fiancevisum???

  • Thread starter marieke lutterberg
  • Start date
M

marieke lutterberg

hallo,ik ben Marieke en ik zit momenteel in Australie.
Heb nog een working holiday visum tot begin september en dan moet ik helaas naar huis.
In de buurt van Melbourne heb ik de man van m'n leven gevonden en we zijn nu aan het uitzoeken hoe ik weer terug naar Australie kan komen en kan blijven...
We kennen mekaar eigenlijk pas 8/9 maanden als ik terug ga en ik vraag me af of dat genoeg is om bijvoorbeeld een fiancevisum aan te vragen(en dus binnen 9 maanden te trouwen!).
Ik hoop dat er mensen zijn die ook in deze situatie zitten/zaten,want ik zit nu aan de andere kant van Austalie om over alles na te denken en we worden allebei gek van het idee niet samen te kunnen zijn...
Hoop dat iemand ons een beetje op weg kan helpen...
 
Hallo Marieke
Volgende week Zondag (2 mei) komt de vrouw die ik in december ontmoet heb naar mij, met een Fiancé visum.
Zij stuurde mij emails met vragen over het leven in Australië. Ik schreef uitgebreid terug. Zij kwam in december hier op vakantie. Het klikte nog beter dan schriftelijk.
Zij heeft een Fiancé visum aangevraagd. Alles is vlotter verlopen dan we dachten. Ik had alleen niet, met alle papieren, een brief van de Marriage Celebrant mee gestuurd. Dat hebben we dus geregeld. De datum en plaats van ons trouwen opgeven.
Tanja heeft ook een vader in Australië en een oom, tante en nicht. Of dat geholpen heeft weet ik niet.
Tanja heeft als jong meisje 5 jaar in Australië gewoond. Misschien telde dat ook mee.
Maar het voornaamste was denk ik, dat ik in 1962 genaturaliseerd ben; al sinds 1956 in Australië woon en zo doende ook sponsor voor haar kan zijn.
Ik schrijf alleen hier hoe het ons gegaan is. Verder ben ik helemaal geen expert.

http://ozcloggie.com/


Joop Mul, in (nog zonnig, maar nu wat winderig, Sydney)

tanjokof.jpg
 
marieke lutterberg said:
We kennen mekaar eigenlijk pas 8/9 maanden als ik terug ga en ik vraag me af of dat genoeg is om bijvoorbeeld een fiancevisum aan te vragen(en dus binnen 9 maanden te trouwen!).

Hoi Marieke,

Ik weet niet precies meer hoe de regeling is als je elkaar nog geen jaar kent. Ik had zelf dat probleem niet. Ik woonde samen met mijn man (toen vriend) in Nederland voor een jaar voordat we naar Australie zijn gegaan. Misschien is dat een idee. In ieder geval kijk eens op deze site http://www.immi.gov.au wat jou opties zijn. Er is in ieder geval een manier om het voor elkaar te krijgen. Het is nu alleen uitzoeken welke de makkelijkste is. Veel succes.
 
Zoals ik hier boven dus schreef, kennen Tanja en ik elkaar, via internet sinds begin november 2003 en komt zij over 4 dagen hier naar mij toe, in Sydney om binnen die komende 9 maanden te trouwen.

Joop

164.jpg
 
Back
Top