Fiancé visa.

JoopMul

Member
Even laten weten dat het ons (Tanja en mij) fijn en behoorlijk snel gelukt is de prospective marriage visa goedgekeurd te krijgen. Je zou denken dat dat ook best wel mocht. Haar vader woont in Australië en ook haar oom en tante en nicht en haar gezin.
Maar het kwam er toch vooral op neer dat ik een brief moest door sturen naar Berlijn, van de Celebrant die ons gaat trouwen in november.
Maar ja. Alles dus behoorlijk vlot verlopen en over iets meer dan veertien dagen is Tanja bij mij!!

Joop

tanjokof.jpg
 
JoopMul said:
Even laten weten dat het ons (Tanja en mij) fijn en behoorlijk snel gelukt is de prospective marriage visa goedgekeurd te krijgen. Je zou denken dat dat ook best wel mocht. Haar vader woont in Australië en ook haar oom en tante en nicht en haar gezin.
Maar het kwam er toch vooral op neer dat ik een brief moest door sturen naar Berlijn, van de Celebrant die ons gaat trouwen in november.
Maar ja. Alles dus behoorlijk vlot verlopen en over iets meer dan veertien dagen is Tanja bij mij!!

Joop

tanjokof.jpg

Gefeliciteerd!! :D

Ja, die brief van marriage celebrant is heel belangrijk.

Voor anderen, op de Ambassade website in Berlijn staat precies wat je nodig hebt etc:
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/300.html
Daar wordt je ook doorgelinkt naar Booklet 1.

Als je voor een interview naar Berlijn gaat, dan kan je (als je aan alles voldoet) dezelfde dag je visum hebben.
Op die website is info hierover ook te vinden.
 
Het is mij nog onduidelijk waarom iedereen elke keer over Berlijn praat. Is dat iets wat je moet als je visa aanvraagt vanuit Nederland?
 
Ja. Dat werk schijnt verdeeld te zijn. Heette hier in Australië 'decentralisation'. Ik GELOOF dat als het om 'skilled migration' visas gaat dan wordt dat via Adelaide gedaan. Mijn partner moest dus haar prospective marriage visa aanvragen via Berlijn.
Wel jammer. Eventjes met de trein naar Den Haag was toch vroeger nog steeds wel makkelijker dan even naar Berlijn.
Het vervelende was/ is dus dat, zoals Simone schreef, als je blijkbaar alles goed hebt ingevuld en al het bewijs volledig bij je hebt dan kun je op de zelfde dag in Berlijn dat visa in handen hebben.
Je moet wel ook natuurlijk kunnen en willen reizen.

Joop
 
Ja, alle partner visums, en nog een paar, gaan sinds 1 november via Berlijn(daarvoor Den Haag). Den Haag doet binnenkort haast niets meer.

Skilled gaat via Adelaide en dat zal zo blijven.

Die een dag service is extra, dat kon in Den Haag niet. Je kan het ook nog steeds op sturen, duurt dan een paar weken.

Wij hebben Berlijn als een weekendje weg beschouwt. Maar niet iedereen kan dat.
Maar ja, je kon ook niet in Den Haag terecht voor een interview, je moest het opsturen.

:)
Simone
 
Back
Top