From Start To Finish..( en de tegenslagen )

Pijltjes

New Member
Goedenavond Allemaal

Ik dacht laat ik maar eens het hele traject bij gaan houden ..
Altijd leuk om nog eens in terug te bladeren..

Ik had ons al geïntroduceerd.. maar nogmaals ..

Wij zijn een gezin uit het midden van het land , en sorry dat ik mijn/onze
naam / woonplaats nog wat verborgen hou , maar de reden hiervoor is dat
wij op dit moment nog een goedlopend autobedrijf ( sinds 2001 ) draaiend
houden en ook willen houden , Het zou jammer zijn als de klanten voorbij rijden
met het idee " doorrijden maar , die zijn binnenkort toch weg "

Maar goed .. een gezin uit het midden van het land ..
Mijn vrouw 32 jaar , ik 38 jaar 2 jongens en 4 en 8 jaar en een meisje 2 jaar
Gehuwd , Diploma's automonteur VBO ( LTS ) motorvoertuigentechniek,
Innovam Assistent autotechnicus, Innovam autotechnicus
en innovam APK Keurmeester.

Ik ben in 2001 een autobedrijf begonnen en doe dat nog steeds ..

Na vaak gesproken te hebben met mijn vrouw hebben we besloten om maar
eens naar de info dag te gaan van visa4you ( een aantal weken geleden )
en hebben daar al de nodige info opgedaan , waaruit van onze kant nog meer
vragen kwamen bovendrijven .
Hierop komt binnenkort een vervolg door middel van een 1 op 1 gesprek in Houten.

Inmiddels heb ik een visacheck ingevuld en mijn diploma's opgesnord en de IELTS
test ook gedaan , hierbij bepalen ze of je nog wat bijgespijkerd moet worden ..
De uitslag van de check en de IELTS test krijg ik een dezer dagen.

Ja wij gaan dit wel via een Emigratiebureau laten verlopen , en de reden hiervoor is
simpelweg dat wij onze tijd beter kunnen besteden aan de hobbels die hier in Nederland
nog moeten genomen worden , Het verkopen en afwikkelen van diverse zaken , zoals de
verkoop ons huis , en de verkoop van het bedrijf , overname periodes enz..
Ook zit ik nog verwikkeld in een ander bedrijf , de afrekening met de belastingdienst enz..
( auw ook al heb je niks dan doet het nog steeds zeer )

Nou dat was een beetje waar we gaan beginnen ..

Thanks Pijltjes !!

Dit verhaal hoort eigenlijk thuis in 'Lastavaza' wat staat voor Laatste Stand van Zaken. Hier deelt iedereen (die dat wil) zijn traject met alle ups en downs :). Misschien kan @Lost dit draadje voor je verplaatsen.

Leuk om jullie verhaal te lezen! En naam en woonplaats verborgen houden is totaal begrijpelijk hoor. Zijn meerderen op het forum die dit doen ivm werk en familie :up:.
Deze vrijdag de IELTS score dan? Spannend! Welk cijfer heb je nodig voor assessment en voor visum?

Wat ik niet uit jullie verhaal op kan maken is of jullie al eens in Australie geweest zijn en waar jullie precies/globaal naar toe willen in Australie.

Zelf geen ervaringen met Visa4You maar anderen op het forum wel en is een goed aangeschreven bureau.

@Lost - Bedankt Admin , ik zat al een beetje te twijfelen ..

@Gwen , Ik heb nog geen echte IELTS examen gedaan , maar een test om te kijken wat je eventuele resultaat zou zijn.
En nee we zijn nog niet in Aus geweest , ( klinkt dat raar ? ) maar gaan dat zeker doen voordat wij definitief beslissen
wij denken zelf aan regio Perth maar gaan ons nog wel heel erg verdiepen in de verschillende locaties

Waar houden we dan rekening mee ?

O.A. met het klimaat , Ik merk dat ik/wij in Nederland steeds minder goed tegen het koudere klimaat kan , elk jaar
staat die winter me steeds meer tegen , maar in Aus zou ik het ook niet trekken als het hele jaar 40-45 graden normaal is.
Dus we zoeken een beetje een "uit houdbaar klimaat " waar de extreme weersomstandigheden goed ( normaal ) tot redelijk zijn
eventuele suggesties zijn dan ook welkom !!
Ook is het plezierig om wat Nederlanders om je heen te hebben , uiteraard willen we geen buitenstaanders worden voor de Australiërs
en vinden we het heel belangrijk om ons te mengen onder de lokale bevolking !! Maar toch blijf je een Nederlander ..

Waarom willen we hier weg ?

Omdat het leven me net iets te snel voorbij glipt hier en ik graag zou willen zien dat mijn kinderen opgroeien met een
wat meer "buitenleven" wat ik zelf ook zeer aantrekkelijk vind.
Ik ben heel bewust van het feit dat je er met niets doen het in Aus ook niet red maar zoals we hier aan het
racen zijn wil ik niet meer , Ik/Wij zouden graag wat meer willen genieten van het toch al zo korte leven op deze
aardbol , en als dat nou zou kunnen in een wat mooiere omgeving met wat relaxtere mensen om ons heen , dan zou dat
toch een gift zijn , niet dan ?
Ook vind ik de mentaliteit van de huidige Europese / Nederlandse bevolking ( niet iedereen ) niet geweldig ..
Laat ik daar maar niet over uitweiden ..

Vr Gr Pijltjes !!

Ik heb nog geen echte IELTS examen gedaan , maar een test om te kijken wat je eventuele resultaat zou zijn.
Hoe werkt dat dan?? Wie kijkt de test na?

Niet raar hoor dat jullie hier nog nooit geweest zijn. Zijn niet de enige op het forum :).
Persoonlijk vind ik het klimaat in Perth echt heerlijk. Een lange zomer met een top temperatuur maar niet benauwd warm. De winter stelt hier ook weinig voor, maar ik moet wel zeggen dat je snel aan de warmte gewend raakt en de winter hier vanzelf wel als een echte winter gaat voelen over de jaren heen :p. Maar in de winter is er nog steeds veel zonneschijn. In Nederland had ik altijd ontzettend veel last van winter depressies. Hier totaal niet.

Wij hebben in Brussel ook een test-IELTS gedaan, waar ze eigenlijk alles testen behalve het spreken, op dezelfde manier als de echte IELTS verlopen. Dit was trouwens helemaal gratis, maar ze bieden wel lessen aan als je resultaten niet zo goed zijn, tegen betaling uiteraard ;-)

Hallo allemaal

De test resultaten zijn binnen van de (test) IELTS.

Het is dus een soort meting om te kijken waar je staat als je het examen nu zou doen..

De test word nagekeken door een docent engels.

Er zij 3 categorieen met 3 subcategorieën
A 1 2 &3 Staat gelijk aan een score 5 -5,5
B 1 2 &3 Staat gelijk aan een score 6 -6,5
C 1 2 &3 Staat gelijk aan een score 7 -8,5

A is gematigd
B is redelijk
C is vloeiend
1,2,3 kunnen jullie zelf wel invullen..

De test bestaat uit begrippen en zinsopbouw , kiezen tussen a b c of d
38 vragen

Hier heb ik nog al wat foutjes gemaakt
Te veel afkortingen gebruikt ..
Hasn't , haven't ipv has not en have not..

En het schrijven van 3 verhaaltjes
70 tot 100 woorden
Woordenschat en zinsopbouw enz..

Hier had ik goed gescoord.

Ik ben ingeschaald op een B2 niveau
Ik heb de test om 23:00 uur in de avond
gemaakt zonder enige voorbereiding gedaan , en met lichte tegenzin. .

Moet dus haalbaar zijn.

Misschien ga ik toch nog een cursus doen om een zo hoog mogelijk resultaat te behalen , goed voor de punten. .

Weet iemand hoe vaak je het examen mag doen ?

Gr Pijltjes

Kijk eens op de site van IELTS, want dan weet je precies wat er van je verwacht wordt. De verschillende onderdelen worden dan toegelicht en je krijgt een goed beeld van wat er gevraagd wordt. Overigens mag je ook andere Engelse testen doen sinds kort
Je mag de test zo vaak doen als je wilt (meestal omdat de cijfers niet hoog genoeg waren) zolang je maar betaalt :p hier in Sydney kun je elke 2 weken de test doen. Mijn man heeft bijles om de score op writing te verhogen. De rest voldoet, maar meestal moet je per onderdeel (writing, reading, listening and speaking) een minimaal cijfer halen. We zullen zien hoe dat afloopt :up:

Kijk eens op de site van IELTS, want dan weet je precies wat er van je verwacht wordt. De verschillende onderdelen worden dan toegelicht en je krijgt een goed beeld van wat er gevraagd wordt. Overigens mag je ook andere Engelse testen doen sinds kort
Je mag de test zo vaak doen als je wilt (meestal omdat de cijfers niet hoog genoeg waren) zolang je maar betaalt :p hier in Sydney kun je elke 2 weken de test doen. Mijn man heeft bijles om de score op writing te verhogen. De rest voldoet, maar meestal moet je per onderdeel (writing, reading, listening and speaking) een minimaal cijfer halen. We zullen zien hoe dat afloopt :up:
Writing.... Dat is volgens mij wel het meest stressvolle onderdeel. Als ik bedenk aan wat ik ook voor onzin daar heb opgeschreven (blijkbaar wel in goed Engels).... Gelukkig hoefde ik als partner niet zo'n hoog cijfer te halen :)

Die scores lijken op de scores van de Cambridge Exam, niet IELTS exam.
Als je een bepaalde (hoge) score nodig hebt is het echt aan te raden om je te richten op IELTS materialen. Tenzij je natuurlijk voor een andere test gaat voor het visum, wat voortaan ook mogelijk is. Maar dan moet je ook even nakijken wat je Skill Assessment wil hebben. Ik moest voor mijn Social Work Skill Assessment perse een IELTS score hebben.

Back