[quote author=Hans de Visser link=topic=5905.msg76301#msg76301 date=1165059851]
Is het mogelijk om nieuwe leden te verbieden plaatjes in hun allereerste post te plaatsen, of om de allereerste post van een nieuw lid eerst te laten screenen door een moderator voordat het op het forum geplaatst wordt? Dit om de recente trend te breken van spammers die alleen maar lid worden om 1 post plaatsen met daarin spam plus xxx foto.
Of wordt het daarvoor wachten op die versie 1.1?
[/quote]
Dat is mogelijk. Helaas heeft dat wel consequenties voor nieuwe leden. Ik las net dat versie 1.1 van de forumsoftware uitgebracht is dus deze optie kunnen we overwegen als de spam maatregelen in versie 1.1 niet afdoende blijken te zijn. Gelukkig zitten de moderators er dicht op en over het algemeen worden de spamberichten erg snel verwijderd.
Ik zal z.s.m. een test upgrade doen, zodat het duidelijk is waar de knelpunten zitten. Als alles getest is, zal ik het forum upgraden. Mijn verwachting is dat de upgrade van het forum rond het weekend van de 9e plaats zal vinden. Dit betekent dat tussen vrijdag 8-12 en zondag 10-12 het forum af en toe onbereikbaar is. Meer informatie volgt later deze week.