Favourite Aussie TV Show/Series...

Rog

Member
Ben benieuwd wat het favoriete Aussie tv-programma/serie is onder jullie?

Om maar enkele in NL bekende te noemen: Neighbours, Heartbreak High, McLeod's Daughters, Sea Patrol, Full Frontal etc.

Zelf moet ik erg lachen om die sketch-programma's van Full Frontal met "Poida" (een jonge Eric Bana) en "Blokeman" (I don't work Sunday's or me day off").

Hoor graag wat jullie vinden/denken etc.

Groet Rog
 
Hoi
Heb net de serie Satisfaction gezien, vond ik erg goed ! Hopelijk komt er een 2e reeks.
Ook "last man standing" was zeker de moeite waard.
Sea Patrol volg ik wel weer maar vond serie 1 niet echt overtuigend.
All time fav. is natuurlijk Flying Doctors (daar begon de aussie mania mee) en Blue Heelers met vooral P.J en Maggie was ook super ! :up:
Van de 'nieuwere' series vond ik The Alice ook goed.
Chaser's war on everything (nu gelukkig op op de belgische tv op maandag) is lachen en Summer Heights High was ook cool.
:evil:
 
Heb hier nu een aantal keer naat de australische tv gekeken, maar vind er weinig aan. Er zitten wel leuke series bij (underbelly) en er komen wel leuke films, maar om de tien minuten krijg je reclame! We hebben afgelopen zaterdagavond naar Harry Potter zitten kijken en binnen een half uur al 3 reclameblokken gehad. Nu hebben wij natuurlijk free to air tv met onze eyetv, maar is het net zo 'erg' als je foxtel hebt bijvoorbeeld?
 
Op Foxtel is het niet veel beter vrees ik. Behalve misschien bij de filmkanalen.  Ik erger mij ook dood aan die reclameblokken. Ik dacht dat het erg was in Belgie maar hier is het enorm irritant. Zeker in primetime en bij films die op zijn einde lopen. Je krijgt opeens reclame in het midden van een scene, 1 keer zelfs in het midden van een zin …. AAAAARGH!!!

En het zijn ook altijd dezelfde reclames die ze afspelen, ik ken die van NRMA, AAMI en dergelijke al vanbuiten denk ik :)

Sorry voor de rant, het moest er even uit lol.

Zelf kijk ik altijd naar Border Security (zenden ze ook uit in Vlaanderen), Bondi Rescue, Rove, Underbelly, …
 
Border security is wel leuk om te zien...maar idd dus weer die irritante reclame-blokken.

Kunnen we niet met alle Australiërs gewoon die zenders boycotten. Als ze maar merken dat het kijkcijfer aantal drastisch omlaag is gegaan, zullen ze er vast wel wat aan willen doen....adverteerders blijven nl. ook weg als er te weinig kijkers zijn.....

Clive Peeters....E E Easy....(ook zo'n irritante reclame...alleen omdat die toko nu 36 jaar bestaat).....
 
The Flying doctors is nog steeds leuk!

[move]
MY MUM GAVE ME MILO TO GROW AND GROW AND GROW! MY MUM GAVE ME MILO TO GROW AND GROW AND GROW!
MY MUM GAVE ME MILO TO GROW AND GROW AND GROW! MY MUM GAVE ME MILO TO GROW AND GROW AND GROW!
MY MUM GAVE ME MILO TO GROW AND GROW AND GROW! MY MUM GAVE ME MILO TO GROW AND GROW AND GROW!
[/move]
Sorry, reclameblokje tussendoor.

Anyway, wij zijn in het dorpje geweest waar het allemaal is opgenomen. Hoe heette dat ok al weer? Iets met een M geloof ik.

[size=20pt]Bunnings warehouse![/size]

He, weer!

Verder vond ik die serie waarin Emma van the Flying Doctors een psychiater in Melbourne speelt erg goed, maar ben de naam even kwijt.

En nu snel weg voordat er weer reclame komt.
 
Minyip heet dat dorpje, zo'n 4 uur van Melbourne vandaan (richting Bendigo).
Halifax f.p is de serie met Rebecca Gibney, ja vond ik ook erg goed !
Gelukkig zie ik al deze series via een download dus ZONDER irritante reclames !!!
Woon zelf gewoon in NL maar ik weet van Oz vakanties hoe vervelend (en soms ook erg SLECHT gemaakt)die reclames zijn !  :x
Opnemen en later afkijken en dan de reclames snel doorspoelen is natuurlijk een optie.
Momenteel is er maar weinig aussies op de NL tv, McLeods en Love my way, beide herhalingen  :-(
Waarom er geen nieuwe series worden aangekocht is mij een raadsel, de amerikaanse meuk hebben we nu toch wel genoeg lijkt mij.  :roll:
 
Chasers war on everything; erg grappig. bijna grappiger dan wat we hier in NL hebben op dit moment.

Maar inderdaad; de reclames zijn erg, maar niet erger dan in NL; ik vind ALLE reclame sowieso vreslijk eerlijk gezegd...
 
Ja Ozmaniac, Minyip! Was heel weinig te beleven, maar wel geinig. Er was zelfs zo weinig te beleven dat de lokale krant ons heeft geiterviewd. Wij waren de attractie daar blijkbaar  :grin:

Halifax was het ja, ik zal eens kijken of ik ze kan downloaden, leuk.
 
Ben nu zelf 4x in Oz geweest en ondanks dat Flying Doctors MIJN grote liefde was, heb ik Minyip nog nooit bezocht  :-(
Maar de serie heeft mij wel geinspireerd tot andere leuke dingen, zoals het opzetten van de stichting Australia Fair samen met een paar andere "ozfreaks".  :cool: en hiermee geld inzamelen voor de echte Flying Doctors !
Gelukkig heb ik ook nog wel wat contact met een paar acteurs uit die serie van toen en daardoor blijft FD mijn "all time fav." qua aussie series, de liefde voor het land werd hiermee gewekt ! :up:
Verzamel dus eigenlijk zo'n beetje alles aan tv/film uit Australie en heb ondertussen een aardige collectie op video en dvd (kan alles op dvd overzetten).
Jammer dat series als Halifax niet meer draaien, Black Jack is een aardige vervanger, Colin Friels is ook altijd top !
Succes met het downloaden, mocht je er niet uitkomen, mail me gerust.
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8696.msg115855#msg115855 date=1207682627]
Ja Ozmaniac, Minyip! Was heel weinig te beleven, maar wel geinig. Er was zelfs zo weinig te beleven dat de lokale krant ons heeft geiterviewd. Wij waren de attractie daar blijkbaar  :grin:

Halifax was het ja, ik zal eens kijken of ik ze kan downloaden, leuk.
[/quote]

Dan worden wij waarschijnlijk ook een attractie daar want wij hebben ook in de planning om op zeer korte termijn (binnen een week) Minyip te gaan vereren met een bezoekje....

Victor Charlie Charlie calling Mike Sierra Foxtrot :)
 
[quote author=Maluka link=topic=8696.msg116192#msg116192 date=1208082043]
[quote author=Dijnnas link=topic=8696.msg115855#msg115855 date=1207682627]
Ja Ozmaniac, Minyip! Was heel weinig te beleven, maar wel geinig. Er was zelfs zo weinig te beleven dat de lokale krant ons heeft geiterviewd. Wij waren de attractie daar blijkbaar  :grin:

Halifax was het ja, ik zal eens kijken of ik ze kan downloaden, leuk.
[/quote]

Dan worden wij waarschijnlijk ook een attractie daar want wij hebben ook in de planning om op zeer korte termijn (binnen een week) Minyip te gaan vereren met een bezoekje....

Victor Charlie Charlie calling Mike Sierra Foxtrot :)
[/quote]

Doe ze de groetjes maar van ons. Wij zijn er nu zo'n eh... 7 jaar geleden geweest, dus moeten ze ons nog herrinneren. We zijn vast de laatste touristen geweest die daar langsreden.

Nee, serieus, je weet niet waar je in terecht komt, erg grappig. In the middle of helemaal niks, super.
 
[quote author=Ozmaniac link=topic=8696.msg115731#msg115731 date=1207609032]
All time fav. is natuurlijk Flying Doctors (daar begon de aussie mania mee)
[/quote]

Die was niet al te lang geleden in Nederland op televisie (rond etenstijd), inderdaad een leuke serie.

Bij mij is de Aussie mania jaren geleden begonnen met Skippy the Bush Kangaroo en het vuurtje ging warmer branden door Sky Trackers, Spellbinder, Heartbreak High en Round the Twist. Ik ben niet echt bekend met de wat volwassener series maar heb erg genoten van de jeugdseries. :grin:
 
Spellbinder, Round the Twist en Heartbeak High keken mijn broer en ik ook altijd :)

Ik vind "two and a half men" ook wel leuk, maar dat is niet echt Australisch
 
Hoi,

Mijn favorieten, hier in België, zijn:
*Border Security: streng zeg!
*Mc Leods: superserie
*All Saints: vooral voor het vakjargon in het Engels!

Vroeger keer ik naar Police Rescue. Toen te volgen op Nl TV. Toen wou ik toch al ooit naar Oz.

Groetjes,
Teekay
 
Underbelly..  :up: :up: Eindelijk is een normalen serie op tv veel naakt, geweld en vooral geen censuur. Alles wat ik hier voor zei over ozzie TV neem ik sinds underbelly helemaal terug.  :up: een heel,.. heeeeel klein beetje te vergelijken met spijker hoek.. Maar dat is wel erg lang geleden :wheelchair:

en de reclame?? ach in NL heb je dan misschien maar 2-3 keer reclame per film of whatever maar het duurt dan wel minimaal 10 minuten. En dat is dan ook weer super irrie... Sterker nog het eerste wat een ozzie vriendin tegen ons zei na een 6 weekse holliday naar NL was over de reclame op tv waar geen einde aan leek te komen en daar bij had ze nog wel 5000  :evil: :grin: anderen dingen om te zeiken. Dus wat dat betreft... :-x

The biggest looser, cook and the chef, date line or something like that, border patrol en die andere real-live zooi is wel weg te krijgen. :eat: :eat:

edit: Oja ik zie het hier boven staan. All saints :up: :up: Daar zat ik vorig seizoen helemaal in nu moet ik helaas net op die avond naar school.  :x
 
Back
Top