Foto site

Wilbert67

Active Member
Hallo,

Wij hebben inmiddels een site opgezet voor vrienden en bekenden enz.. Maar die is wel beperkt wat betreft het aantal foto's wat er op kan.
Nu dacht ik een link op de site te maken naar een andere site waar ik dan heel veel foto's kwijt kan.
Heeft er iemand tips. Flickr ben ik al geweest, maar die heeft maar 100 Mb ruimte, mijn fotoalbum (NL) heeft bv al 500 Mb.
Voorwaarde is wat mij betreft zoveel mogelijk gratis ruimte, makkelijk hanteerbaar en wereldwijd bereikbaar.

[quote author=Wilbert67 link=topic=9643.msg130567#msg130567 date=1232002166]
Flickr ben ik al geweest, maar die heeft maar 100 Mb ruimte, mijn fotoalbum (NL) heeft bv al 500 Mb.
[/quote]
Wilbert, volgens mij vergis je je. Met een gratis Flickr account heb je een UPLOAD limiet van 100mb per maand. Maar de opslag is onbeperkt. Als je dus toch naar Flickr overstapt (zou ik je aanraden, maar ik ben dan ook een Flickr gebruiker / fan ;-)) kost het je dus wel een paar maandjes voor je AL je fotos uploaded hebt, maar daarna is 100mb per maand toch wel afdoende? En geen limiet aan de totaal opslag ...

[quote author=loecky link=topic=9643.msg130569#msg130569 date=1232003229]
Dag Wilbert,
Ik gebruik Picasa van Google. Volgens mij 1024Mb ruimte
[/quote]

Ik zou ook voor Picasa gaan. Die gebruik ik zelf en ik heb daar heel veel foto's op staan! Makkelijk en snel te uploaden.
http://picasa.google.nl

Ik gebruik Picasa al jaren met heel veel plezier. Heel handig dat alle andere Google producten naadloos op elkaar aansluiten, zoals gmail, blogger, etc.

heey! ik heb in mijn 2 jaar backpacken in oz ook hetzelfde probleem gehad. ik heb al mijn foto's kwijt gekund op www.mijnalbums.nl. ze staan er nog op en ik heb volop ruimte over.... geloof dat ik zo'n 40 albums heb, varierend van 10 tot 200 foto's per album....  ik weet niet of je hier wat aan hebt?
je kunt er ook ruimte bijkopen, maar denk niet dat dat je plan is... misschien een ander idee... er bestaan programma's om foto's te verkleinen, dat deed ik vaak aangezien het toch alleen voor vrienden/familie is zodat ze een idee hebben hoe het er is enzo... dus niet echt handig als je ze af wilt drukken, maar prima voor op internet aan familie te laten zien.
een van die programma's heet irfanview. kunt t misschien ef googlen...als je meer wilt weten hoor ik t wel!
succes ermee!

Heb al jaren een photobucket. Tussendoor nog allerlei andere sites geprobeerd, maar ik blij bij photobucket terugkomen. Wereldwijd bekend, makkelijk uploaden en verdelen over mappen. En zo ver ik weet geen limiet.

Ik ben ook ooit begonnen met mijnalbums.nl, maar Flickr en Picasa zijn toch veel gelikter en veel gebruikersvriendelijker.

Picasa (en ik dacht Flickr ook, ... Pete?) is heel handig te integreren in je weblog. Je kan dus makkelijk een albumpje op je website 'plakken'.

Zie voorbeeld hier: http://duyfken.blogspot.com/2009/01/brisbane-international-tennis.html

[quote author=Joep link=topic=9643.msg130603#msg130603 date=1232018940]
Picasa (en ik dacht Flickr ook, ... Pete?) is heel handig te integreren in je weblog. Je kan dus makkelijk een albumpje op je website 'plakken'.
[/quote]
Absoluut Joep ;-)

Back