Forumsoftware geupdate

Lost

Administrator
Ik heb net een beveiligingsupdate voor de forumsoftware geïnstalleerd. Hierdoor is het forum ongeveer 15 minuten onbereikbaar geweest. Als je problemen ondervindt dan hoor ik het graag.

Helaas, er zitten een paar spamwerende onderdelen in versie 1.1 (die hopelijk bijna klaar is). Dit was alleen een beveiligingsupdate.

Is het mogelijk om nieuwe leden te verbieden plaatjes in hun allereerste post te plaatsen, of om de allereerste post van een nieuw lid eerst te laten screenen door een moderator voordat het op het forum geplaatst wordt? Dit om de recente trend te breken van spammers die alleen maar lid worden om 1 post plaatsen met daarin spam plus xxx foto.
Of wordt het daarvoor wachten op die versie 1.1?

[quote author=Hans de Visser link=topic=5905.msg76301#msg76301 date=1165059851]
Is het mogelijk om nieuwe leden te verbieden plaatjes in hun allereerste post te plaatsen, of om de allereerste post van een nieuw lid eerst te laten screenen door een moderator voordat het op het forum geplaatst wordt? Dit om de recente trend te breken van spammers die alleen maar lid worden om 1 post plaatsen met daarin spam plus xxx foto.
[/quote]

Toevallig heb ik zo een zelfde soort vraag ook kort geleden bij Lost neer gelegd en toen kreeg ik dit berichtje van hem.

De nieuwe versie van Simple Machines Forum heeft een extra beveiliging om registratie van bots tegen te gaan. Naast emailbevestiging moet je bij registratie ook letters/cijfers die in een plaatje worden weergegeven intypen (catpcha) voordat je berichten mag plaatsen. De software is ondertussen uitgekomen als RC3 (Release Candidate 3) en als het goed is is dat de laatste RC voordat versie 1.1 uitkomt.

Het zal niet lang meer duren iig en gelukkig maar want je wordt er stapel gek van. Bovendien heb ik er ook nog eens een dag taak aan gekregen om berichten te verwijderen en users te bannen.

Cheers Sander  :cool:

[quote author=Hans de Visser link=topic=5905.msg76301#msg76301 date=1165059851]
[/quote]

Dat is mogelijk. Helaas heeft dat wel consequenties voor nieuwe leden. Ik las net dat versie 1.1 van de forumsoftware uitgebracht is dus deze optie kunnen we overwegen als de spam maatregelen in versie 1.1 niet afdoende blijken te zijn. Gelukkig zitten de moderators er dicht op en over het algemeen worden de spamberichten erg snel verwijderd.

Ik zal z.s.m. een test upgrade doen, zodat het duidelijk is waar de knelpunten zitten. Als alles getest is, zal ik het forum upgraden. Mijn verwachting is dat de upgrade van het forum rond het weekend van de 9e plaats zal vinden. Dit betekent dat tussen vrijdag 8-12 en zondag 10-12 het forum af en toe onbereikbaar is. Meer informatie volgt later deze week.

Back