ff voorstellen

S

Shuter Street

Hoi allemaal,

Tijdens een verveelbui kwam ik dit forum tegen en had ik eindelijk het idee verhalen te lezen van mensen die hetzelfde denken. En net als ik van iemand anders las heb ik ook vanaf kleins af aan het idee gehad dat ik in Nederland niet op mn plek ben. Al ben ik er zeer trots op om een nederlandse te zijn, maar naar mn gevoel klopt er gewoon iets niet.

Voor mijn stage ben ik 2 jaar geleden voor 6 maanden naar Melbourne verhuist. In die tijd ben ik mn hart kwijt geraakt aan Australie. Op dit moment heb ik nog niet de radicale plannen,zoals anderen, om te emigreren. Ik ben namelijk pas een paar weken afgestudeerd en dus nog vrij jong. Wel heb ik de plannen om begin volgend jaar terug te gaan en is te kijken hoe t dan voelt en natuurlijk om mn dear housemates & friends daar op te zoeken.

Wel errug leuk en bemoedigend om te lezen dat er dus veel meer mensen het leven hier in Nederland niet bevalt.
 
Shuter Street said:
En net als ik van iemand anders las heb ik ook vanaf kleins af aan het idee gehad dat ik in Nederland niet op mn plek ben. Al ben ik er zeer trots op om een nederlandse te zijn, maar naar mn gevoel klopt er gewoon iets niet.

Dat is een bekend fenomeen. Ik ben hier geboren, maar voel me niet hier thuis passen, sterker nog; ik voel me zelfs niet nederlands. Ben benieuwd of dat over gaat in Australie (dan bedoel ik dat ik me hopenlijk daar wel thuis voel :D )
Trouwens: WELKOM!
 
Back
Top