fun at the Bridgetown blues WA

looseontheloop

New Member
ik ben van het weekend naar Bridgetown geweest voor het festival :up:
Had eigenlijk geen zin om een paar honderd kilometer te moeten rijden om in een gehucht met zo'n 4000 inwoners $ 100,00 entree te betalen. Totdat mijn zwager daar een vrijwillegers klus kon regelen voor vier uur met een vrijkaart voor de zaterdag en zondag.
na jaren North Sea Jazz in Den Haag en later in Rotterdam, Crossing Border, Pinkpop, Parkpop en andere leuke festivals in de regio, is het leuk om die festival sfeer weer eens op te snuiven in een klein beetje Zwitsers aandoend dorpje.
Tot mijn verbazing de voor mij eerste Nederlanders in Australië ontmoet (Ton en Joke), die nog in Bridgetown wonen ook.
een hele leuke streetparade, goed eten en drinken ( o. a.: die turkse tent van de subi market en een lekker vistentje met gebakken vis in een madera sausje)
en goede concerten van Ash Grunwald, Lightning Jack, Bondi Cigars, Empire blues, Wiley Reed, Jan Preston met Scott Wise, Blueszone en Craig Sinclair. Ik vond Herb Armstrong een beetje vreemde eend. Veel straatmuzikanten in one-man-band formaties, leuk maar na de derde gitaar en mondharmonica dacht ik :waar is de volgende kroeg? tijd voor een VB.
Heel bijzonder vond ik Deb "Spoons" Preston. Eerst klom ze achter de drums bij de Jamsessie van de Westcoast Blues Club, later kwamen de echte lepels te voorschijn. Ik had geen idee, maar hoorde later dat ze wereldkampioen "spoons" is en de Australia got talent heeft gewonnen.
In Donnybrook nog een appeltje gekocht en droom nog een beetje na.

Volgend jaar ga ik weer, wil er iemand meerijden laat maar weten tegen die tijd.
 
Back
Top