formulier 47 sp(partnervisa) telefonisch aanvragen

heidi76

Member
Hoi iedereen,

Weet iemand ook of je aanvraagformulieren ook telefonisch kunt aanvragen bij de ambassade.
Dit formulier beslaat 869! kb dus wel erg veel papier. Ik heb het sponsorformulier 40SP wel gedownload en uitgeprint maar dit kostte me al een kwart van de inktcardrigde en 56 blz!. Dat was iets van 358 Kb.

Ik vind het eigenlijk zonde van de inkt en al het papier.
We moeten wel een keer naar de australische ambassade om de paspoortaanvraag van ons zoontje persoonlijk in te dienen maar dat duurt nog even.

in de tussentijd kan ik al wel via het pdf formulier op het internet kijken wat ik voor een bewijzen en documenten nodig heb dus die kan ik al wel verzamelen voordat ik het formulier in mijn bezit heb.

Als ik dan toch de moed heb om door te zetten dan willen we proberen voor maart 2009 daar te zijn zodat we daar ook nog een vleugje zomer mee kunnen pakken. EN het scheelt in tickets want onze jongste valt dan nog in de categorie < 2 jaar en vliegt "maar"voor 10 %.

groetjes Heidi
 
Zonde van het papier en de inkt??

Ach wat moet ik zeggen mijn aanvraag heeft ondanks dat het een elektronische aanvraag betrof toch zeker 1 boom en een halve liter inkt gekost  :grin:
 
Onze jongste vliegt voor maar 10% ? Moet je jezelf afvragen of je een kind op schoot wilt hebben voor > 24 uur. Wij hadden ook die plannen maar ik ben blij dat we er achteraf toch vanaf hebben gezien.

Groeten,
Johan
 
Hoi Johan,

Wij zijn 2 keer naar australie gevlogen met een kind. de eerste keer was hij 9 maanden, de 2e keer was hij 22 maanden. Wij hebben hem geen van beide keren op schoot gehad. We hadden een bassinett en daar heeft hij heerlijk de helft van de vlucht in geslapen. dus we hebben hem niet 24 uur op schoot gehouden.
de 2e keer lag hij wel met opgevouwen benen maar heeft heel wat meer uurtjes geslapen dan ik zelf.

Maar ik heb dus nog niet echt antwoord op mijn vraag.
Kun je dit telefonisch aanvragen?

groetjes heidi
 
Heb even gekeken maar mijn 47sp was 29 paginas. Geen idee of je het telefonisch kunt aanvragen, denk juist dat het gemak van internet is dat je dat zelf doet (voor beide partijen). Anders even bellen naar de ambassade in Berlijn. Maar afgezien van 47sp moet je nog meer papieren invullen.
 
Hoi Inge,

Ik weet ook dat ik meerdere papieren moet (laten) invullen. De 40sp(sponsorship migrating by a partner) heb ik al gedownload maar dat was een heel dik pak en aan de grootte van het document te zien was die 47 sp dubbel zo veel. Ook moet ik (denk ik) 2 keer formulier 888(statutary from 2 australian citizens about our relations ) downloaden maar dat is maar een klein bestand 79 kb of zoiets dus dat ik niet zo veel.

Er komt toch best wat bij kijken voor je in australie zit. Eigenlijk maar goed ook anders raken ze overbevolkt down under. Krijg er steeds meer zin. Ik hou ook wel van sensatie. Vooral als er zo'n grote container voor komt rijden om de spullen in te laden. Dat komt hier niet zo veel voor. Het is hier in de straat wel een komen en gaan van mensen. Er staan soms wel 2-3 huizen in de straat tegelijk te koop. Naar Australie is er nog geen een vertrokken. Wij zullen de eerste zijn tzt.

Groetjes Heidi.

PS: ik ga het gewoon proberen, even kijken hoeveel pagina's ik krijg, ik heb het dan wel over enkelzijdig.

In ieder geval bedankt voor het antwoorden.
 
Zou inderdaad gewoon maar milieuonbewust alles zelf printen, maar dan bij het boeken van je ticket wel zorgen dat je daar weer extra bomen voor laat planten. Goed voor je eigen gemoedsrust  :smile:
 
Hoi Sacha,

Ik heb inderdaad formulier 47SP zelf geprint en het waren maar 27! blaadjes dus het viel me mee.
Heb je voor de medicals een formulier 26 nodig of niet? Ik kon het niet terugvinden in de checklist namelijk.

Wat bedoel je met extra bomen laten planten wat betreft het ticket?

Groetjes Heidi
 
Hoi Sascha,

Het zal wel aan mij liggen dat ik niet precies snapte wat jij bedoelde met extra bomen laten planten. Ik heb even die reactie van jou teruggelezen en nu begint er een belletje te rinkelen.

Ik weet ook niet eens of het haalbaar is om voor maart (2e verjaardag jeremy) te gaan. ook al is het visum binnen. we zullen ook het huis moeten verkopen en als ik bij sommigen zie dat het wel 1,5 jaar kan duren dan benauwt het wel een beetje. Ik zal dan maar een keer alleen een korte vakantie moeten houden in australie om het visum geldig te maken. kan ik vast dingen gaan regelen.
Eerlijk gezegd heb ik een goed gevoel over ons huis. de ligging is heel goed en het is een rustige buurt aan een gemeenteplantsoen. eigenlijk hoop ik, net als onze buren, het huis binnen 3 maanden verkocht te hebben.

Groetjes Heidi
 
Kan je ergens anders sneller printen misschien?
Het komt omdat het een pdf is en dat kan traag gaan.
En ook opletten dat je de nieuwste versie gebruikt.
Ze worden 4x per jaar geactualiseerd.

Weet jij trouwens hoe het met die formulieren 888 zit?
Ik ken maar 1 persoon in Melbourne die ons enigszins via emailtjes en korte (2) bezoekjes kent.
En die kennen we ook pas sinds 2005 ook al is het een nicht van George..... die kent ons natuurlijk echt niet goed genoeg.
Zouden die formulieren dan ook moeten? Ik heb ze namelijk weggelaten.

Voor een spouse en sponsor duurt het geen anderhalf jaar hoor! .... toch?  :shock:
Dat is een vrij duidelijke aanvraag en in ons geval: wij zijn al 10 jaar getrouwd.
Mij is altijd verteld dat die veel sneller gaan als alles klopt.

Verder huis gewoon te koop zetten en dan kan je nog de overdracht bepalen.
Hebben wij nu ook aan de hand.
April te koop gezet (en ons huis was niet in de prijsklasse die snel gaat), vorige week verkocht, maar we gaan er niet voor eind december uit want ik moet alles nog aanvragen ook voor de honden.
Ik kan wel even ergens anders slapen, maar niet 3 maanden.
 
Hoi Franciska,

Ik heb de aanvraagformulieren al uitgeprint en het viel me mee, het waren inderdaad maar 27 blaadjes. Ik was even in de war met booklet 1, dat was een hele papierwinkel met part A-L of zoiets.
Zover ben ik ook nog niet. Ik weet eigenlijk nog niet eens of ik wel ga dus ik heb ook nog niks ingevuld.

Ik denk dat als we eenmaal de procedure hebben gestart we binnen een paar maanden(incl. al het verzamelwerk van papieren)ons visum hebben. Ik krijg dan ook gelijk een permanent visum omdat ik ook al meer dan 5 jaar getrouwd ben en we samen 2 kinderen hebben.

Wat betreft de formulieren 888(statutory about our relationship) weet ik niet of je ze weg kunt laten. Ik weet niet of jullie inmiddels al down under zijn(heb inmiddels al zoveel weblogs bekeken en ik haal ze een beetje door elkaar) maar ik neem aan dat je geen problemen hebt gehad met de aanvraag.
Ik heb de hele schoonfamilie die voor mij/ons deze formulieren kan invullen. Ik heb ze voor het uitkiezen.
Ik ben inmiddels al 4 keer in australie geweest voor vakantie en WHV met een totale tijd van 8 maanden dus ze kennen ons door en door. Het zal dan wel niet moeilijk zijn om een kort verhaaltje te schrijven.

Misschien had je al in een andere topic gelezen dat ik een dvd van australie had aangevraagd via buysse immigration maar die heb ik na ruim een week na afschrijving van bankrekening nog niet binnen dus heb ik er meteen maar achteraan gebeld nadat de post was geweest.
Ik zou daarover teruggebeld worden maar dat zal wel maandag worden waarschijnlijk.
Misschien dat me dat kan overtuigen, maar eigenlijk heb ik het hier ook nog te veel naar de zin.
Ik verwacht wel dat we ons huis snel kwijt zijn want de ligging is goed en we hebben voor nederlandse begrippen een grote tuin. We hebben nog niet zo lang geleden een gratis waardebepaling laten uitvoeren en volgens de makelaar was het enige minpunt het gebrek aan 2e toilet op badkamer. Als dat alles is. We hebben maar 1 koper nodig dus als hij nou even over de brug komt met een zak vol geld dan is het klusje geklaard.

Waar gaan jullie wonen of waar wonen jullie in australie

Als wij gaan zitten we in de western suburbs van melbourne. het ligt er een beetje aan waar we werk kunnen krijgen.

Groetjes Heidi
 
De rest van dit draadje heb ik afgesplitst en verplaatst naar de kletsdoos:
http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9116.0.html

Hier graag on-topic blijven.
 
Back
Top