Fitting test contact lenses

Anna

New Member
Hi all,

Weet iemand of er ook brillenwinkels/opticiens zijn waar je niet hoeft te betalen voor het passen van lenzen? Ik heb van mijn leven nog nooit contact lenzen hoeven passen, laat staan er grof geld voor te moeten betalen ?  :-(

Eerst betaal je flink voor een uitgebreide ogentest, gelukkig wordt dat vergoed door Medicare maar niettemin het levert de opticien geld op, je koopt lenzen en al het bijbehorende spul bij hun, me dunkt dat ze meer dan voldoende aan je verdienen. Ik voel d'r niets voor om dan ook nog eens te moeten gaan betalen voor het passen van lenzen. Je hoeft toch ook niet te betalen voor het passen van brillen?

Dus aan alle mede lenzen dragende Dutchies: laten we onze reputatie eer aandoen, en kom maar op voor goede tips voor koopjes op lenzen gebied :)

Thanks a lot!

Cheers, Anna
 
Wat vreemd dat je daar allemaal voor moet betalen, ook al wordt het gedeeltelijk vergoed! Nu ben ik wel blij dat ik extra lenzen heb besteld om mee te nemen; onder het mom, weet tenminste zeker dat die goed zitten!!!

Sorry, heb dus verder geen tips voor je!

Janine
 
Helaas Anna,

Heb geen lenzen, geen idee dat dat allemaal zo veel kost.
Wil graag mijn ogen laten opmeten, maar misschien moet ik dat maar laten, als ik jouw berichtje zo zie!

Inacar
 
Hoi!
Ik heb ook lenzen. Ik had een voorraad uit Nederland meegenomen, maar toen ze opwaren moest ik toch naar de opticien natuurlijk. Ik hoefde de ogentest niet te betalen, ging rechtsreeks via medicare en/of aanvullende verzekering. Ik kreeg gratis een paar proeflenzen mee. Ik kon ze een week uit proberen en daarna kon ik extra lenzen bestellen als ze bevielen. Heb dus niets betaald totdat ik de lenzen ging bestellen. Ook hiervan krijg ik een groot gedeelte vergoed via mijn aanvullende verzekering.
Die proeflenzen waren hetzelfde als de lenzen die je moet kopen, gewoon goede kwaliteit dus.
(Ik woon overigens niet in WA maar in SA, ik weet de naam ff niet meer van de opticien, was een keten dus zit misschien ook wel in WA. Ze hebben een naam van 4 letters, dat weet ik nog wel. Heb een slecht geheugen voor dit soort dingen  :-(. )
Ducee
 
Was de keten misschien OPSM ? Ik ben er nog niet geweest voor lenzen (ik heb nog een voorraadje daglenzen voor een aantal maanden ;-) maar heb er wel een zonnebril gekocht. Ik moet er wel binnenkort eens heen om een (reguliere) controle te laten uitvoeren. En langzaam aan eens gaan verdiepen in de prijzen e.d. van de lenzen hier. In NL kocht ik mijn lenzen zelf via internet (lensexpress.nl). Ik heb hun ook al 2 keer een mail gestuurd met de vraag of ze ook in AU leveren, maar daar komt helemaal geen reactie op....
Perthpete.
 
Ja, dat was het, OPMS, bedankt  :)
In Nederland deed ik ook alles via internet. Ik gebruikte mylenses.nl, maar zij leveren niet in Australië.
Ik mis vooral mijn lenzenvloeistof, is hier niet te krijgen (Easysept).
Als ik weer in Nederland ben neem ik daar een flinke voorraad van mee. En een voorraad lenzen van de drogist. Goed en goedkoop.
Ducee.
 
Hi all,
wilde even kwijt dat je bij OPSM korting krijgt met een RAC membership kaart. Dat weet niet iedereen en kan bij grote aankopen toch weer schelen. Lekker Hollands he? Ook is het wel heel bijzonder dat ik van Citylens in Rotterdam al twee jaar lang nachtlenzen heb gekocht die heel goed werken en een Aussie uitvinding zijn, en hier zijn ze niet te vinden! Heel apart! Gelukkig gaan we in december een paar weekjes terug, kunnen we weer inslaan.
Groetjes!
 
Oh, dat is een goede tip zeg, ik ben ook lid van de RAC, scheelt allicht wel weer wat. En ik ben inderdaad ook bij de OPSM geweest voor die test enzo. Maar ik ben nog bij meerdere opticiens langsgeweest en overal moet je betalen voor het passen van lenzen. Ik vind het maar geldklopperij hoor :-(
Hoe werkt dat dan met die korting? Moet je je pas laten zien ofzo?

Wat betreft lenzen in Nederland kopen: is zo zonde dat we het dan niet van onze verzekering kunnen declareren. Dus dat doe ik maar niet....

Bedankt voor de tips in ieder geval.

Cheers,

Anna
 
Hoi Anna,
je kunt gewoon je RAC pas bij de OPSM laten zien en dan krijg je tien of twintig procent korting. Mooi meegenomen dus!
 
Hoi allemaal!
Interessant onderwerp. Draag nl zelf ook lenzen, heb -1.25 en koop ze altijd in de aanbieding bij de kruidvat. Ben benieuwd wat ze in Oz kosten!!! Wat is overigens RAC?
Grts, mariekske
 
Hoi Anna,

Ik heb in Brisbane ook nog nooit hoeven te betalen voor een ogen test. Altijd via Medicare. En wat betreft lenzen kopen. Ik heb de vorige keer ze via het internet besteld. Precies dezelfde als ik bij OPSM koop, maar dan wel de helft goedkoper.  Ik geloof dat het deze was: www.clearlycontacts.com.au  Je hebt geloof ik 15 dagen nadat je de lenzen hebt ontvangen om te betalen.
Succes!

Groetjes,

Brigitte
 
@Brigitte,

Gouden tip !! Ze verkopen zelfs de lenzen die ik in NL altijd bestelde (focus dailies). En ze kosten zelfs minder dollars dan euro's in NL.
THX!! (Mocht je ooit in Perth komen, ben je welkom voor een lekker kopje espresso of cappucino ;-)

@Mariekske,
RAC is zeg maar de Australische ANWB....

Perthpete.
 
Graag gedaan Pete! En we hopen ooit een keertje naar Perth te komen, dus hou ik je aan de koffie! We hebben nu de vliegtijd verminderd door van Brisbane naar Melbourne te verhuizen.
 
Ha Brigitte,

Bedankt voor je reactie, maar toch nog een vraag aan jou: ik wil namelijk ook via internet gaan bestellen, maar die moeten perse een prescription hebben voordat ze me lenzen kunnen verkopen. En een prescription krijg ik alleen na het 'meten' van mijn ogen en de passende lenzen te kiezen. Dus het is niet die ogentest, die heb ik al gehad en inderdaad vergoed door Medicare. Ze hebben het nu echt puur en alleen voor de maat van de lens (heb ik in Nederland nog nooit gehad, altijd dezelfde maat). en daar willen ze dus 30 dollar per keer voor hebben, en het zou zo maar kunnen dat je een paar keer terug moet komen en dat kost dan elke keer weer 30 dollar. Dat is zo bij OPSM, maar ik ben ook bij een paar andere opticiens naar binnen geweest en daar is het hetzelfde.

Dus mijn vraag aan jou: kun jij die lenzen bestellen zonder prescription? En als je wel een prescription hebt gehad, hebben ze dan ook de maat van je ogen gemeten en een bepaalde grootte lens aangeraden? En als jij geen aparte 'meetsessie' hebt gehad, bij welke opticien ben je dan geweest?

Boel vragen he? Alvast bedankt voor de moeite!

Cheers, Anna
 
Hoi Brigitte,

Dat is dan vast wel een uur korter dan? Blijven er nog 3 over of zo, is het niet?

Overigens ben ik ook heel benieuwd naar je antwoord op Anna's vraag. Ik had me nog niet gerealiseerd dat ze een prescription nodig zouden hebben. Maar dat verklaart wel waarom de prijs (ik heb geprobeerd zonder door te zetten) hoger was dan ik in eerste instantie verwachtte. Heeft dus nog wel een beetje onderzoek nodig ;-)

Perthpete
 
Ha Brigitte,

Ik ben zo benieuwd naar jouw antwoord, of jij een manier hebt gevonden om online lenzen te bestellen zonder een prescription?

Ik ben vandaag weer naar OPSM geweest, en ik moet maarliefst 60 dollar betalen voor 2 x passen (dat is het minimum) en ik moet ook nog verplicht bij hun de eerste drie maandlenzen aanschaffen voor 110 dollar!
Dat is meer dan het dubbele dan dat je voor diezelfde lenzen via internet betaald.
Kortom: ik ben heel erg benieuwd naar jouw verhaal.

Ik hoop gauw wat van je te horen.

hartelijke groeten van Anna
 
Hoi Anna,

Sorry voor de late reactie.

2 keer passen? Nou ja zeg. Ik begrijp het niet helemaal. Heb jij al lenzen en wil je dus hier in Oz kopen, of is het de eerste keer?
Ik heb al vanaf mijn 14de lenzen ( ben nu 33 ) en toen ik naar Australie kwam had ik natuurlijk een voorraadje bij me. Nu gaan mijn ogen heel gestaag achteruit, dus moet ik regelmatig mijn ogen weer op laten meten. Ik heb daar nog nooit voor hoeven te betalen. Altijd via medicare.
Ik heb nu sinds kort het via het internet bestellen ontdekt en is inderdaad de helft goedkoper dan via OPSM. IK had al een bestelling bij ze en die heb ik via dew telefoon geannuleerd zonder probleem. Dus dat is misschien een tip. Wanneer je gaat om je ogen op te laten meten, plaats je een bestelling en dan bel je de volgende dag op om te annuleren. Hebben ze de ogen test al via medicare geprocedeerd. Voila.
Maar wat betreft de ogen test. Hoeveel verschillende opticiens ben je geweest? Ik zou even rond neuzen als ik jou was, of zeggen dat je iemand kent die er nog nooit voor heeft hoeven te betalen.

En Pete, Vanaf Brisbane is het 5 uur vliegen en vanaf Melbourne denk maar 2. Klopt dat?
 
Hoi Brigitte,
Ik denk dat het ietsje meer is dan 2 uur. Van Perth naar Sydney is het 4,5 uur. Melbourne ligt (dacht ik ?) een stukkie dichter bij Sydney dan bij Perth, dus zal het toch nog wel een uurtje of 3 zijn ...
Perthpete
 
zeg bedankt voor de tip (link naar clearlenses)  :up:
ik moet er ook hebben in oz en was al aan t panikeren hoe waar en wat
 
Back
Top