Fietsen

Zuidema

New Member
Graag zou ik willen weten of er in WA veel gefietst wordt. Ik begrijp dat m.n. zuidwest WA vrij vlak is en dat zou dan uitermate geschikt zijn om te fietsen lijkt me  :bike:
Wordt er uberhaupt wel op een manier gefietst zoals wij dat hier in NL doen? Misschien rare vraag, maar mn ervaring is dat er weinig landen zijn met zo'n fietscultuur als wij hier hebben.

Groet,
Connie
 
Nou, ik vind het niet vlak hoor, niet als Nederland!!!

Het meeste lijkt vlak, in vergelijking met de 'Hills' die lopen van Perth tot aan Bridgetown in het zuiden(The Darling Ranges), maar er zijn vele heuvels, en fietsen in Perth heb je vaak nog wat flinke heuveltjes! Ze lijken niet veel, maar poe!

In het zuidwesten vind ik het ook wel heuvelig, rond Bridgetown is het net Limburg!

Nee, er wordt niet zo gefietst als in NL. Sommige fietsen wel naar het werk, maar dit zijn voor het merendeel 'jongere' mannen op mountain bikes of race fietsen, zoals Pascal! :-D (30 minuten op zijn mountain bike naar Subiaco, door kleinere straten om de auto's te ontwijken. Hij zou ook langs de freeway en het spoor over het fietspad kunnen, maar dat is om, en ook niet echt een leuke route)
Even gegeneraliseerd natuurlijk, maar toch! Men fietst over het algemeen echt niet naar de winkels of school! Nou ja, misschien wel wat kinderen in hun eentje, maar niet een moeder met kind achterop etc.

Er wordt wel wat meer recreatief gefietst, bijvoorbeeld rond de Swan, of langs het strand(op dit soort plekken zijn er fietspaden, en langs de freeway. Verder niet zo veel, dus het is ook gevaarlijk!)
In 'the hills', dus ten oosten van Perth, mountain biken mensen. Sinds kort is het Munda Biddi Mountain bike track geopened
http://www.mundabiddi.org.au/
Dit gaat door de heuvels naar het zuiden. Ik denk dat ze de ergeste heuvels omzeilen, maar toch vast nog best pittig soms denk ik. Lijkt me wel mooi, ooit zullen we het doen!  :lol:
Op het moment blijven we hier in de buurt, we hebben geen grote auto of trekhaak, dus de fietsen kunnen we niet meenemen! Ik fiets haast nooit. We zijn wel een paar keer naar King's Park gefietst, en 1 keer naar Scarborough Beach. Dit is maar 10 km, maar deden er een half uur over, een paar flinke heuvels of Scarborough beach rd, en enge auto's, dus meeste op het fietspad gedaan :D We zijn toen op de grote weg gebleven, want wisten de weg niet zo goed.
Oh ja, en ook nog een keer rond Herdsman Lake gefietst, dat is leuk, mooi vlak fietspad eromheen!
 
@Connie:
En dan nog iets.. Als je dan gaat fietsen wat op zich wel te doen is in en rond Perth (maar je moet inderdaad geen hekel hebben aan heuveltjes en tegenwind!) hou er dan rekening mee dat als je een drukke straat of autoweg moet oversteken waar stoplichten staan, dat het dan zomaar 10 minuten kan duren voor jou lichtje op groen gaat..

(Dit is uit ervaring geschreven).

Het fietsen als sport/ontspanning is mijns inziens eigenlijk de enige manier om te fietsen. Wel een heel aardig fietspad door de duinen trouwens!!

M.vr.gr.

Perthpete
 
Ik ben blij wat te horen over fietsen. Ben een fietsliefhebber en schrik dus niet terug voor een heuveltje (conditie is best goed), fietskar  erachter, kind achterop; zo kun je me uittekenen.
Kun je je fiets trouwens zo meenemen? Las ergens dat íe goed schoongespoten dient te worden i.v.m. mogelijk kiemende grassen?????
 
[quote author=Zuidema link=topic=2756.msg30319#msg30319 date=1128368605]
Ik ben blij wat te horen over fietsen. Ben een fietsliefhebber en schrik dus niet terug voor een heuveltje (conditie is best goed), fietskar  erachter, kind achterop; zo kun je me uittekenen.
Kun je je fiets trouwens zo meenemen? Las ergens dat íe goed schoongespoten dient te worden i.v.m. mogelijk kiemende grassen?????
[/quote]
Yep, heeeeeel goed!
Mijn ouders moesten extra quarantaine kosten betalen, want ze hadden het niet goed genoeg gedaan!  :roll:
 
Vergeet niet dat je hier een prachtige helm op moet!

Ik heb twee fietsen meegenomen vanuit Nederland en denk er heel hard aan om ze naar mijn moeder terug te sturen!!  Ik woon in een heuvelachtig gebied en heb niets aan mijn Opoefiets of de andere met versnellingen.  De fiets van mijn zoon rijdt het best maar die hebben we hier gekocht, mountainbike.

Helaas, helaas geen fietscultuur hier maar meer de fiets achter op de auto ergens naar toerijden en daar fietsen.  Maar ja dat doet het niet voor mij.

Sidonia
 
Back
Top