Fiets opsturen naar Darwin

rahoo

New Member
Hallo,

Ik woon 4 jaar in Darwin, en wil zo graag een Gazelle fiets. Je kan ze hier wel kopen, maar ze zijn ONTZETTEND duur ($1400, in NL EUR 600), dus ik dacht: misschien kan ik er een online kopen en op laten sturen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
dank Rachel
 
Pas op met importeren van nieuwe goederen (is ook al eerder een keer wat over geschreven) want dan moet je bij de belastingdienst in Oz aftikken. Misschien kun je wel belasting terugvragen in NL.
 
Gewoon doen, wel duidelijk aan laten geven dat het om een nieuwe & ongebruikte fiets gaat! En de grens van $1000 dollar belastingvrij invoeren klopt (nog wel) maar ze rekenen de kosten van het opsturen daarin mee. Dus een fiets van 900 dollar nieuwwaarde laten versturen voor 150 dollar aan transport is over de grens van 1000 dollar en je betaalt belasting over het gehele bedrag!

(ja ik koop veel via eBay vanuit Azië en Europa omdat dat vaak bakken met geld scheelt!)
 
Als je nog een paar maanden geduld hebt kun je hem bij mij in de container zetten ;)
Kom jij dan ook naar Darwin? Want verschepen naar hier is lastiger dan naar de andere staten. Als dat zo is houd ik me aanbevolen :)
 
Als je toevallig naar Nl op vakantie gaat en je een oud wrak van een fiets hier in een fietsdoos stopt en op de terugweg een nieuwe fiets mee terugneemt naar Darwin, hoef je natuurlijk geen tax te betalen. Zeg je toch dat je op fietsvakantie bent geweest.
 
Okay okay okayyyy.......okay Okay.:eek:
Maarre wat moet je met een fiets in Darwin.

geloof me , ......... wat moet je met een fiets in the NT.
Kom niet met ...."het is een waterfiets van $900", want dat is zelfmoord.

Ben even door Darwin en The NT aan het "dromen" maar kom nog steeds geen fiets of fiets pad tegen waar je kunt fietsen.
Wie wil er eigenlijk gaan fietsen met 36 graden of meer met humidity van 88% of meer.
Heb je geen veldflesje nodig kun je beter een vat bier van 20 liter achter op je pakkedrager installeren.

Ben benieuwd.

Cheers,

Jack>:D
 
Believe it or not, Jack, maar er zijn wel degelijk mensen die fietsen in NT.
Wij zijn op fietsvakantie geweest in NT enkele jaren geleden en hebben gefietst van Darwin,via Litchfield NP en door Kakadu NP. Een hele mooie fietsvakantie. En op deze tocht zijn we verschillende vakantie/wereldfietsers tegengekomen. De temperaturen, daar wen je aan, zeker als je kampeert onderweg, want dan leef je gewoon de hele tijd outdoors. Je bent dan ook niet gewend aan de "luxe" van airconditioning en dus mis je die ook niet.
En in en om Darwin heb je verschillende fiets/wandelpaden waardoor je makkelijk met een fiets overal kunt komen.
Je zou het zelf eens moeten proberen, Jack!:)
Op de fiets op vakantie, er is geen betere manier om echt alles goed te ervaren. Je hoeft geen km-vreter te zijn, je doet het in je eigen tempo, en je conditie bouw je gaandeweg op, dus je hoeft echt geen superconditie te hebben om eraan te beginnen.

Hartelijke fietsgroeten,
Gerrie
 
Pas op met importeren van nieuwe goederen (is ook al eerder een keer wat over geschreven) want dan moet je bij de belastingdienst in Oz aftikken. Misschien kun je wel belasting terugvragen in NL.

Je kunt wel degelijk de BTW terugvragen in nederland, gewoon bij de fietsenverkoper, zeggen dat je de fietst uitvoert en hij moet de BTW jou terugbetalen. Het houdt wel in dat je hier wel weer GST erover moet betalen.

Alles wat je nieuw koopt in nederland en binnen "zoveel" tijd (weet zo even niet wat het max tijdsbestek is) uitvoert kun je de BTW van terugvragen.
 
Believe it or not, Jack, maar er zijn wel degelijk mensen die fietsen in NT.
Wij zijn op fietsvakantie geweest in NT enkele jaren geleden en hebben gefietst van Darwin,via Litchfield NP en door Kakadu NP. Een hele mooie fietsvakantie. En op deze tocht zijn we verschillende vakantie/wereldfietsers tegengekomen. De temperaturen, daar wen je aan, zeker als je kampeert onderweg, want dan leef je gewoon de hele tijd outdoors. Je bent dan ook niet gewend aan de "luxe" van airconditioning en dus mis je die ook niet.
En in en om Darwin heb je verschillende fiets/wandelpaden waardoor je makkelijk met een fiets overal kunt komen.
Je zou het zelf eens moeten proberen, Jack!:)
Op de fiets op vakantie, er is geen betere manier om echt alles goed te ervaren. Je hoeft geen km-vreter te zijn, je doet het in je eigen tempo, en je conditie bouw je gaandeweg op, dus je hoeft echt geen superconditie te hebben om eraan te beginnen.

Hartelijke fietsgroeten,
Gerrie

Je hebt rond July gefietst , probeer het eens rond February.
See ya on the last page of NT-news.

Jack>:D
 
Ik heb ook redelijk wat gefietst in Darwin (alleen in the dry season hoor!) en ik vond het best te doen qua fietspaden. Meestal je aan één kant van de weg fietsen over het voetpad, dan staat er bordje aan die kant met een voetganger en een fiets (en een speed limit??) En op een paar plekken heb je hele mooie fiets-/wandelpaden met bubblers er langs. Wij zaten toen in Rapid Creek (beetje bij het vliegveld in de buurt) en dan fietste ik naar Mindil Beach, Waterfront en de city of gewoon even naar de winkels bij Nightcliff of Casuarina.
Maar ik heb ook wel eens mensen door Litchfield NP zien fietsen en dat vond ik een beetje zielig voor ze, dat gezwoeg haha! 't Is dat we met de ute waren, anders hadden we ze een lift aangeboden (hoewel ze het zelf waarschijnlijk wel heel leuk vonden)
 
Hey Nienke,
Het pad dat je met voetgangers deelt heeft elke keer een op- en afritje bij de meeste zijstraten en soms zitten die ook nog een klein stukje de zijstraat in als het ware. Ik heb verder geen verstand van wielrennen, maar het lijkt me niet ideaal. De mensen die ik heb zien wielrennen reden ook allemaal over de gewone weg. Dacht dat je langs de snelweg ook wel mocht fietsen, maargoed of dat nou zo veilig is...
 
Back
Top