Fysiotherapeut in Sydney!?!?

MaartenK

New Member
Hoi Allemaal!

Mijn relatie zit enkele maanden in Sydney en is erachter gekomen dat ze hier niet meer weg wil. Voor mij een reden om eens te gaan kijken of ik hier naartoe zou kunnen. Ik ben al enige tijd aan het zoeken. Ik heb mijn opleiding al bericht om te kijken of ze documenten aan kunnen leveren om de gelijkwaardigheid van mijn diploma aan te tonen. Ik ben naar visas gaan kijken en zie dat hier een flinke uitdaging zal zitten. Ik kan mogelijk mee op het vervolgvisum van mijn relatie. Maar dit moeten we nog bekijken. Daarnaast moet ik nog gaan kijken of er wel werkgelegenheid is. Ik wil in januari eens gaan kijken hoe het daar is en in de tussentijd zo veel mogelijk voorbereiden en opties bekijken. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen die iets dergelijks ondernomen hebben. Zijn er mensen die bereid zijn om een beetje mee te denken en ervaringen te delen?

Groeten!
Maarten
 
Hoi Maarten,
Heel wat vragen, dus laat ik er een paar toevoegen:
- Voor wel visum gaan jullie, of is je partner Australisch in welk geval je voor een spouse visum kan gaan.
- Volgens mij is er in de gezondheidszorg altijd ruimte. Kijk eens op de Skilled Occupation List of je beroep erop staat.
- Diploma erkenning is een lastige en daar kan je hier het nodige over vinden. Google maar eens op 'AHPRA'. Ik zie dat @Kims een goed overzicht heeft gegeven in dit draadje
 
Hoi Maarten en Frits,

Volgens mij zijn jullie beide bezig met de procedure voor fysiotherapie?
Wat ik begrijp is dat je als aller eerst via https://physiocouncil.com.au/ kan toetsen of jou diploma's opleiding programma overeen komt met de australische standaard. Het frustrerende is, vind ik, dat zij enkel kijken naar de bachelor diploma en eventuele aanvullende masters niet mee nemen in de proces. (Zelf werk ik als kinderfysiotherapeut).
Mocht je diploma overeenkomen, dan kan je volgens mij "vrij snel" aan het werk. Het is mij niet duidelijk wanneer je diploma's getoetst zijn door physiocouncil, dit ook direct een inschrijving voor AHPRA. Als dat zo is dan lijkt de proceduren wel mee te vallen. Maar wat ik verder hier op het forum lees is het ontzettend ingewikkeld om als gezondheidsmedewerker in australie te gaan werken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en proces. Zelf sta ik aan het begin.

Groetjes Sabrina
 
Hoi Maarten en Frits,

Volgens mij zijn jullie beide bezig met de procedure voor fysiotherapie?
Wat ik begrijp is dat je als aller eerst via https://physiocouncil.com.au/ kan toetsen of jou diploma's opleiding programma overeen komt met de australische standaard. Het frustrerende is, vind ik, dat zij enkel kijken naar de bachelor diploma en eventuele aanvullende masters niet mee nemen in de proces. (Zelf werk ik als kinderfysiotherapeut).


Groetjes Sabrina

Hey Sabrina,

ik sta aan het begin van dit avontuur en zou graag met je contacten zodat we ervaringen kunnen uitwisselen. De Pathway of equivalence is best lastig blijkt. Op welke hoge school heb jij je bachelor gedaan?

Groetjes,
Fleur
 


OFX
Back
Top