Fysiotherapeut in Australie

JoLi

New Member
Hoi Hoi allemaal..

Voor ons gaat het avontuur bijna beginnen, we gaan over 9 dagen richting Australie.

Nu is een vriendin van ons fysiotherepeut en zou ook heel graag richting Australie komen voor een tijdje, maar wil dan graag als fysio werken.
Nu hoorde zij dat dit haast onmogelijk is vanwege extra certificaten en diploma s die gehaald moeten worden omdat haar NL diploma ( HBO ) niet geldig zou zijn.. en zij hiermee niet zou kunnen werken.

Wie is of kent iemand die hier ervaring mee heeft?
Of heeft tips, of iets gelijkwaardigs wat zij zou kunnen doen.

Alvast super thanx
 
Er zijn onlangs een aantal draadjes over dit onderwerp geopend. Het beste is hier even op te zoeken.
 
Geen fysio, maar dat gedoe met certificaten en diploma's verbaasd me niks.. ik loop er ook tegen aan, en dat in de zorg..
succes, ben benieuwd of en hoe ze ertussen komt.. viavia werkt toch wel het beste denk ik.. :)
 
Ik heb het even opgezocht. Super foto´s staan erbij! Waarom hebben jullie besloten om daar te gaan wonen?
 
Kununura: Dan denk ik meteen aan: 'Van de regen in de Pub' (boek).

Fysio's: Wat is dat toch met die beroepsgroep? Ik heb er in de afgelopen maanden misschien wel 10 langs zien komen, zo niet meer. Zijn er geen blessures meer in NL? Of was het een pretstudie waar te weinig werk in is?
 
Ik heb het even opgezocht. Super foto´s staan erbij! Waarom hebben jullie besloten om daar te gaan wonen?
Zelf heb ik er eerder gewerkt tijdens mijn work and holiday jaar... 4 maanden heb ik er gezeten.. nu heb ik er een baan aangeboden gekregen als restaurant/catering manager en een sponsorship, dus dan is de keus snel gemaakt... ons doel is niet om ons er voor altijd te vestigen, maar voor de eerste jaren prima te doen.. daarbij zijn wij zowiezo 3 maanden per jaar vrij, dus tijd om te reizen of naar nl te gaan :)
 
Kununura: Dan denk ik meteen aan: 'Van de regen in de Pub' (boek).

Fysio's: Wat is dat toch met die beroepsgroep? Ik heb er in de afgelopen maanden misschien wel 10 langs zien komen, zo niet meer. Zijn er geen blessures meer in NL? Of was het een pretstudie waar te weinig werk in is?

Pretstudie valt mee denk ik, volgens mij wordt vaak gezegd dat Fysiotherapie de zwaarste HBO opleiding is. Ik heb om me heen wel gehoord dat de werkgelegenheid voor fysiotherapeuten in NL op dit moment ruk is.
 
Fysio's moeten nogal veel doen voor de skills assessment, dat is waarschijnlijk waardoor het lijkt dat er zoveel zijn (zijn waarschijnlijk dezlefde mensen die herhaaldelijk posten?). Ze zijn er gewoon lang mee bezig. (IELTS,papieren opsturen, dan written examination, dan clinical examination) ben je maar zo 2 jaar zoet mee. Werk is inderdaad ruk in NL, maar dat is het al minstens 13 jaar. Pret studie in NL weet ik niet, heb wel veel pret gehad maar 'appeltje eitje' was het voor mij in elk geval niet.
 
Hey allemaal.
Tof om te lezen.. Misschien toch maar eens een overweging maken.. Zelf heb ik de Engelstalige opleiding tot fysiotherapeut gedaan.
Moet ik dan nogsteeds een written exam en de IELTS of de OET doen? :)
 
Pret studie in NL weet ik niet, heb wel veel pret gehad maar 'appeltje eitje' was het voor mij in elk geval niet.
Precies wat je zegt Anne :) Heb een geweldige tijd gehad. Maar heb heus wel wat nachten overgeslagen hoor, alles behalve een "makkie"...
 


OFX
Back
Top