Fulltime een vereiste?

BillyB

New Member
Beste mensen,

Hoe zit dit met betrekking tot het skilled visa: als ik in plaats van 40 urige werkweken terug ga naar 34 urige werkweken, kan dit nadelig zijn? Kan iemand me dat vertellen?

Hans,

Volgens mij is het aantal uren helemaal niet zo spannend. Als jij ergens een (bv zoals ik bij een bank) een 36 urig contract hebt, dan spreek je in je reference letters e.d. gewoon over fulltime aanstelling (wat het ook is). 

Ik heb volgens mij nergens iets over het precieze aantal uren hoeven in te vullen of zo ... (niet bij ACS en niet bij  DIMIA).

M.vr.gr.

Perthpete

Dat is fijn om te horen, dan is dat in ieder geval geen belemmering! Nu alleen mijn baas nog overtuigen :up:

Letterlijk van de site van the ACS:

Part-time experience will be included on a pro-rata basis if the applicant can demonstrate that they have been employed for a minimum of 20 hours/week.

Full-time experience is defined as 38 hours or more per week.

https://www.acs.org.au/assessment/lodgeappn.htm

Hmmm... dan is het dus niet zo'n goed idee, want dan moet ik bijna 4 maanden langer blijven werken. Ik zal er eens over nadenken of ik dat er voor over heb. Bedankt!

Die definitie van de ACS is alleen van belang als je in de IT zit en je skills assessment door hen laat doen, maar voor de werkervaringseis van DIMIA geldt volgens mij toch echt die minder strenge definitie van 20 uur.
En zoals Perthpete zegt, normaalgesproken wordt er niet eens naar het aantal uren gevraagd zolang er in je referentiebrieven maar duideljk staat dat het om fulltime werk ging.

Back