Folder uitleg belastingdienst 'als u gaat emigreren 2007'

tum

XPdite Sponsor
Voor de liefhebbers, hier een link naar een folder
van de belastingdienst over 'als u gaat emigreren 2007'.

http://www.belastingdienst.nl/download/1511.html
 
Ja geweldig die NL belastingdienst ... (NOT!).
Hele handige 0800 nummers (die je vanuit het buitenland niet kunt bellen). We zijn al bijna een jaar bezig en per saldo zijn we nu op het punt dat we wachten op nieuwe M-biljetten.. (de vorig jaar ingestuurde zijn "in twee delen" ingescand en daardoor niet meer bruikbaar aldus de belastingdienst. Gaarne terug naar af en weer helemaal opnieuwd invullen). We wachten nu al weer ruim twee maanden (met weer wat via, via, via telefoon contact) op die nieuwe formulieren ...
 
och och wat een ramp die Belasting Dienst toch.
Ik heb ook al zo veel problemen gehad om uberhaupt een M biljet te ontvangen........ voor 2006

.....nou ik heb er eindelijk eentje en kan aan de slag!
 
[quote author=perthpete link=topic=8251.msg108785#msg108785 date=1201079778]
[size=30pt]Hele handige 0800 nummers (die je vanuit het buitenland niet kunt bellen). [/size]
[/quote]

Als het niet zo ontzettend irritant was zou je er hard om kunnen lachen  :? :lmao: :stretcher:
 
Even een tip voor diegene die nog moet vertrekken. Je kan ongeveer 1 maand voor vetrek een brief naar de belastingdienst sturen waarin je iemand machtigd om jouw belastingszaken voor je te regelen. Deze persoon krijgt dan het M-biljet toegezonden en kan dan je belastingszaken invullen, bij eventuele vragen kan deze persoon ook dat 0800 nr even bellen.

Gr. Chantal
 
Hele handige 0800 nummers (die je vanuit het buitenland niet kunt bellen). Het rechtsreeksenummer is +31 (0)55 -5385385 (Heerlen)
 
Kijk dat is weer een hele goeie, zo'n nummer en dan vragen
of ze je terugbellen.... :wink: (geintje)
 
[quote author=bits link=topic=8251.msg108824#msg108824 date=1201104252]
Hele handige 0800 nummers (die je vanuit het buitenland niet kunt bellen). Het rechtsreeksenummer is +31 (0)55 -5385385 (Heerlen)
Hoi Bits, ja dat dachten we ook, geen probleem die 0800 nummers (vertelden ze ons bij het belasting kantoor toen we nog in NL waren).. Maar dan ga je uiteindelijk bellen vanuit het buitenland en dan vertellen ze je daar dat aangezien het gaat om een aanslag over de periode dat je nog in NL woont, dat het dus NIET bij afdeling buitenland thuishoort, en dat je naar het eigen kantoor moet bellen... Waar geen nummer van te vinden is, alleen via het algemene 0800 nummer. Wel willen ze je dan doorverbinden ...



[/quote]
 
Ik kreeg vorige week vrijdag automatisch een brief van de belastingdienst waarin stond dat het die persoon ter ore is gekomen dat ik binnenkort ga emigreren. Ik kreeg dus een formulier die ik in moest vullen. O.a. de vraag of ik de maandelijkse terugbetaling van rente hypotheek (of zo iets)....wilde stopzetten....De laatste pagina was een machtigingsformulier waarin ik iemand kan machtigen om de belastingzaken voor mij te regelen. Mijn pa heeft er altijd al meer verstand gehad dan ik, dus ik heb hem gemachtigd om mijn belastingzaken te regelen....
 
Oh...ter ore gekomen....had je je al laten uitschrijven
bij Burgerzaken dan? Altijd leuk zo'n uitspraak, ben je
dan ook niet nieuwsgierig van wie?

groetjes Miran
 
Trouwens nog als tip, voor zover je dat in de hand hebt, probeer vooral te zorgen dat zij geld van jou tegoed hebben, en niet andersom (weten we nu :-( ). Dan is het veel minder erg dat het allemaal niet zo vlot gaat ;-)
 
Ik heb idd al wel wat gespeculeerd welk van de instanties dit nu kan zijn.....bij de gemeente hebben we ons nog niet officieel uitgeschreven (kan pas uiterlijk 5 dagen van te voren, omdat het systeem het niet aankan)....BLERGHHHH HET SYSTEEM KAN HET NIET AAN!!!...het systeem kan het wel aan....er zijn alleen van die minkukels die het systeem zo restrictief hebben ingesteld..... (moest er ff uit)....

Maar goed...we zijn dus ook bij de belastingdienst geweest om een adreswijziging door te geven i.v.m. houderschapsbelasting auto (zolang die nog niet verkocht is). en daar alleen aan de balie en bij zo'n hokje geweest waar een miep achterstond. Die geven dit soort informatie volgens mij niet door....
 
MMMMHHHH, misschien hebben ze wel op bepaalde
plekken microfoontjes geïnstalleerd voor nietsvermoedende
mensen die besluiten te emigreren  :wink: :wink:
BIG BROTHER IS WATCHING YOU  :grin:

O en wat je zegt van dat systeem....klopt......GIGA restricties
erop en vette dichtgeklopte wetgeving die probeert alles te
conroleren (GBA wetgeving, privacywetgeving, etc. etc....!)

groetjes Miran
 
Hierbij sluit ik mij geheel aan bij de ' anti-belastingdienst fanclub '  :evil: Ze kunnen het nog zo mooi in een foldertje zetten; ik begin erin te geloven dat ze denken; 'die mensen zijn dan toch Nederland uit dus die kunnen we dan lekker aan het lijntje houden! '

[quote author=perthpete link=topic=8251.msg108921#msg108921 date=1201177747]
Trouwens nog als tip, voor zover je dat in de hand hebt, probeer vooral te zorgen dat zij geld van jou tegoed hebben, en niet andersom (weten we nu :-( ). Dan is het veel minder erg dat het allemaal niet zo vlot gaat ;-)
[/quote]

Geweldig :up: sluit ik me geheel bij aan, hi, hi. Bij ons waren ze heel snel met een aanslag sturen nadat we het M-biljet hadden ingevuld en ingestuurd; slechts 4000 euro..... :| Een bezwaarschrift ingediend en het zou mij tijd wel duren. Mijn broer , die we de eerste tijd gemachtigd hadden om onze zaken waar te nemen, zei al; gewoon niets betalen. Maar het lijkt me dat als je weer een keer naar Nederland wilt je al bij Schiphol wordt opgewacht.......
Nou, dan vlieg je toch over Duitsland, ik kom je wel ophalen , zei mijn broer toen. :grin:

Is de belastingdienst hier toch wat leuker en makkelijker; na twee weken nadat je je aangifte verstuurd hebt, cash op de bank!

Gerda
 
gewoon lang genoeg weg blijven............. :p
lijkt me dat het na 5 jaar niet meer verhaald kan worden of vergis ik me dan? en anders inderdaad via DE of zo komen niemand die het merkt ...
 
Wow, ik heb zomaar iets positiefs te melden... Gisteren domweg nog eens geprobeerd te bellen (het 0800 nummer voorafgegaan door 001131) en het werkte zowaar. Kregen nu een vlotte tante aan de lijn die e.e.a. weer in het systeem heeft ingetikt, en de M-biljetten zou aanvragen en op laten sturen... We zijn weer benieuwd...
 
Back
Top