Fiets opsturen naar Adelaide? Of heeft iemand plaats in zijn container?

Nuttieke

Member
Hoi iedereen!
Ik heb zoooo'n ongeloofelijke spijt dat ik mijn fiets niet heb meegenomen uit België. Het ging allemaal zo snel en we dachten dat we hier ook wel leuke fietsen konden vinden, maar veel fietsenwinkels hebben hier meestal maar 1 of 2 modellekes à la ladiesbike en soms vind ik ze er maar een beetje uitzien alsof ze van de Aldi/Makro komen. In BE had ik een gazelle en daar was ik wel echt tevreden van, maar hier kosten ze minstens 800$ en dat wil vriendjelief niet neertellen voor een fiets. Dus dan maar uit Europa importeren? 2dehands hebben ze hier ook niet echt, enkel mountainbikes (want hier fietsen ze niet echt, tenzij voor recreatie).
Er was al een thread over opsturen naar Darwin, maar die is al wat ouder en de prijzen zijn ondertussen al flink omhoog gegaan. Dus iemand ervaring met opsturen? Of heeft iemand plaats over in zijn container?
 
Hmm je hebt gelijk!
Ondertussen is 800$ maar 'slechts' 540€ meer, dus dat kan wel voor een nieuwe fiets. Veel goedkoper dan dat zou ik die fiets niet vinden in BE/NL. Bedankt!
 
herkenbaar probleem! Ik had een barrel in Nl dus die hebben we weggedaan, en hier een andere fiets gekocht, maar de barrel van toen fietste beter dan de nieuwe van nu :(
ons soort-van-plan: als we ooit weer eens in Nl zijn een goeie tweedehands zoeken en dan kijken of er ergens nog een plekje is in een container, en anders opsturen of misschien kan het mee in het vliegtuig. Geen idee of dat haalbaar is, en de vraag is of dat goedkoper is dan hier een nieuwe kopen...
 
Heeeeeel herkenbaar, ben toevallig nu ook de fietsenwereld ingedoken. Vind zelf ook met een laag stuur fietsen zo irritant. En dan met mijn gemiddelde lengte in Nl hier opeens heel lang, waardoor het extra moeilijk is een geschikte fiets te vinden..

Heeft iemand heel toevallig misschien ervaring met de Reid lady bycicles? Ik ben net beetje naar deze aan het kijken, maar door de prijs wantrouwend..
 
Ik heb ook een tijdje naar Reid zitten kijken, maar had toch een paar slechte reviews gelezen erover, dus ik wou het liever niet riskeren.
Ik heb me zonet een Batavus aangeschaft, oorspronkelijke prijs 1200 $ maar laten zakken tot 800 $ dus ik ben wel tevreden. De man had graag cash, dus onderweg naar een ATM ben ik snel nog even in enkele andere winkels gaan kijken, maar de ene had enkel 1 model voor een 14-jarige denk ik en de andere had iets vergelijkbaar met Reid denk ik. Ik heb er even een proefritje mee gedaan maar je voelt toch het verschil vind ik tussen een made-in-taiwan en een stevige europese fiets. (nu maar hopen dat ik geen problemen krijg met m'n fiets na het gestoef :) )
Ik ben zelf ongeveer 177 cm lang en echt heel veel fietsen zijn te klein! De australische vrouwen zijn toch zooo klein niet? In één winkel waar ze best veel keuze hadden, hadden ze gewoon mijn maat niet! Ik moest een mannenversie hebben, tsss.
 
"De australische vrouwen zijn toch zooo klein niet?"
Die fietsen gewoonweg niet dus veel keuze in vrouwenfietsen aanbieden brengt niet op, daar scheurt de handelaar gewoon zijn broek aan want die blijven allemaal onverkocht staan :)
 
Mja, maar waarom de kleinere modellen dan weer wel, pfffrt.
Ik hoop toch maar dat australië een beetje meer fiets-orientated wordt :). Ik word gewoon lui van die auto altijd.
 
Kleinere fietsen zullen voor de meisjes zijn, 14-, 16-jarigen en zo.
Is misschien een beetje een grove opmerking, maar als ik me zo de gemiddelde BMI van Australische vrouwen herinner, staat bij velen sport of sportief zijn niet direct hoog op het lijstje van "tijdsverdrijf en ontspanning". (Snel)wandelen was precies nog enigzins populair onder de vrouwen had ik de indruk.
 
Hoi iedereen!
Of heeft iemand plaats over in zijn container?

Hoi Nuttieke,

Nou, net een post geplaatst over ruimte in onze container - ik heb sinds 1991 in Australie gewoond en hebben net een jaartje NL 'gedaan' - om mijn vrouw en kinderen wat nederlandse ervaringen te geven. Nu begrijpt ze dat mijn gekke gewoontes gewoon nederlands zijn... 'I thought my husband was weird - now I know he's just Dutch ;) '

Wij nemen onze 4 fietsen ook mee, met reservebanden en andere onderdelen, om dezelfde redenen.

Er is ruimte in onze container, maar dan moeten we de fiets wel binnen een week hebben, én je moet zin hebben om van Brisbane naar Adelaide te fietsen... Versturen kan trouwens ook best: heb het een paar jaar geleden gedaan van Melbourne naar Brisbane en was niet erg duur.

Laat maar horen! Groetjes, Bernt
 
Haha, leuk dat je vrouw nu snapt dat je gewoon Dutch bent :).

Heel erg bedankt voor het aanbod, Bernt! Maar ik heb ondertussen al een fiets gekocht hier.
Toch erg bedankt!
 
Zoo, dit was het laatste zetje. Dat wordt dus fietsen mee! Volgens mijn wederhelft wil ik veel te veel meeslepen en is Down Under echt alles te koop. Dat is ook zo. Maar mijn eigen vertrouwde degelijke fietsie mee, is toch prettig, haha
 
Kijk even de regels na want dit is Australie en jawel voor een elektische fiets moet je een importvergunning hebben:confused:
Zo niet dan komt hij niet door de douane en mag je vernietigingskosten betalen! (Mr Mountains)
 
Kijk even de regels na want dit is Australie en jawel voor een elektische fiets moet je een importvergunning hebben:confused:
Zo niet dan komt hij niet door de douane en mag je vernietigingskosten betalen! (Mr Mountains)
Het zou ook weer eens niet.....:Do_O:rolleyes: Oz en de rare regeltjes.....dat is nog eens info waar je wat aan hebt, lijkt me. :up:
 
Back
Top