Film tips

afterbang

XPdite Sponsor
Volgens mij nog geen draadje voor dus bij deze:

Een draadje met goede (over smaak valt niet te twisten ) films die in Australia opgenomen zijn/in Australia spelen. Films die mij zo even te binnen schieten en ik goed vond:


◦ The Proposition (de hitte, stof en vliegen komen door je scherm de kamer in. Net als het bloed trouwens. Verhaal van dark prince Nick Cave)
◦ Mystery Road (de 'lelijke' kant van Australia, discriminatie, achterstand en drugs in de outback)
◦ Rabbit Proof Fence (bekend drama rondom the stolen generation)
◦ Red Dog (beroemdste hond van Australia?)
◦ Priscilla Queen of the Desert (moet ik die uitleggen??? )
◦ Wolf Creek heb ik nooit af gekeken, die vond ik vervelend... Wellicht ook omdat we er in de buurt geweest zijn en ons daar echt niet fijn voelden (een zeer vreemde camping buiten Halls Creek)

Als me er meer te binnen schieten voeg ik ze nog wel toe.
Benieuwd naar jullie tips!


EDIT: OK, hier zal ik dan een overzicht bijhouden van alle suggesties:


  • The Proposition (de hitte, stof en vliegen komen door je scherm de kamer in. Net als het bloed trouwens. Verhaal van dark prince Nick Cave)
  • Mystery Road (de 'lelijke' kant van Australia, discriminatie, achterstand en drugs in de outback)
  • Rabbit Proof Fence (bekend drama rondom the stolen generation)
  • Red Dog (beroemdste hond van Australia?)
  • Priscilla Queen of the Desert (moet ik die uitleggen??? )
  • Wolf Creek heb ik nooit af gekeken, die vond ik vervelend... Wellicht ook omdat we er in de buurt geweest zijn en ons daar echt niet fijn voelden (een zeer vreemde camping buiten Halls Creek)
  • Lantana (Dochter wordt vermoord maar er zijn nog wel meer intriges in dit Australisch stadje)
  • Jindabyne (Moreel dilemma tijdens een vistrip)
  • Australia (mooie mensen in de Top End rond de tweede wereldoorlog)
  • Last Cab to Darwin (over een taxi-chauffeur die nadat hij te horen heeft gekregen dat hij nog maar 3 maanden te leven heeft met zijn taxi van Broken Hill naar Darwin rijdt voor euthanasie.)
  • The dressmaker (Een zoet verhaal over een naaister die na een paar jaar in Parijs te hebben gewoond terugkeert naar haar geboortedorp.)
  • Mad Max (1,2,3. Nr. 4 is in Namibia volgens mij?)
  • Crocodile Dundee (1. is 2 niet in NY?)
  • Kenny met Shane Jacobson. (http://www.imdb.com/title/tt0822389/?ref_=nm_knf_i1)
  • Charlie & Boots. Met Paul Hogan en Shane Jacobson (http://www.imdb.com/title/tt1276110/)
  • Oddball (een hond die getraind wordt om pinguins te beschermen.
  • The Castle. (Man vs corporation, geweldige quotes.)
  • Wog Boy. (Piss take op de 'wogs' in Melbourne.)
  • Muriels Wedding. (Favoriet van talloze Ozzie dames, heb er zelf de charme nooit zo van gezien.)
 
Last edited:
Hier nog een paar:

Australia, met Hugh Jackman en Nicole Kidman

Last cab to Darwin, over een taxi-chauffeur die nadat hij te horen heeft gekregen dat hij nog maar 3 maanden te leven heeft met zijn taxi van Broken Hill naar Darwin rijdt voor euthanasie.

The dressmaker, een zoet verhaal over een naaister die na een paar jaar in Parijs te hebben gewoond terugkeert naar haar geboortedorp. Zelf niet gezien, maar nog steeds in de bioscoop volgens mij.
 
Last edited:
Van Wolf Creek komt nu een 6-delige serie.

Een film die ik erg leuk vond:

Paperback Hero. Debuutfilm (?) van Hugh Jackman die daarin een stoere outback trucker speelt die een romance novel geschreven heeft. Als echte kerel doe je dat niet, dus heeft hij de naam van een vriendin gebruikt als auteurs naam. Uiteraard zonder haar dat te vertellen.
En toen werd het boek een bestseller...

Mooie beelden van de outback en Sydney. En voor mij een feelgood movie :)
 
OK, dat is al een mooie aanvulling om de koude zomeravonden door te komen! (Last cab to Darwin was ik vergeten ja, die stond nog op mijn wish list, mede omdat euthanasie een topic is waar ik achter sta)
 
Leuk draadje! Ik zie al interessante dingen voorbij komen om deze koude pinksterdagen mee door te komen :)
 
Als we het dan toch over Shane Jacobsen hebben: Oddball!
Waargebeurd verhaal over Oddball, een hond die getraind wordt om pinguins te beschermen. Heb m zelf nog niet gezien maar heb de DVD.
 
Leuk draadje inderdaad :)

Paar leuke cultuurtips (beetje off the beaten track)

- The Castle. Man vs corporation, geweldige quotes.

- Wog Boy. Piss take op de 'wogs' in Melbourne.

- Muriels Wedding. Favoriet van talloze Ozzie dames, heb er zelf de charme nooit zo van gezien.
 
OK, dat is al een mooie aanvulling om de koude zomeravonden door te komen! (Last cab to Darwin was ik vergeten ja, die stond nog op mijn wish list, mede omdat euthanasie een topic is waar ik achter sta)
Je komt ook wel aan je trekken met mooie plaatjes met vergezichten :)
 
Mogen series ook? :oops::confused:
Kwam net toevallig een BBC-serie tegen: Banished (moet hem zelf dus ook nog kijken):
British convicts have been sent to Australia as punishment for their crimes. As they try to live their new lives, they have to live with the new rules. The soldiers also have to adjust.

 
Mogen series ook? :oops::confused:
Kwam net toevallig een BBC-serie tegen: Banished (moet hem zelf dus ook nog kijken):
British convicts have been sent to Australia as punishment for their crimes. As they try to live their new lives, they have to live with the new rules. The soldiers also have to adjust.

Lijkt me een leuke serie! Bedankt voor de tip!
 
Voor als je niet kan slapen:

The Dish

The true story of a group of eccentric scientists who are responsible for manning a satellite dish inauspiciously located on a remote Australian sheep farm. Much to NASA's alarm, the unconventional Aussie team -- led by Cliff Buxton (Sam Neill) -- are the world's only hope for receiving the historic images of man's first steps on the moon. With help from the colorful cast of local characters, the crew struggles to overcome a series of mishaps.
 
Hahaha. De dish die de eerste stappen op de maan zijn ontvangen in..... Canberra :D
http://www.cdscc.nasa.gov

Er staat een hele groep enorme schotels ten zuiden van de stad. Ze hebben er ook maan steen in het bijbehorende visitor centre.

Dus de film is deeeeeeels gebaseerd op waarheid ;)

Bedankt voor de tip!
 
Inderdaad, maar dat kwam door een foutje. Bedankt. Maar zie het volgende:

Apollo 11 broadcast
ABC news report on the role of the Parkes telescope and the Honeysuckle Creek Tracking Station, a week before the moon landing.
When Buzz Aldrin switched on the TV camera on the Lunar Module, three tracking antennas received the signals simultaneously. They were the 64-metre Goldstone antenna in California, the 26-metre antenna at Honeysuckle Creek near Canberra in Australia, and the 64-metre dish at Parkes.

In the first few minutes of the broadcast, NASA alternated between the signals being received from its two stations at Goldstone and Honeysuckle Creek, searching for the best quality picture.

A little under nine minutes into the broadcast, the TV was switched to the Parkes signal. The quality of the TV pictures from Parkes was so superior that NASA stayed with Parkes as the source of the TV for the remainder of the 2.5 hour broadcast. For a comprehensive explanation of the TV reception of the Apollo 11 broadcast, see "The Television Broadcasts" from the report "On Eagles Wings".
 
Honeysuckle campground is mijn favoriete campsite trouwens rond de stad. Oude delen van het tracking station (de dishes zijn nu verplaatst maar iets dichter bij de stad. ) De campsite is altijd druk bezocht door wildlife. Wombats, walabi's, roo's, Possums enz. :)
 
'The Big Lap' van Expedition Australia - Is geen film, meer een 10-delige docu-serie over een aussie stel dat met hun twee jonge kids een big lap (rondje OZ) gaat doen. Heerlijk :D

@afterbang Wolf Creek heb ik wel gezien, pfff heb er nog nachtmerries van :( Echt niet leuk!
 
Back
Top