Frank en Natalie in Melbourne

suske

Member
Hallo Allemaal, we zijn Frank en Natalie, nederlander en aussie, en inmiddels zo'n 9 maanden geleden in Melbourne komen wonen. We hebben elkaar zo'n 5 jaar geleden in Londen ontmoet, waar we alletwee woonden en werkten.

Natalie is zo aardig geweest om 3 jaar met me in Nederland te wonen - ze spreekt nu dus een aardig potje nederlands met een heel leuk accent. Maar nu dus in Melbourne, "haar stad.". Dat bevalt prima! Alletwee hadden we, bijna TE snel, een baan waar we geen nee tegen konden zeggen en vonden we een appartement in North Melbourne. Voor kenners, om de hek van Victoria market.
Nu zijn we naar huizen aan het kijken (yarraville welicht?)

Enfin, met koninginnedag schijnt er iets op Federation Square te doen te zijn, en al ben ik niet iemand die perse op zoek is naar Nederlanders lijkt het me wel leuk om er eens een pilsje op te drinken.  :wink:

Hoi  Frank en Natalie

Ik kan geen pilsje met je drinken aangezien ik nog in het momemteel droge kikkerlandje zit, maar iig welkom op het forum!

Groetjes Sander :up:

Hoi Frank & Natalie,

ook voor ons het zelfde liedje...misschien volgend jaar. Als ik het goed lees moeten we dus niet te snel aan de bak maar nog even van de vrije tijd genieten  :lol: ?

Hoe bevalt het werk daar (sfeer, vrije dagen, salaris, secondaire voorwaarden, file/spits, etc) is het een groot verschil met NL?

We willen September/Oktober die kant op, m'n vriendin vertelde me dat in December/Januari de arbeidsmarkt stil ligt vanwege de vakanties.... Ook zijn we nog opzoek naar een aardige suburb.

Veel plezier op 30 April in ieder geval!

Groet,

Marco

Marco: Ik ben erg blij met mijn baan, maar dat heeft veel te maken met het feit dat het erg specifiek werk is en ik niet verwacht had dat ook in Melbourne (snel) te vinden. kep mazzel gehad.  Sfeer is erg goed, en hetzelfde hoor ik om me heen over andere bedrijven. Salaris is vooralsnog iets minder als in Nederland, zelfde geldt voor secundaire voorwaarden. En je werkt meer uren! Wat ik weer erg leuk vindt is dat ik voor werk regelmatig in een vliegtuig moet stappen en zo zie je nog eens wat van Oz.

File? Tja, ik heb er geen last van - we wonen zo'n 10 minuten lopen van hartje centrum.

Verkeer verder hier is erg gemakkelijk. 10 maanden geleden zijn we in Perth binnen gevlogen en hebben we daar een auto gekocht (het verkeer daar is ongeloofelijk - zooooo rustig en beleefd), en we zijn door de Nullabor naar Melbourne gereden - dat was een erg pretige manier om gewend te raken aan de regels en gewoontes op de weg hier.

Bedankt voor de info!

Ik zit zelf in de IT (Security) en volgens wat job sites kunnnen ze nog wel wat mensen gebruiken....

Groet,

Marco

Back