final report HSA verdwenen, case officer weigert HSA te bellen

Status
Not open for further replies.

Annelies

XPdite Sponsor
Hallo allemaal

IEMAND HIER ERVARING MEE ????

Hebben wij weer, het advies van de HSA betreffende onze visum-aanvraag (final report) is met de post verdwenen.
We zijn met de laatste stappen van de visum aanvraag voor het 856 visum (permanent residency) bezig en Jan was nog door de HSA naar een cardioloog gestuurd voor een laatste controle.
Ik in zeven bochten om hem een afspraak te bezorgen en een plek voor het echocardiogram om alles maar zo snel mogelijk te laten verlopen. Eind mei was alles gedaan.

De HSA was ook snel, binnen 10 werkdagen is het advies naar ons residential adres gestuurd in Cooran. Daar woont een nicht van Jan die ervoor zorgt dat de brieven doorgestuurd worden naar Buderim, waar wij aan house sitting doen.
Tot zover nog nooit een probleem mee geweest.
Ze stuurde ons een mailtje dat een grote envelop op dinsdag 12 juni zou moeten arriveren , maar alles wat kwam geen envelop.

Ik op hete kolen gewacht tot donderdag en toen Post Australia gebeld. Nee, de envelop is niet geregistreerd en dus niet te traceren.

Toen de HSA gebeld. Of het rapport misschien weer teruggestuurd was. Nee, het was niet bij hen binnengekomen, maar zodra dat het geval was zou ze me bellen.
Toen ik vroeg of ze misschien rechtstreeks een kopie naar mijn case-officer kon sturen weigerde ze, maar de case Officer kon wel contact met haar opnemen en vragen naar de inhoud van het rapport.

Ik direct mijn case officer Suzanne mailen (bellen kan niet want ze is doof). Alles uitgelegd en gevraagd of ze please, please contact op wilde nemen. Antwoord: I will wait until the envelop arrives at due course.

Shit, ik weer een email de deur uit en uitleggen wat een moeite het was geweest om alles aan te leveren aan de HSA en waarom kostbare tijd (voor ons) verliezen met wachten op een envelop die wel nooit weer op kan komen dagen??
Reactie, okay ze zal voor ons informeren.
Dat was afgelopen vrijdag.

Krijg ik vanavond een email van haar terug dat de HSA kan bevestigen dat ze het rapport verstuurd hebben naar adres zo en zo, en dat ze het nog niet terug ontvangen hebben. Mocht dit alsnog het geval zijn dan zullen ze contact met mij opnemen.
Ik dacht werkelijk dat ik plofte, ze heeft dus domweg niet om de inhoud van het rapport gevraagd en is dat waarschijnlijk ook niet van plan.

Mocht iemand ervaring met een dergelijke situatie hebben dan hoor ik het heel graag. Kan ik aandringen op de kopie van het rapportm of andere acties ondernemen?

groet

Annelies

Dubbelpost (zie http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2281.msg93046#msg93046).

Vandaar een slotje.

Status
Not open for further replies.
Back