ff voorstellen hier

gitanoiwan

New Member
hallo mensen hier op dit forum,

ik ben Iwan de Kaste ,
werk als ZZPer en doe voornamelijk werk als KPN monteur,
mijn vrouw en ik zitten eraan te denken om naar AUS te emigreren als onze kleine (die in augustus 2014 wordt geboren) een paar jaar oud is.
ik zou het liefste het werk dat ik nu doe ook in AUS doen als het mogelijk is natuurlijk
de reden is omdat we rust zoeken en het "oudewijven zeik cultuur" in NL echt helemaal zat zijn

waar we heen willen is nog niet helemaal duidelijk !!!
misschien Gosford woont familie dus dat zal de meest logische oplossing zijn denk ik ;)

Welkom hier!
Wellicht handig om eens te orienteren op immi.gov.au betreft soorten visa; wellicht kan het op basis van je opleiding, anders dan mogelijk via spouse

Nope, meen alleen te hebben gelezen over familie in oz?
waar we heen willen is nog niet helemaal duidelijk !!!
misschien Gosford woont familie dus dat zal de meest logische oplossing zijn denk ik ;)

weet niet hoe het zit met de gang van zaken dat fam je sponsort

Ik had gehoord dat als familia je sponsort dat het wel in je beroeps richting moet zijn , ik ben telecom monteur mn achternicht heeft een restaurant bij een visabureau zeiden ze dat dat niet werkt want dan kan ook een ausie het werk doen .........
Wellicht als ze zegt ik heb hem nodig als technische dienst !!!!! ik weet niet of dat werkt ...

Volgens mij niet. Het moet familie in de eerste lijn zijn, dacht ik.
Je moet eens kijken of je beroep op de lijst staat voor een skilled independent of sponsored visum.
457 is gesponsord worden door je werkgever in een beroep waar een tekort aan is op dit moment.
Maar ik meen ergens gelezen te hebben, dat je denkt over 4 jaar te willen gaan. Dan kan de lijst er heel anders uitzien....

klopt eerst de boel hier netjes achterlaten zeg maar en dan maar eens verder kijken,
ik heb wel gehoord dat mijn beroep er bij zat of het gesponsord is weet ik niet maar das zorg voor dan hahaha
Ben elektricien/ data - telecom monteur

Als je een sponsor kunt vinden, ben je verzekerd van een baan en krijg je een visum voor 4 jaar. In die tijd kun je bekijken wat je wilt/kunt.
Het enige nadeel is dat je een nieuwe sponsor moet zoeken binnen 30 dagen, mocht je huidige sponsor failliet gaan.
Het kost wel een paar duizend euro zo'n tijdelijk visum. En je moet een private health insurance afsluiten.
Eventueel een medische test ondergaan en een engelse test. Dit geldt ook voor meelifters op het visum. Evenals een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Back