Family visa

kayleegirl

New Member
M;n broer en ik wilden mss naar Aus, zien er vanaf want gaan liever naar Spanje, maar zuslief, vind dat we verder moeten uitzoeken. Ze denkt dat alles simpel is en supersnel geregelt.

We zouden dus op een family visa moeten gaan denk ik het gemakkelijkst, omdat zus Australisch is en daar haar hele leven woont en we geen verdere naaste familie hebben in NL. Volgens haar dus garantie dat we een visum krijgen. :-(

Als we of alleen broer volgend jaar op vakantie gaan 4 a 5 weken op tourist visa, maar zei wil dat we een whv nemen om een baan te zioeken daar. Volgens mij begrijpt ze het niet helemaal. Alsof je alles achter kan laten huis, dieren etc. om gewoon op de bonnefooi daar je heil te zoeken. Is dat eigenlijk wel te doen dan? Als het wel zou kunnen  :smile:. Want met z'n 3en bij elkaar in de buurt heeft ook wel iets, zeker voor haar. ze heeft niet veel kontakt met half broers en zus daar. En tussen ons 3klikt het wel.

Snappen jullie het een beetje. Wie weet raad?

Anneke

Snappen jullie het een beetje. Wie weet raad?
Een beetje verward is het wel, ja....  :?  :?

Als je een visum zou willen op basis van "family reunion" wordt het al moeilijk, denk ik. Want je hebt over een broer en jezelf in Europa en een zus in Oz..... Voor family reunion moet minstens de helft van de family al in Oz wonen.

Je kunt natuurlijk altijd komen kijken - wanneer je nog geen 30 jr oud bent - met een Working Holiday Visum. En als je het wat lijkt, zijn er nog zat andere mogelijkheden om hier te komen wonen.

Hoeveel familie heb je dan nodig. Mijn ouders zijn overleden ook grootouders.
Heb hier alleen tantes , waar we geen echt kontakt mee hebben. Er zijn alleen zus(40) in Oz en broer(28) en ik(31) in NL.

Zus denkt dat alles net zo makkelijk is als toen mijn vader met haar moeder daar ging wonen, 40 jaar geleden.

Helaas, Anneke, ben je al te oud voor een WHV. Je broer zou nog kunnen.... En de "balance" van de family woont dus nog steeds in NL. (tantes en ooms en overleden ouders tellen in dat verband niet meer mee...).

Je zus denkt er dus iets te simpel over, helaas.  Maar... er zijn nog voldoende emigratie mogelijkheden. Heb je al eens gekeken of je beroep in Oz "gevraagd" is? En.... je moet natuurlijk wel zelf willen! ("Alles achterlaten....." enz.)

we willen gewoon op een tourist visum vakantie vieren, maar zus vond datwe whv moesten, geen idee waarom voor die 4 a 5 weken. M'n broer is allang blij dat die zolang vrij kan krijgen.

Ik heb geen baan of diploma's dus skilled is geen optie voor mij,broer heeft wel ervaring in het grafisch als printoperator.

Zus dacht vast dat last remaining reletive hier van toepassing was.

Ik wil best als dat kan, zal alleen mijn beestjes ontzettend missen al neem je daar waarschijnlijk nieuwe.

Familie hier mis ik nu ook niet, m'n nicht is 2 mnd terug getrouwd en dat heb ik moeten vernemen van de foto's op internet. Dus ons zullen ze ook niet missen hoor. Ik zeg weleens als we daar wel gaan wonen horen ze het ook pas als we daar zitten. :evil:

hoi,
als ik het zo hoor, heb je er geen zin in.
Dat is niet zo raar, dat was mijn eerste reactie ook, toen mijn man voorstelde om te emigreren naar Oz ("Ik ga echt niet in de woestijn zitten" riep ik)
Wij zijn eerst op vakantie gegaan, om te kijken wat we van het land/ gebied (waar we terecht zouden kunnen ivm werk) vonden en hebben daarna, na een tijd denken (3 dagen ofzo :smile: ) de knoop doorgehakt.
Ik raad je aan op vakantie te gaan, en niet alleen bij zus te blijven, want als ik je zo hoor voel je je aardig gepushed door haar. Dat kan ook negatieve gevoelens versterken.
Maak je eigen mening, denk er over na, en zoek uit of er mogelijkheden zijn.
Spanje is ook mooi! en je moet je toch prettig voelen bij de beslissing, het is tenslotte wel jouw leven.
succes met dubben
aukje

Back