Financieel haalbaar?

Anoukie1983

New Member
Ja Ja, daar was ik weer.. Ik kon toch niet wegblijven, tis hier veels te gezellie! :happysun: Ow, sorry als deze vraag in het verkeerde forum zit, ik wist niet waar ik um moest plaatsen..

Maarrum, zoals jullie misschien al hebben kunnen raden, ik had een vraagje.. Kijk, ik wil Nederland uit, vriendin of geen vriendin.. Maar dit land begint me echt onwijs op m'n zenuwen te werken met al die regeltjes die nergens voor nodig zijn, en als er wel regels nodig zijn, zijn ze er niet.. En dit koude rotweer helpt ook niet echt mee.. En nu ik al een tijd bezig was geweest met Australie, en ik niet weer helemaal overnieuw wil beginnen met een ander land (andere landen trekken me ook niet echt, behalve Zweden, maar daar is het nog kouder), wou ik weten of het ook financieel haalbaar is voor een student om te emigreren met een Skilled Visa? Ik ga niet meteen, eerst m'n studie afmaken en daarna waarschijnlijk nog een jaar of 2 werken omdat nou eenmaal zo moet om dat visum te krijgen.. Maar ok, ik vroeg me af of iemand mij een soort overzichtje kon geven van de kosten allemaal.. Of hoe ongeveer het kostenplaatje eruit zou komen te zien..

Alvast bedankt :up:

Regels heb je ook in Oz, denk niet dat het beter is:
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?p=2088264

Financieel weet ik niet precies, veel.....  :evil:
Er zijn al wel wat topics over de kosten, maar dat wordt zoeken.

Of je in aanmerking komt voor een visum ligt helemaal aan je beroep, hoeveel werkervaring, leeftijd etc (dat zal wel goed zitten, je leeftijd).
Spit www.dimia.gov.au door.....
En je moet weten welk bureau je beroep zal certificeren(of hoe het ook alweer heet), en welke eisen ze allemaal stellen.

Er zijn ook andere visums waarvoor je misschien in aanmerking kan komen, zoals de regional visum.

Succes!

gr

Simone

Maluka is ook bezig met een skilled visa, maar hij moet minimaal 4 jaar werkervaring hebben, waarvan 3 jaar in het vak waarmee hij het visum aan wil vragen. Dat blijkt niet voor alle banen zo te zijn. Maluka zei net... "Waarom maakt ze haar studie daar dan niet af?"  Dat kan natuurlijk ook. Met een studentenvisum daarheen gaan en dan daar je studie afmaken. Wie weet is het daarna wel makkelijker om er te blijven en om een ander visum aan te vragen.
Vind het toch wel knap dat je de stap wilt zetten om er alsnog alleen heen te gaan!  :up:

[quote author=Annemiek link=topic=1197.msg9633#msg9633 date=1109184016]
Maluka is ook bezig met een skilled visa, maar hij moet minimaal 4 jaar werkervaring hebben, waarvan 3 jaar in het vak waarmee hij het visum aan wil vragen. Dat blijkt niet voor alle banen zo te zijn. Maluka zei net... "Waarom maakt ze haar studie daar dan niet af?"  Dat kan natuurlijk ook. Met een studentenvisum daarheen gaan en dan daar je studie afmaken. Wie weet is het daarna wel makkelijker om er te blijven en om een ander visum aan te vragen.
Vind het toch wel knap dat je de stap wilt zetten om er alsnog alleen heen te gaan!  :up:
[/quote]

Helemaal mee eens, maak daar je studie gewoon af. Zowieso leuk dat je weer op de forum bent.

gr

Citavm

Dank jullie wel :D Ik ben trouwens om de dag hier nog op het forum geweest enzo :up:

Ik ga nog even alles bekijken enzo.. Ik ga hier iig een andere studie doen ipv Lerarenassistente.. Namelijk Tandartsassistent of Apothekersassistent.. MBO nivo 4, dus daarna kan ik direct doorstromen naar HBO.. En nu jullie dat gezegt hebben, misschien kan ik evt dan naar de HBO of iets wat daar op lijkt, in Melbourne ofzo, en dan voor Apotheker doorstuderen.. Wie weet zelfs een apotheek vinden die mij wil sponseren.. Maar nu eerst ga ik goed bekijken wat mijn opties zijn enzo..

Ik pas mij heel erg snel aan, en aan Kris heb ik iig nog een hele goede vriendin, dus ik ken dan tenminste iemand daar ;)

Jullie blijven op de hoogte natuurlijk ;)

Groetjes,
Anouk

Ik had het ook al opgezocht.. Tandarts and Apotheker zijn bijde 60 punten waard al voor de Skilled Visum, gelukkig toch?

Je schrijft dat tandarts en apotheker 60 punten oplevert....maar geldt dat ook voor de assistent van de tandarts of de apotheker???

Weet ik niet, lijkt me niet.. Maar ik bedoel dat als ik evt naar Australie ga om verder te studeren ofzo.. En dan dat Skilled Visum moet aanvragen..

Ik moet dat allemaal nog gaan zien, maar iig zijn die beroepen alvast 60 punten..

Gelukkig voor jou dat je nog een goed band heb met Kris. Misschien kan je Anouk is alleen.. Zonder Kris.. in iets positiever verganderen als bijvoorbeeld: Anouk gaat de wereld verroveren, Apothekster in Australie!!!

Groetjes

Back