Foto's op het forum!

M5

Moderator
Hoe kun je foto,s bij je berichtje op het forum plaatsen. Ik heb het al een aantal mensen zien doen waaronder
Annemiek, maar zelf snap ik er geen fluit van hoe dat zou moeten  :angry1: Bent u in de gelegenheid om uit te leggen hoe dit moet, an hou ik me aanbevolen  :-D

Groetjes Sander  :up:

Hey Sander....

Het is eigenlijk heel gemakkelijk....wat je eigenlijk doet is een verwijzing aanmaken naar een plaatje die elders op het internet staat.

Als je alle knopjes boven het typevenster bekijkt zie je in de tweede rij (dus de ri onder de B I U etc.etc) nog een rij met knopjes.....Als je nu op de tweede rij het tweede knopje aanklikt komt er een bepaalde code te staan ( img en /img met vierkante haken er omheen.... Daartussen kun je de hyperlink van de afbeelding neerzetten.....(de volledige link incl. http:// ervoor)..

Succes ermee....

P.S. Ik dacht dat je gezegd had dat je me afgelopen maandag nog wilde bellen omdat je nog wat vraagjes had?

Knopje heet "Insert image"
lekker simpel... Plaatje op internet klik je aan met rechts, eigenschappen, url kopieren in je berichtvenster, selceteren en op "insert image klikken" Tenminste... zo doe ik het en dat gaat goed!

images

Volgens mij niet, ik zet ze eerst op een internetsite en geef dan de hyperlink, beetje omslachtig maar werkt wel

Lin, nee dat kan niet....

En dat heeft te maken met het volgende (ik zal proberen niet te technisch te worden).

Als jij een plaatje op jouw pc hebt staan en je wilt die op het forum zichtbaar maken, wat inhoudt dat alle andere bezoekers ook dat plaatje kunnen bekijken, dan moet jij een bepaald programma draaien waarmee je toegang geeft tot jouw computer....Dat bepaalde programma heet in het geval van het World Wide Web (www) een webserver.....en die zul je ongetwijfeld niet geinstalleerd hebben. Zou je dat wel hebben, dan moet je computer wel 24 uur per dag, 7 dagen per week aan staan. Immers van een computer die uitstaat kun je ook geen data vanafhalen.

(Bij mij thuis heb ik dus wel een server draaien die 24 uur per dag online is en tevens zo'n webserver draait). Bijvoorbeeld het plaatje van mezelf wat je bij elk bericht ziet, wordt opgehaald van mijn webserver.....

[quote author=Lin link=topic=1247.msg10564#msg10564 date=1110269482]
Maar kun je nu ook bv foto's vanaf je eigen pc plaatsen hier?
[/quote]

Je kunt je foto's van Australië wel op XPdite.net plaatsen, namelijk in de "Gallery" (zie het menu boven het forum). Wil je andere foto's laten zien dan zou je ze kunnen uploaden naar bijvoorbeeld http://www.photobucket.com en vervolgens het plaatje invoegen zoals in dit draadje is uitgelegd.

Succes!

Back