Financien tijdens het reizen...

Elka

New Member
Nu dat ik klaar ben met mijn studie ben ik van plan om begin 2007 een jaar door Australie te reizen. Eerst nog even verder sparen... Is er iemand die mij kan vertellen met welk budget ik het beste die kant op kan gaan? Natuurlijk kun je daar ook bijverdienen met het Working Holiday visa, maar ik wil natuurlijk ook rondreizen en leuke dingen doen en niet alleen maar te hoeven werken. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij een idee geven hoeveel euro een goed "startbedrag" is? Ervan uitgaande dat ik daar zo goedkoop mogelijk leef. (Exclusief ticket, daar heb ik natuurlijk al rekening mee gehouden).

Alvast bedankt!! :)

Elka

Hoi,

Ik heb in 2003/ 2004 rondgereisd in Australie. Met een WHV moet je zo wie zo een startbedrag hebben van 3500 euro, om jezelf de eerste maanden in onderhoudt te kunnen voorzien. Verder hangt het helemaal af van je eigen reis stijl. Slaap je in een tent of in dorm rooms in hostels ben je minder geld kwijt dan als je in single rooms slaapt. Hetzelfde geldt voor eten (steeds uit eten is duurder dan zelf koken) en uitgaan (hoe vaak ga je uit en wat besteed je dan. Ook is het afhankelijk van de manier van reizen.
Ik was uiteindelijk niet zo duur uit, terwijl ik regelmatig tours heb gedaan (ook vaak meerdaagse tours), omdat ik altijd sliep in goede maar wat goedkopere hostels in dorm rooms, veel zelf kookte, niet teveel uitgaf aan drank en uitgaan (wat niet betekend dat ik niet uitging) en ook wel eens de nacht bus pakte (scheelt een nacht accomedatie). Uiteindelijk kun je je goed redden met rond de 700 euro per maand, maar sommige hebben hier ook bij lange na niet genoeg aan.
Neem in ieder geval genoeg mee. Het is soms even zoeken voorat je een baan hebt (en neem aan wat je tegenkomt). het is zonde naar huis te moeten vanwege de financien.

ik heb met 6000 euries 11 maanden gereisd. Denk dat er weinig zijn die me dat na kunnen doen, haha. Heb wel 6 wkn op een boerderij tegen kost en inwoning gewerkt, en in Brisbane 2 maanden gratis accomodatie in ruil voor beetje poetswerk in Hostel, en samen gereisd in een busje, en met zn 2-en de benzine en camping prijs delen, scheelt veel!!! Ook 3 x bij locals in huis mogen slapen. Bijna altijd zelf gekookt en regelmatig een nachtje Illegaal gecampeerd, zelf onze koffie zetten en dat weer compenseren met in een ierse pub goedkope en lekkere pubgrub eten. Mijn ogen werden zo groot als schoteltjes dat ik nergens hoefde te betalen voor water en t in een supergroot glas voorzien van stukje citroen geserveerd werd, haha!

Hartstikke bedankt voor de tips!! Ik heb dus nog een paar maanden om te sparen, maar weet zeker dat ik op de juiste weg zit om het jaar goed door te komen!

Bedankt,

Elka

Back