gaan we de oversteek maken??

Hallo Allemaal,

Wij zijn Michel en Marlies ( 34 en bijna 31) en wij hebben 2 kleine kindjes van 2 en 0. Marlies heeft Australische nationaliteit ( via geboorte) en al geruime tijd denken wij erover om te emigreren.
Beiden hebben we goed opleidingen dus je kunt ons zien als skilled migrants.

Maar wat komt er veel op je af!! De visa zijn volgens ons nog het minste wat geregeld moet worden...
We zullen het forum eens goed uitpluizen war we allemaal aan moeten denken en wat er geregeld dient te worden.

Waar staan de lijstjes?? ;p

Groetjes Mies en Lies

Welkom! :up:

Hebben jullie kids al Australische paspoorten via je vrouw??
Want dan is het alleen een kwestie van een partner visum voor jou regelen volgens mij. :wink:

Welkom op dit forum :up:
Je zult hier heel veel info vinden maar ook veel slap geklets wat nergens op slaat .....
Wel gezellig !
Succes met alles.

Onze kindjes mogen Australisch burger worden als mama 2 jaar in Australia gewoond heeft...dit is nog niet het geval! Wel grote kans dat, als we verhuizen en we wonen er een tijd, dit wel aangevraagd mag worden. Gaan we zeker proberen tzt! Maar first things first...

Tha! voor het warme welkom!

Hallo Michel en Marlies,
Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik heb totaal 2 jaar gereisd in Australië met de rugzak en dat beviel mij zo goed, dat ik heel graag terug wil.
Nu zat ik te denken als ik een famillie vind die een live-in nanny zoekt en ik daardoor een onderdak heb en inkomsten dan kan ik 1 jaar terug gaan op een holiday visa!
Denken jullie dat dit gaat werken of denk ik nu wel heel makkelijk!
Jullie verder heel veel succes met het uitpluizen.

Groetjes Ursula

Hallo Ursula,

Misschien dat je beter een werkvisa kunt gaan aanvragen, kan nog wel sneller gaan dan dit. Wij hebben geen interesse in een nanny, nu niet en misschien straks in OZ ook niet. Succes!

Back