Fout bij de belastingdienst

PeterV

New Member
Ik weet neit of ik het nu in het goed topic plaats maar vandaag was in het nieuws dat iedereen die zijn belastingaangifte al had gedaan voor het afgelopen jaar, het overnieuw moet doen omdat door een fout in hu8n computer alle aangiften onbruikbaar zijn geworden.

Misschien handig om te weten voor de mensen die al in Australie zitten en het al gedaan hebben zover dat nodig was?

Gaat dit over de aangifte voor het jaar 2007?

Wij zijn nog steeds bezig met de aangfite (M-biljet) over 2006, want die was de eerste keer (nu een jaar geleden ingestuurd) bij het inscannen kennelijk fout gegaan. Niet dat je dat hoort hoor... Tot je ergens in juli begint te bellen en uiteindelijk in Augustus dat te horen krijgt. Sinds dien zijn we bezig om een nieuw M-biljet van ze te krijgen. Al 3 keer gezegd dat het opgestuurd wordt.. we wachten nog altijd ... :-(

Ha die Peter,

Wij zijn nog steeds aan het wachten op de aanslag van 2005.
Hebben hem weet niet hoevaak opnieuw moeten versturen.
Wordt nu verder behandelt door een adviseur. Schiet ook niet op, grrr.
Maar wat onder de kurk zit..... Alhoewel de rente hier al veel meer
had opgebracht, 7.75.

Deze reclame stond vandaag in de krant  :x

Wij gaan 10 maart naar NL om het te controleren  :grin:

Gr. Ton en Ineke

AMSTERDAM -  Nederland heeft de buik helemaal vol van de chaos bij de Belastingdienst. De blunder met 730.000 belastingaangiften die opnieuw gedaan moeten worden, is het voorlopige dieptepunt in een stroom van fouten en missers bij de fiscus.
De Belastingdienst en de verantwoordelijke staatssecretaris De Jager (Financiën) staan inmiddels onder grote druk van de Tweede Kamer om snel orde te scheppen in de enorme chaos.

SPUUGZAT

Maar burgers en het bedrijfsleven zijn het spuugzat. Mensen die in financiële nood komen omdat de fiscus zorg-, huur- en kindertoeslagen niet op tijd uitkeert, de problemen van ondernemers met de vennootschapsbelasting en de onbereikbaarheid van de fiscus voor vragen, zijn slechts enkele voorbeelden van alle sores. Naast een falend computersysteem heeft de fiscus ook te kampen met extra taken die de dienst heeft opgelegd gekregen van het kabinet. De druk op de Belastingdienst zal, als er niet wordt ingegrepen, de komende jaren alleen maar verder toenemen met de uitvoering en inning van bijvoorbeeld de kilometerheffing en mogelijk de Bosbelasting voor veel ouderen.
KLACHTEN

Met de actie 'Vuist tegen de fiscus' verzamelt De Telegraaf ervaringen en klachten van belastingbetalers. Niet alleen concrete problemen, maar ook grieven over een onbeschofte behandeling door belastingmedewerkers of halsstarrig optreden van inspecteurs worden gebundeld. Daarnaast kunnen lezers ook tips en adviezen kwijt over hoe staatssecretaris De Jager zo snel mogelijk orde op zaken moet stellen bij zijn Belastingdienst.

De reacties zullen de komende dagen volop aandacht krijgen in De Telegraaf en via www.overgeld.nl en bovendien als zwartboek worden aangeboden aan De Jager.

Wij hebben eindelijk bericht over 2005.
Aleen moeten we betalen ipv iets terug krijgen.
Hier kunnnen we bezwaar voor aantekenen, wat we dan ook doen.
Omdat we in Mei naar NL gaan voor vakantie, gaat Mark dan maar even persoonlijk bij de belasting dienst langs.
Misschien is het dan duidelijker......

Groetjes Jolanda  :up:

Jullie zijn al HEEEL ver in jullie vorderingen :shock: :shock:

Ik ervaar nog HHEEEELL veel moeite om een digi handtekening te krijgen :x :x Ik ben er spuug zat van..

Als het zo moet dan hoef ik niet meer en bekijken ze het maar....Dan heb ik het niet eens over het stop zetten van het zorgtoeslag. Ze bleven maar geld storten en ik wist dat we dat tog terug moesten betalen.... Brieven,  bellen,  E-mailen etc. etc. 

REGELS ZIJN REGELS.......We zijn naar Australie gekomen om een stap terug te nemen :x :x

Foutje bedankt!!!!!!!

Gerard,
Waarvoor denk je de digid nodig te hebben? Het M-biljet wat je uiteindelijk moet invullen over het jaar dat je ge-emigreed bent is een papieren formulier. Daar zou je geen digid voor nodig hebben ....

Om je zorgtoeslag stop te zetten, heb je een DIGID voor nodig.

Ook na ons vertrek kregen wij ook nog zorgtoeslag, maar deze kon je gewoon online stopzetten (wij dachten dat een briefje genoeg was, dus niet!) en een week later hadden we hier in Oz de bevestiging liggen met een acceptgiro om 1 maand uit 2007 en 2 maanden uit 2008 terug te betalen. Allemaal keurig en niets op aan te merken.

Nu nog afwachten wanneer we het M-biljet krijgen  :|

Groeten Sander

Het M-biljet wat je uiteindelijk moet invullen over het jaar dat je ge-emigreed bent is een papieren formulier. Daar zou je geen digid voor nodig hebben ....

Jaja Peter, alleen een kopieermachine om een kopie te maken van hetgene wat je ingevuld heb.
En heeeeeeeeeeeeel veel geduld.
Tot nu toe, nog steeds niets meer gehoord.

Ik kreeg toevallig een week of 2 geleden mijn definitieve aanslag voor 2005 (ons emigratie jaar) in de Australische brievenbus. Kreeg lekker geld terug  :roll:  :roll:  :roll: Vorige week weer een blauwe enveloppe..... Willen ze kopietjes van onze pensioenwaarde op het moment van emigratie..... Ja, ze houden je wel bezig ook al ben je 3 jaar weg uit NL!!!!!!!

KC

Back