Familie van 4+hond

midlife crisis

New Member
We willen ons graag even voorstellen.Ik 44 mijn man 40 dochter van 12 zoon van 6 en hond van 2 zijn ons aan het oriënteren om te emigreren naar Australië.
Ik ben me sinds drie maanden aan het inlezen maar het duizelt me her en der wel Het grootste risico vindt ik de kinderen. We hebben 2 kinderen, beide ADHD en ASS. Ik ben zoekende naar ervaringen van mensen daarmee.Onderwijs etc. Verder ben ik enthousiast met realiteitszin.Enne, ook belangrijk ,we hebben het continent nog nooit bezocht. Behalve op dvd dan.

Hoi midlife crisis!
Welkom op dit geweldige forum! Ik kan me voorstellen dat het je her en der duizelt bij de voorbereidingen. Emigreren brengt altijd een zeker risico met zich mee, zeker met kinderen aangezien je voor hun de beslissing neemt. Je weet immers nooit van tevoren of het allemaal zo uitpakt zoals je hoopt dat het zal doen.
Ik heb in Nederland lesgegeven op een middelbare school, dus ik kan goed inschatten hoe daar de begeleiding is voor kinderen met een gedrags- of leerstoornis. Hier in Australië heb ik geen lesgegeven, maar wel ervaring met een dyslectische zoon op de (public) highschool in Sydney. De manier waarop ze met dyslexie omgingen vond ik erg chaotisch en ineffectief en voor mijn zoon had de 'begeleiding' geen enkele meerwaarde. Zo las een andere student de toetsen voor met een zwaar aziatisch accent, waardoor hij slecht verstaanbaar was en de extra tijd kreeg mijn zoon niet omdat hij geen pauze had genomen tijdens de toets en daardoor volgens de leraar geen recht daarop had). Uiteindelijk heeft mijn zoon er zelf voor gekozen om geen gebruik te maken van extra voorzieningen, want dat werkte alleen maar frustrerend. Ik had het idee dat ze erg star aan de regeltjes hielden ipv te kijken wat het beste is voor leerlingen. Ik weet niet of dat hetzelfde is op een priveschool, maar daar hangt weer een behoorlijk prijskaartje aan. De school waar mijn zoon heenging deed het trouwens met de eindresultaten niet onder voor de privescholen in de buurt. Er is hier een aantal leerkrachten op het forum, misschien kunnen zij nog iets toevoegen wat betreft de begeleiding van autistische kinderen. Positief is wel dat kinderen wel veel socialer zijn dan in Nederland. Verder waren wij ook nog nooit in Australie geweest voordat we hier naar toe gingen. Heel veel succes met alles!

Last edited:
Het is mijn favoriete nummer van Faith no more : ) Midlife crisis.
Het is wel zo dat ik nu toe ben aan totaal iets anders.
We zullen waarschijnlijk voor visa 189 moeten gaan, denk ik.
Het is een jungle aan visa's!
We hebben geen kennissen familie of werk dus ...??
We gaan naar de emigratie beurs om wat kennis op te doen.
En hopen dat we kansen hebben!

Hoi midlife crisis!
Welkom op dit geweldige forum! Ik kan me voorstellen dat het je her en der duizelt bij de voorbereidingen. Emigreren brengt altijd een zeker risico met zich mee, zeker met kinderen aangezien je voor hun de beslissing neemt. Je weet immers nooit van tevoren of het allemaal zo uitpakt zoals je hoopt dat het zal doen.
Ik heb in Nederland lesgegeven op een middelbare school, dus ik kan goed inschatten hoe daar de begeleiding is voor kinderen met een gedrags- of leerstoornis. Hier in Australië heb ik geen lesgegeven, maar wel ervaring met een dyslectische zoon op de (public) highschool in Sydney. De manier waarop ze met dyslexie omgingen vond ik erg chaotisch en ineffectief en voor mijn zoon had de 'begeleiding' geen enkele meerwaarde. Zo las een andere student de toetsen voor met een zwaar aziatisch accent, waardoor hij slecht verstaanbaar was en de extra tijd kreeg mijn zoon niet omdat hij geen pauze had genomen tijdens de toets en daardoor volgens de leraar geen recht daarop had). Uiteindelijk heeft mijn zoon er zelf voor gekozen om geen gebruik te maken van extra voorzieningen, want dat werkte alleen maar frustrerend. Ik had het idee dat ze erg star aan de regeltjes hielden ipv te kijken wat het beste is voor leerlingen. Ik weet niet of dat hetzelfde is op een priveschool, maar daar hangt weer een behoorlijk prijskaartje aan. De school waar mijn zoon heenging deed het trouwens met de eindresultaten niet onder voor de privescholen in de buurt. Er is hier een aantal leerkrachten op het forum, misschien kunnen zij nog iets toevoegen wat betreft de begeleiding van autistische kinderen. Positief is wel dat kinderen wel veel socialer zijn dan in Nederland. Verder waren wij ook nog nooit in Australie geweest voordat we hier naar toe gingen. Heel veel succes met alles!

Bedankt! Ik ben blij dat we niet de enige zijn die er blind in stappen. Ik heb al wat stukjes gelezen over scholen.Interessant.

Aha dat klinkt goed, het beroep van één van jullie staat op de lijst en jullie zitten nog ruim in de jaren tot je vijftigste. Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen op de beurs. En anders kun je altijd alvast een vakantie plannen :D

Hoi ze zijn aan het kijken of we in aanmerking komen. Zo ja dan gaan we starten met de aanvraag. Ik hoop het.Zou een skilled visa zijn. Man is bouwvakker/timmerman. En dan willen we het liefst naar adelaide.

De kansberekening is er.We maken een goede kans voor QLD of NSW.Niet helemaal wat we in gedachte hadden : )
Enne 4 achten scoren op de IELTS,ben benieuwd.Dat is het makkelijkste punten scoren.Maar gauw gaan oefenen om te kijken wat het inhoudt.
We gaan nog dit weekend brainstormen,huis te koop zetten en starten met de aanvraag.
Wel spannend en moeilijk,vooral omdat we kinderen hebben.
Iemand nog tips over steden en dorpen in beide staten en hoe het bevalt?

Dat klinkt goed! Maar is die kansberekening alleen gebaseerd op het beroep van je man? Er is ook een draadje over visum en autisme. Ik kan me herinneren dat jullie twee kinderen hebben met ADHD en ASS. Ook zou ik me nog goed oriënteren over zorgverzekeringen voordat jullie ingrijpende acties ondernemen, zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. De Australische autoriteiten zijn keihard, regels zijn regels!

Oh dat klinkt veelbelovend! Maar kijk inderdaad wel even naar het ASS draadje dat deze week geopend is. Mogelijk dat het emigratiebureau jullie hier meer over kan vertellen?
Mocht je hulp nodig hebben om de 8 op Writing te halen, ik heb een bestandje waar je mss iets aan hebt. Zo ben ik zelf van 6,5 naar 8 gegaan voor writing. Stuur maar PB met je email adres als je interesse hebt.

Recent een verhaal over Autisme en Down.
Zal wel per situatie verschillen.
Autisme komt in vele gradaties (soms denk ik dat iedereen er wel iets van heeft).
Wellicht ligt er nuance in A) de afkomst, B) de eigenschappen van de ouders (hoe waardevol zijn die) en C) de mate van autisme.

Ben wel benieuwd naar het verloop.

Oh dat klinkt veelbelovend! Maar kijk inderdaad wel even naar het ASS draadje dat deze week geopend is. Mogelijk dat het emigratiebureau jullie hier meer over kan vertellen?
Mocht je hulp nodig hebben om de 8 op Writing te halen, ik heb een bestandje waar je mss iets aan hebt. Zo ben ik zelf van 6,5 naar 8 gegaan voor writing. Stuur maar PB met je email adres als je interesse hebt.

Hoi Gwen,

Dat bestandje wil ik ook wel :)
Grts

Van een 6,5 naar 8!? Wauw! Dat wil ik ook wel! Ik stuur je mijn mailadres wel in een PM als ik heb uitgevogeld hoe dat moet ;)

Hoe staan jullie er nu in @midlife crisis ?

Back