ff voorstellen

fam fransdonk

New Member
wij gaan naar australie!!!!!!!!!!!maar hoe?
ik ben in australie geboren en woon sinds mijn 4e in nederland,afgelopen november/december moest ik met spoed terug naar australie vanwege het overlijden van mijn moeder.
en ben dus gegaan ik ben na mijn aankomst in nederland nooit meer terug geweest tot vorige maand.
ik was dus in mount gambier S.A (mijn geboorte plaats)en ben op slag verliefd geworden op het land en de mensen.
mijn hele familie woont daar (in SA)en heb echt het gevoel gehad dat ik thuis kwam.mijn vrouw en mijn 12jarige dochter ervan overtuigd dat wij daar een andere toekomst kunnen hebben(goed of slecht is vanjezelf afhankelijk)
dit koste overigens weinig moeite............dus waar nu te beginnen!

ik denk dat ik ga proberen mijn australische nationaliteit te claimen,dat moet volgens mij wel lukken.
is er iemand met ervaring op dit gebied...zo ja heb je dan ook nuttige tips voor ons.

met vriendelijke groet fam fransdonk
 
Welkom op dit forum fam fransdonk!

Het kost weinig moeite om jezelf ervan te overtuigen om naar Australië te gaan als je er weer geweest bent  :mrgreen: Het kost ons ook geen moeite nadat we er zijn geweest. Mount Gambier, dat ligt toch ergens in The Grampians (ofzoiets  :oops:) ten noorden dacht ik zo (dit doe ik even schaal 1 op uit het hoofd  :lol: . Wij zijn er ook geweest kan ik mij herinneren, maar ik kan niet zeggen wat ik er van vond; alles heeft zo'n goede indruk op ons gemaakt. Ah, zo langzamerhand komen al weer wat herinneringen binnen.

Ik kan je nu geen duidelijk advies geven, maar er zijn leden die dat wel kunnen. Alles zal recht kom!

Veel plezier op dit forum.
 
[quote author=fam fransdonk link=topic=854.msg6612#msg6612 date=1103724655]
wij gaan naar australie!!!!!!!!!!!maar hoe?
ik ben in australie geboren en woon sinds mijn 4e in nederland,afgelopen november/december moest ik met spoed terug naar australie vanwege het overlijden van mijn moeder.
en ben dus gegaan ik ben na mijn aankomst in nederland nooit meer terug geweest tot vorige maand.
ik was dus in mount gambier S.A (mijn geboorte plaats)en ben op slag verliefd geworden op het land en de mensen.
mijn hele familie woont daar (in SA)en heb echt het gevoel gehad dat ik thuis kwam.mijn vrouw en mijn 12jarige dochter ervan overtuigd dat wij daar een andere toekomst kunnen hebben(goed of slecht is vanjezelf afhankelijk)
dit koste overigens weinig moeite............dus waar nu te beginnen!

ik denk dat ik ga proberen mijn australische nationaliteit te claimen,dat moet volgens mij wel lukken.
is er iemand met ervaring op dit gebied...zo ja heb je dan ook nuttige tips voor ons.

met vriendelijke groet fam fransdonk
[/quote]

Hallo meneer Fransdonk,
Ook welkom op het forum.
Je moet wel eerst je Evidence of Australian Citizenship aanvragen.
Het formulier die je nodig heb is 47P en kan je downloden van www.immi.gov.au.
Denk erom dat je wel moet kunnen bewijzen dat bv in Oz geboren bent, 4 jaar daar gewoond heb of ooit een Oz paspoort in je bezit heb gehad.
Pas als jij je E of A C hebt kan je een paspoort aanvragen in Den Haag.
Het zal wel lukken.
Bij mijn vrouw was alles binnen 3 maanden rond. :mrgreen:
Als je nog vragen heb stel ze maar.
Suc6

Rob
 
Back
Top