Favoriete album/cd?

Sander

XPdite Hero
Hi,

Er wordt hier natuurlijk voornamelijk over Australië en daaraan gerelateerde onderwerpen gesproken, maar aangezien dit de 'kletsdoos' is dacht ik dat het tijd werd voor iets anders.
Ik ben wel benieuwd naar de muziek-smaken van de forum leden, dus bij deze de vraag:

Wat is je favoriete album/cd?

Die van mij is Throwing Copper van +LiVE+.

Sander

P.S. Voor de mensen die ook op BE komen: idd het idee komt daar vandaan. :mrgreen:

Ik moet zeggen dat ik niet echt een favoriet album heb. Vind meestal 1 of 2 platen van een album wel mooi.

Maar om het dat toch binnen de gestelde vraag te houden :

Hotel NewYork van Anouk

Dit is echt te moeilijk.
Alle bovenstaande vind ik erg mooi.

Misschien nog steeds 1 van de mooiste, en ook een van mijn eerste cds, Unplugged in New York van Nirvana.
En Jagged Little Pill van Alanis Morrissette.
En het liedje Under the Bridge van de Red Hot Chilli Peppers vind ik erg mooi.
En Out of Time van REM.

Ach, ik kan nog wel even doorgaan...!!

Simone said:
Dit is echt te moeilijk.
Alle bovenstaande vind ik erg mooi.

Misschien nog steeds 1 van de mooiste, en ook een van mijn eerste cds, Unplugged in New York van Nirvana.
En Jagged Little Pill van Alanis Morrissette.
En het liedje Under the Bridge van de Red Hot Chilli Peppers vind ik erg mooi.
En Out of Time van REM.

Ach, ik kan nog wel even doorgaan...!!

Ja, ik snap je probleem...ik zou ook nog wel 10 andere albums kunnen opnoemen, maar Throwing Copper springt er bij mij toch net ff uit.

Al de cd's die je noemde heb ik trouwens ook! :)

Sandra said:
hmmm... we hebben allemaal beetje dezelfde smaak zo te zien :lol:
Ja, en dat komt goed uit hier in Oz.
Op de 'pop' radio stations draaiens ze hier veeel meer rock.
Geweldig.

Meeste van mijn smaak heb ik van Pascal. Die gaf mij REM en de Counting Crows.

En via mijn ouders hou ik nu ook erg van Van Morrison en Tracey Chapman.

Ik heb ook Desire, van Bob Dylan. Dat is ook zeker een van mijn favouriete. Ik kan Hurricane helemaal meezingen :D

Ok, moet ECHT naar bed. het is 1.30 en ik moet werken morgen :roll:

Sander, je wordt nu vast meer zenuwachtig? :D
Komt wel goed!

Simone said:
Sander, je wordt nu vast meer zenuwachtig? :D

Dat is een understatement... :)
Net weer ff door de hele papierwinkel gelopen...voor de 3e keer denk ik. Maar goed, kan nu toch niet meer veel doen dus ik moet het maar zo laten denk ik.

Komt wel goed...hoop ik!

"As long as you want this" - KANE

Verder heel veel> moby, U2, nirvana, aslam, air, blof, en wat jazz...[/b]

Sander said:
Bacchus said:
Hotel NewYork van Anouk

Wow, die heb ik nog niet eens gehoord, is toch pas net uit?

Deze is inderdaad net uit. Heb hem afgelopen vrijdag gehaald en ik moet zeggen dat ik er met veel smaak en plezier naar heb geluisterd. Wel een aanrader wat mij betreft.

Wat betreft Australië hebben we een dubbel CD van Sydney 2000; diverse artiesten. Deze heeft natuurlijk een speciale plek in de kast :D

Ik heb zoveel muziek wat ik mooi vind, van klassiek tot house en van alternatief tot hard rock. Een echte favoriet heb ik niet, ik vind muziek een lust, maar vind niet alles mooi.

Om maar eens met een favouriet te beginnen

Live from Mars - Ben Harper (& the IC)

Helemaal happy toen wij hem tweemaal live hebben kunnen bewonderen tijdens het Blues & Roots festival in Byron Bay.

Verder zijn wij hier ook nog altijd big time suckers voor Reggae....Bob Marley 8)

Ben benieuwd naar verdere reacties!

Groetjes
Syl - die afgelopen zaterdag naar een Wiggles concert is geweest...over musical taste gesproken :)

Syl said:
Om maar eens met een favouriet te beginnen

Live from Mars - Ben Harper (& the IC)

Helemaal happy toen wij hem tweemaal live hebben kunnen bewonderen tijdens het Blues & Roots festival in Byron Bay.

Verder zijn wij hier ook nog altijd big time suckers voor Reggae....Bob Marley 8)

Ben benieuwd naar verdere reacties!

Groetjes
Syl - die afgelopen zaterdag naar een Wiggles concert is geweest...over musical taste gesproken :)
Oh cool, dat is een erg cool festival!!! En Ben Harper is erg goed.

Wij waren tijdje geleden bij het Blues Festival in Bridgetown. Ook een beetje roots.
Xavier Rudd is helemaal geweldig, als je hem nog niet kent, zoek hem op.
Blues/roots/didgeridoo.....

Ash Grunwald is ook erg goed. Die was er ook.

en John Butler Trio. (die waren er niet).

Collega was laatst hier ook naar de wiggles :shock: :lol:

Hi!

Nou zeg.....vergat ik helemaal even! Die waren er hier tijdens hetzelfde festival wel! En zijn ook helemaal fantastisch "in the flesh". Ben beniewd wat de line up voor dit jaar gaat worden.

Zal Xavier Rudd eens opzoeken inderdaad ken ik helemaal niet? Wel leuk om eens te lezen waar iedereen zo'n beetje naar luistert.

Groetjes
Syl

Syl said:
Hi!

Nou zeg.....vergat ik helemaal even! Die waren er hier tijdens hetzelfde festival wel! En zijn ook helemaal fantastisch "in the flesh". Ben beniewd wat de line up voor dit jaar gaat worden.

Zal Xavier Rudd eens opzoeken inderdaad ken ik helemaal niet? Wel leuk om eens te lezen waar iedereen zo'n beetje naar luistert.

Groetjes
Syl
Ja, als je John Butler geweldig vindt, moet je haast wel Xavier Rudd ook wat vinden. Hij komt trouwens uit SA.

Veelal alternatief hier geloof ik..!
Ik ben nog van de oude generatie rockers...!
Iron Maiden, Saxon, Led Zeppelin, maar ook Metallica, Nirvana en gothic zoals Therion, My dying Bride en Nightwish.
Ik ken niet echt veel Australische muziek uit deze genres!

hi
laat ik voorop stellen dat ik overal naar kan luisteren (net als iedereen denk ik) maar mijn smaak is toch wel hardrock , blues , grunge en oude rock&roll heeerlijk
muziek is absoluut een must bij het wakker worden muziek aan en het meeste van de dag ook
ik geloof inderdaad dat een hoop mensen hier toch aardig in dezelfde richting zitten met muziek smaak
te gek !!
iemand gehoord van kevin bloody wilson ? grappig

Back