgen wel even hoe het afloopt!:wink:

groetjes familie de Boer

We hebben net ons eerste gesprek met Rob gehad, wat een aardige man!
Onze eerste beoordeling is zeer positief, wat resulteert in een joepie stemming in huize V!

Mochten er voor ons twijfelpunten zijn geweest (die er niet waren), dan zijn die nu echt weg!

Wij gaan aan de slag met Rob en flink sparen voor de overtocht, joepie!!

Kijk eens aan :) Goed nieuws! Rob en Marijke hebben ons net geholpen aan het visum, dus als zij positief zijn dan zijn je kansen ineens aanzienlijk gestegen :)

Back