Ff voorstellen

Marcelle

Member
Ook wij, Kasper en ik en onze 2 meiden hebben de wens om downunder te verhuizen. Op basis van mijn baan, ik ben dialyseverpleegkundige. Het staat nog heel erg in de kinderschoenen, we hebben dus nog een boel te regelen. Dus alle tips zijn welkom :). Vandaag mn Ielts test gedaan. Reading en listening ging volgens mij wel aardig, maar speaking ging zooo slecht :-(, had zo'n rot onderwerp.
Er is zeker echt geen mogelijheid om Ielts te ontlopen?
ik vind het leuk om al jullie ervaringen te lezen.
Groetjes Marcelle

Welkom!

Maak je niet al teveel zorgen. De wetgeving is net veranderd en staat in principe t/m juni 2013 vast. Wel zo fijn :)

Op een skilled visum moet je (vrijwel) altijd een IELTS "halen". Is het niet zo dat je in de zorg op academic niveau bij ieder onderdeel ten minste een 7 moet halen ? Het is niet makkelijk, maar met veel oefenen ga je er echt wel komen!

Succes in ieder geval!

Hoi Marcelle,

Kop op wat betreft die IELTS, ter info, er zijn een paar standaard onderwerpen voor spreken. Her en der kun je dat wel vinden (check ook eens op PomsInOZ.com). Afgelopen jaar was het onder meer "(Jeugd)Helden" "Fotograferen" "Zwemmen" enz.

En Welkom natuurlijk!

Welkom Marcelle!

Misschien is er iemand te vinden die goed Engels spreekt en dan oefenen? En veel in het Engels (hardop) lezen helpt ook.

Ik herinner me dat het bij mij om vooral over het milieu en toerisme ging (het gesprek, academisch niveau) en dan ineens een vraag als: wat is je favoriete maaltijd: lunch of dinner? "Ligt eraan wie er kookt!" Floepte er spontaan uit :D En bijna direkt daarna ging het weer over het milieu en of ik Zwolle aan kon bevelen bij toeristen en waarom.

Maar gewoon veel praten, BBC kijken, hardop lezen....

Succes! Wanneer kun je het weer proberen?

Janka

Back