Ferdy zegt hoi

Griffin

XPdite Sponsor
Zoals de titel al zegt, ik zeg Hoi.

Bestemmingswenst: Sydney
Wanneer: zsm, maar pas vanaf juli volgend jaar

De reden dat ik 'zo jong' al er heen wil is heel simpel, ik leef nu en het waarom Sydney, tja ik ben er geweest (en in totaal 6weken in Australie) en ben gewoon verliefd op het land. weer hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen.
Ik kwam dit forum tegen omdat ik nu langzamerhand info aan het verzamelen ben over visa's en noem maar op.
Zie alleen hier (in de signatures) dat het aanvragen van een "Skilled – Independent (Migrant) Visa (Subclass 175)" soms best lang duurt en dat er veel bij komt kijken. Dit is namelijk het Visum wat ik misschien wil, echter misschien is het voor mij (ivm kosten en of ik het 'echt' leuk vind) beter om de "Skilled – Recognised Graduate (Temporary) visa (subclass 476) " te nemen. Naar mijn weten is het hetzelfde als de 175, echter maar voor 18maanden, daarna kan je vanuit Australie voor die andere aanmelden.

Mijn beroep (wat ik dus net aan het uitvoeren ben) is webdeveloper en er staat ook zoiets op de SOL lijst: "Computing Professionals – Software Designer 2231-15" (want software kan ook wel). Verder heb ik even snel een keer de Points test uitgerekend en moet ik voldoende punten hebben (mits ik de IELTS test doe en haal).

Dus dat is het een beetje. Ik moet gewoon het hele forum even goed doornemen voor info.
Ik denk dat ik nog een lange weg heb te gaan ;)

PS: trouwens ook aan alle andere nieuwe mensen hier een Welkom bericht.

hoi Ferdy,

welkom op 't Forum!

Meteen een vraag: heb je een IT-opleiding gedaan waarin het beroep waarvoor je in aanmerking wilt komen voldoende aan bod komt? Anders moet je een RPL naar de ACS opsturen en dien je een minimaal aantal jaar ervaring te hebben. Tenminste voor een 175. Of dat ook voor die subclass 476 geldt weet ik niet.

suc6 met de lange weg!
Als je 't echt wilt lukt 't, zoals alles in 't leven.

Groeten
Jeroen

Dit ga je toch niet menen... Ben jij diezelfde Ferdy op Tweakers en die ook bij Ubisoft op bezoek was?  :lol:

Gaaf man, veel succes met je plannen!

[quote author=Denny link=topic=10289.msg144788#msg144788 date=1249653513]
Dit ga je toch niet menen... Ben jij diezelfde Ferdy op Tweakers en ook bij Ubisoft op bezoek was?  :lol:

Gaaf man, veel succes met je plannen!
[/quote]

Jazeker, jij bent Denny, die dat bokke eind terug moest naar huis die avond :p.
Maar wat brengt jouw hier, ook naar australie emigreren :p

@ Sjoem:
Ik heb een volledige Bachelor diploma behaald met goede cijfers ;) bij avans in den bosch. Dus heb niet die X aantal jaren ervaring nodig. Want die heb ik (helaas) nog niet.

Verder heb ik nog veel vragen die ik eerst zelf ga uitzoeken, maar als ik er niet uit kom lekker hier in een lijst ga neer zetten ;)

Welkom op het forum en veel succes met je plannen.

Ik ben niet zo op de hoogte van tijdelijke visa, maar ik heb een bachelors degree in Welfare work en heb wel degelijk ook nog werkervaring nodig. Dus het is niet zo dat als je een bachelors degree hebt je geen werkervaring meer nodig hebt.
Zoals gezegd weet ik niet hoe dit met tijdelijke visa zit, met een 175 is dit echetr wel het geval!

Hoi Ferdy..
Jup, die werkervaring heb je bij een 175 echt zeker nodig!!
23.. net afgestudeerd dan. Ik studeer zelf ook aan de Avans, maar dan in Breda. Ga nu mijn 3e jaar in.
En je hebt helemaal gelijk hoor dat je gewoon zo vroeg gaat.. Ik wil toch ook met mijn 25ste zeker in Australie wonen.
Succes met alles

Welkom hier op het forum!
Omdat ik voor mezelf ook al wat opzoek werk gedaan heb naar de Graduate Visa lijkt me dat wel een leuke optie voor jou.
Zeker als je zo snel mogelijk wilt vertrekken en de ervaring liever daar op doet dan in Nederland.
Veel succes in alle geval!

Ik wil natuurlijk gewoon zsm er naar toe, maar wil absoluut niet haasten. Ik wil het goed doet.
Maar zoals al gezegd wil is sowieso tot eind juli 2010 in NL blijven. Aangezien alles toch wel iets van 1 jaar oid duurt (als ik al die signatures zie) is eind 2010 - begin 2011 misschien wel een goed en realistischer doel.

yep, neem je tijd  en plan wat ruimte in, want de DIAC loopt niet altijd (of altijd niet :grin:) synchroon met je planning!

[quote author=Griffin link=topic=10289.msg144789#msg144789 date=1249653630]
Jazeker, jij bent Denny, die dat bokke eind terug moest naar huis die avond :p.
Maar wat brengt jouw hier, ook naar australie emigreren :p
[/quote]

Yep. Heb inderdaad net zoals jij plannen om te gaan emigreren. Maar eerst ben ik hard aan het sparen voor een stage in Sydney in 2012 en daarna zie ik wel verder. ;)

Hoi welkom,

Succes met de aanvraag, maar
Dus heb niet die X aantal jaren ervaring nodig
is helaas niet waar.
Kijk even op http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-applicant.htm

Groeten,
Johan

Hey Ferdy

welkom op het forum!

Ik ben ook een software developer, en ga wel voor die 175.
Het feit dat je goede cijfers hebt en die werkervaring dus niet nodig hebt, daar heb ik nog nooit van gehoord.
dus denk dat die temporary optie echt het beste is!

succes met het uitzoeken en alles

grtz, wenkah

[quote author=Ingriddh link=topic=10289.msg144803#msg144803 date=1249664399]
Hoi welkom,

Succes met de aanvraag, maar
Dus heb niet die X aantal jaren ervaring nodig
is helaas niet waar.
Kijk even op http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-applicant.htm

Groeten,
Johan
[/quote]

Deze pagina's heb ik meerdere malen doorlopen.
Als ik alle punten invul die ik zo weet kom ik op 120punten uit (en dan zet ik 25punten voor de IELTS test)
Voor de "Recent work experience or two (2) year study" moet je 12 tot 24maanden voor je aanvraag gewerkt hebben. Nu is dat nog niet het geval (werk sinds 1 mei dit jaar). Maar als ik de application inschiet dan moet ik wel dichtbij de 12 maanden komen.

Ach we zien het dan wel. ;)

Edit: Zie net dat voor de 476 je een studie gevolgd moet hebben in een goede school die zei goedkeuren. De avans hogeschool zit daar niet bij (helaas). Dus moeten we daar even naar kijken.

[quote author=CJ link=topic=10289.msg144980#msg144980 date=1250052236]
Je kan ook alvast op een working holiday visum gaan
[/quote]

Dit gaat nu in mijn gedachte rond. Voordeel is dat het minder geld is en ik dus goed kan kijken of het echt wat voor me is.
Ik ben nu druk bezig met iets van een tijdschema aan het opzetten voor mezelf hoe of wat, dit plaats ik dan hier voor feedback ;).

Maar ik ga sowieso de IELTS test doen, dat kan nooit kwaad voor mn engelse skill.

[quote author=Gwen link=topic=10289.msg145000#msg145000 date=1250074433]
Onthou wel dat die maar 1 jaar geldig is he
[/quote]
Ja, en als je een tweede wilt aanvragen (dat kan) moet je minimaal 3 maanden fulltime in een bepaalde sector hebben gewerkt (bijvoorbeeld fruitplukken). En maar maximaal 6 maanden per werkgever.

[quote author=Griffin link=topic=10289.msg145003#msg145003 date=1250076853]
[quote author=Gwen link=topic=10289.msg145000#msg145000 date=1250074433]
Onthou wel dat die maar 1 jaar geldig is he
[/quote]
Ja, en als je een tweede wilt aanvragen (dat kan) moet je minimaal 3 maanden fulltime in een bepaalde sector hebben gewerkt (bijvoorbeeld fruitplukken). En maar maximaal 6 maanden per werkgever.
[/quote]

Nee griffin, ik bedoelde de IELTS test die jij wil gaan doen  :lol:

Back