Form 47SP

Fritsie

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag of form 47SP. Vraag 86 (checklist) verlangt:

In all circumstances, you must also provide the following documents with your application:
At least 2 statutory declarations from individuals who are Australian citizens or permanent residents an have personal knowledge of your relationship and support your claim that the relationship is genuine and continuing (see form 888).

Hoe gaat dat in de praktijk als je nog geen mensen in Australie kent? Ben benieuwd.

Hallo Fritsie,

Ik neem aan dat jullie voor een spouse visum gaan en je partner dus Aus. is. Ze gaan er dan van uit dat mensen in Australie jullie situatie kennen en daarover een verklaring kunnen afleggen.
Als jullie niemand kennen zou ik een mail naar Berlijn sturen met uitleg van jullie situatie.

Mvgr Eric

Hallo Fritsie,

Ik heb onlangs iemand geholpen met precies hetzelfde probleem en heb toen contact opgenomen met de Australische Ambassade in Berlijn. Zij lieten mij weten dat men er zeker van wil zijn dat het een langdurig samenlevingsverband betreft met een Australian Citizen. In dit geval was het echtpaar al vele jaren getrouwd en vond men die stat decs dus niet nodig. Inmiddels heeft de desbetreffende persoon haar Spouse visum ontvangen.

Je hoeft je er dus geen zorgen om te maken, maar kunt als je er echt zeker van wilt zijn even contact opnemen met de Ambassade. Ik raad je aan dit per email te doen. Zij reageren snel en je hebt dan ook iets "op papier" staan.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Hoi Eric,

Mijn vriendin is in Australie geboren, maar woont al sinds haar tweede in NL. Dat maakt het wellicht weer iets anders.

Rob,

Da's goed om te horen. T.z.t. (maar dat duurt nog wel eventjes hoor) zal ik je eventueel ook benaderen om ons ook te helpen met het genoemde onderwerp.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Je kunt sowieso verklaringen van toevoegen van mensen uit Nederland die je goed kent. Wij hadden hetzelfde, ik kende niet veel mensen in Oz dus wat extra stat decs toegevoegd vanuit NL.

Hi Fritsie,

Ik denk niet dat je al te bezorgd hoeft te zijn.
Wij hadden de statutory declarations wel, maar er werd niet eens om gevraagd tijdens ons bezoek aan Berlijn. En nog dezelfde dag ontvingen we het visum...

Maar ja, we hadden wel (meer dan) voldoende overig bewijs...en ieder geval is verschillend natuurlijk.

Hoi Sander, ik denk dat wij ook wel voldoende bewijs hebben (we zijn al vier jaar bij elkaar, huis gekocht op beider naam, samenlevingscontract en testamenten enz). Dus dat komt denk ik ook wel goed, maar toch ....ik heb zoiets van ze vragen het niet voor niets.

Sandra, die verklaringen van die Nederlandse mensen, waren dat verklaringen van gewoon vrienden/familie of van bijvoorbeeld de (tand)arts, advocaat of de notaris?

Waar ik ook wel benieuwd naar ben is hoe vraag 81 en 82 in te vullen. Als laatste punt van vraag 81 vragen ze:
Have you ever served in a military force or state sponsored/private militia, undergone any military/paramilitary training, or been trained in weapons/explosives use.

Vraag 82 luidt:
Have you ever served in the armed forces?

Ik heb in militaire dienst gezeten. Ik heb het idee dat ik alleen bij vraag 82 ja moet invullen en dat vraag 81 op huurlingen en zo is gericht, maar weet het niet helemaal zeker. Wie wel?

Het Formulier is in juli weer veranderd, daarvoor was er alleen de
vraag omschreven als bij jou nu vraag 82. dat was op het oude formulier
vraag 81
Ik hoefde niet te kiezen
Als nu vraag 82 neemt moet dat goed zijn.

Gr. Ton  :up:

Ton, jij hebt het ook altijd makkelijk he? Je antwoord is duidelijk, maar hoe moet ik vraag 81 dan zien. Bedoelen ze daar inderdaad  bijvoorbeeld een huurlingen groepering mee? Later zat ik me nog te bedenken dat ze met vraag 81 wel het leger kunnen bedoelen (military) en met vraag 82 bijvoorbeeld de politie (armed forces). Of maak ik het nu allemaal veel te moeilijk?

n.a.v. een berichtje van Ineke heb ik forms 40 en 47sp en 886 gedownload. Behoorlijk duidelijk, behalve bovenstaande vragen. Alleen bij form 886 beginnen ze met de vraag waar je in Australie gaat verblijven. Dat weten we nog helemaal niet, we gaan eerst even een tijd goed rondkijken (net als zo vele). Hoe ga je daar dan weer mee om? Ja Ton, jouw Ineke heeft al een huis in Australie, dus dit probleem ken jij ook ook al weer niet. Mazzelaar. (Hierna zal ik het on topic houden).

Hallo Fritsie,

Deze vragen zijn al eens behandeld, je kan hier de verschillende voorbeelden lezen.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=788.0
Het is zo dat het formulier er vanuit gaat dat jij hier en je sponsor in Oz woont.
Geen paniek en lees maar hoe mensen het verschillend hebben opgelost.

En als antwoord op je opmerking over mazzelaar,
Ik loop van geluk nog eens onder de trein  :lol1:

Suc6 met zoeken, en blijf gerust vragen.

Gr. Ton  :up:

Je antwoord is duidelijk, maar hoe moet ik vraag 81 dan zien. Bedoelen ze daar inderdaad  bijvoorbeeld een huurlingen groepering mee? Later zat ik me nog te bedenken dat ze met vraag 81 wel het leger kunnen bedoelen (military) en met vraag 82 bijvoorbeeld de politie (armed forces). Of maak ik het nu allemaal veel te moeilijk?

Ha Fritsie,

Niet moeilijk jongen, vraag 81 is gewoon nee en vraag 82 ja als je in dienst bent geweest.
Je moet dan wel een verklaring aanvragen in Kerkrade.

Alleen bij form 886 beginnen ze met de vraag waar je in Australie gaat verblijven. Dat weten we nog helemaal niet, we gaan eerst even een tijd goed rondkijken (net als zo vele). Hoe ga je daar dan weer mee om?

Ook bij deze vraag gewoon doodeenvoudig jullie plannen uiteenzetten en vertellen hoe je het gaat aanpakken.Je moet wel een adres van iemand opgeven die in Oz woond.
Zo hebben wij het gedaan en no worries

Grt
Rob

Hi Fritsie.

Je zou ook een hotel adress kunnen geven,
waar je de eerste week of zo verblijft.
Misschien helpt dat.

Gr Ineke.

Back