fiets per schip of lucht met baggage.nl

Ems81

XPdite Sponsor
Heeft iemand zijn fiets via www.baggage.nl naar Australie gestuurd? per schip of per lucht? Hoe ging dat? Doen ze voorzichtig met je fiets?

Ik heb net een nieuwe fiets. Een oerdegelijke transportfiets (Cortina). En ik wil 'm graag meenemen naar Australie. Ik zat op www.baggage.nl te kijken. Nu denk ik niet dat mijn fiets in 1 m3 past, ook niet als ik 'm uit elkaar haal, want het frame is al langer dan 1 m. Ik heb ook nog wat dozen die ik mee wil nemen, maar dat zijn er ook maar 6 ofzo, dus ik ga geen container van 10 m2 nemen.

Mijn fiets zou misschien met luchtvracht kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Doen ze wel voorzichtig met je fiets? Kan de fiets dan in 1 grote doos zonder uit elkaar te moeten?

Ik vlieg meestal met Emirates, en daar mag je fiets gratis mee als ie binnen je baggage allowance valt. Maar volgens mij doen ze nooit zo voorzichtig met fietsen. Ik ken mensen van wie de fiets als een hoopje schroot het vliegtuig uitkwam. Ik vraag me dus af of luchtvracht via baggage.nl beter gaat dan als je het zelf mee neemt als baggage op je vlucht.

Of je probeerd, via het forum, iemand te vinden die een container jouw kant op stuurt.
Wij hadden 3 baby boxen mee in de container naar Perth. No worries.

Bart

HI, wij hebben onze fietsen een keer meegenomen met Malaysia airlines naar Maleisie (met overstappen in Maleisie ook nog). Wij vonden het een heel gedoe: in een doos, banden leeg laten lopen etc. maar ze kwamen keurig aan, geen krasje, niets. Ze gaan echt wel voorzichtig met fietsen om. Nu staat Malaysia daar ook wel om bekend maar dan nog. Je moet hem alleen wel goed verpakken. Eerst om de kwetsbare delen noppenfolie geplakt, daarna in die doos.

Er komt vast wel eens iets stuk aan maar ik zou niet weten waarom hij als 'een hoop schroot' uit het vliegtuig zou moeten komen. Je koffer komt toch ook heel aan? Het is gewoon een heel onhandig ding om te vervoeren, daarom hebben wij ze dit keer niet met het vliegtuig meegenomen.

Succes ermee!

Groet,
Annemarie

Hoi ja, mijn koffer komt (meestal) heel aan, maar daar doe ik ook geen breekbare dingen in. Er wordt zo veel gegooid met koffers en tassen, en ook met fietsen. Of je krijgt een zware koffer bovenop je fiets. Ik ken mensen die op fietsvakantie wilden maar eerst nog dagenlang hun fiets nog moesten repareren (dubbelgevouwen wielen, spaken gebroken, versnellingen stuk). Lijkt mij ook onhandig inderdaad...

Heeft iemand nog ruimte over in een container naar Brisbane? :rolleyes: Mijn fiets is nieuw, banden zijn nog heel schoon.

Back