gaan zonder werk????

vipkop

Member
Op het moment zijn we hier allebei werkeloos (vanaf januari 2013) , we hebben 2 kleine kinderen.
We willen volgende januari 2014 naar Australie emigreren.
We proberen nu vanuit europa te solliciteren. Maar stel dat we niets kunnen vinden... ?
Wie zou er gaan en alles opgeven en het geluk proberen en wie zou er pas gaan als je werk gevonden hebt??
Mijn man is Australisch maar al 20 jaar weg. En wil koste wat kost terug.
Ik zou graag ervaringen en reakties horen.
Groetjes Vip
 
Ik denk dat wat hier doorslaggevend is de hoeveelheid spaargeld zal zijn. Je man zal moeten aantonen dat hij jou kan sponseren, wat concreet betekent dat er voldoende spaargeld is om met het hele gezin 2 jaar in oz te kunnen uithouden. Ik ben ook australische (net geworden) en wil mijn nl man sponseren, en ben ook al aan het solliciteren. Maar wij hebben nu nog beiden een fulltime baan en een beroep dat gewild is in oz..
 
wij zijn zonder werk verhuisd. In ons geval (skilled visum) was dat minder risico dan een visum gesponsord door een werkgever, omdat je visum dan afhankelijk is van je baas. Baan kwijt = vliegtuig pakken en met de kinderen vonden we dat een minder goed idee. Daarom zijn we op een skilled visum gegaan, zodat we in elk geval konden wonen en werk zoeken hier. Zodat we zelf de regie houden, ook als het even minder goed gaat.

Het is ons meegevallen om werk te vinden, als je hier eenmaal bent, makkelijker dan vanuit nl. Maar van anderen weten we dat het ook heel lastig kan zijn. Er is dus eigenlijk geen objectief antwoord. Waar ook meetelt als je nu in Nl geen werk hebt: is de kans groter dat je in Nl of in Oz werk vindt? Geen idee. Het enige is dat zo'n verhuizing zelf een hoop geld kost. Daar staat je levensgeluk tegenover en dat is niet meetbaar in cijfers... dus het is je gevoel over niet-meetbare risico's en onzekerheid tegenover het ook niet-meetbaar gevoel over waar je je beter denkt te voelen....
 
Wij zijn ook zonder zicht op werk vertrokken. Na ongeveer 2 maanden had mijn vriendin de keuze uit 2 banen (effectief werkaanbod/contract) in haar studie/ervarings-gebied dus dat viel reuze mee. Wel regionaal, dus ik weet niet hoe het in de metropolen loopt. We hebben een dochtertje van 3 en wel wat spaargeld, maar bijlange niet genoeg om 2 jaar (?) te overleven.
BTW, 2 jaar? Dat betekend dat je ongeveer een 100.000 dollar moet hebben? Wie heeft dat zo even vrij aan "spaargeld"? Wij moesten 25.000 dollar pro-forma hebben...
 
Wij ook zonder werk. Het is dat ik viavia een NLer kende en hier na 2 dagen aangenomen ben. Mijn vriendin is na 4 maanden nog zoekende.
 
Het is denk ik een keuze die je moet maken. Zeker aangezien jullie nu beiden werkloos zijn. Mijn ervaring is, dat het erg moeilijk is om vanuit NL hier al een baan te regelen, hoewel er mensen zijn hier op het forum die dat wel gelukt is.
Ik heb destijds in NL mijn vaste baan opgezegd en ben op goed geluk deze kant op gekomen. Het had even wat voeten in de aarde nodig om grip op de dingen te krijgen. Dacht via een uitzendbureau wel aan de slag te kunnen, maar om uberhaupt ingeschreven te worden was soms al een uitdaging! Ik ben bibliothecaris en blijkbaar dachten de meesten dan meteen dat ik alleen boekjes uit kon lenen...

Maar goed, ik had binnen 2-2.5 maand 3 'casual jobs' bij bibliotheken en werkte gemiddeld 20 uur per week. Binnen een half jaar had ik een vast contract op zak bij TAFE SA. Ik zou overigens ook ander werk aangepakt hebben, dit pakte toevallig zo uit.
Ik woon regionaal in Whyalla een plaats met zo'n 22-23.000 inwoners en 400km bij Adelaide vandaan.

Hou er rekening mee, dat je hier bij aankomst nergens recht op hebt: geen baan = geen inkomen.
Sommigen hebben heel snel werk, anderen hebben dat geluk niet. Zeker met kinderen een heel lastige beslissing lijkt me.

Succes :)
 
och ja... wij gingen met baan en na 4 maanden zag het er heeeeeeeeeeeel anders uit. Niks is zeker, dat is een ding wat zeker is....
 
Ja valt niet mee om beslissingen te nemen. Ik denk dat ik daar alleen uitzicht heb op casual jobs en mijn man moet geluk hebben denk ik. Ik denk er nu over na nog een studie te beginnen, maar in het engels wordt dat lastig. Mijn engels is erg goed maar om in het engels te studeren is nog wel moeilijk. En dan WAT?????
 
En dan WAT?????

Gewoon leven, zoals je nu ook doet... In het Engels studeren wen je heel snel aan, is een goede manier ook om te netwerken en iets op te bouwen. De essentiele vraag hieraan ten grondslag: waar wil je zitten??? Hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe dat uitpakt is een volgende vraag... toch?!
 
Mijn man zijn familie woont aan de Gold Coast en er zijn ook nog een aantal bekenden van zijn schooltijd.
Dus zo helemaal zonder bekenden zijn we daar niet. Natuurlijk wordt het wel een heel nieuw leven. Je en hoe dat uitpakt weten we alleen door het te proberen.
 
Tuurlijk kun je gaan zonder werk!
Ik ben begonnen bij een appelteler, daar heb ik 4 maand gewerkt, ook nadat het plukseizoen voorbij was, gewoon goede wil tonen, je kunt gewoon niet kieskeurig zijn in het begin.
Na 4 maand vond ik een "normale" baan, maar als die appelteler mij net zo zou betalen als waar ik nu werk ging ik gelijk weer terug, ik vond het helemaal geen verkeerd werk eerlijk gezegd...
 
Van belang blijft echter of je genoeg spaargeld hebt voor een partnervisum! Hier geldt dus dat je moet kunnen aantonen met het hele gezin 2 jaar te kunnen uitzingen, werk of geen werk..
 
Van belang blijft echter of je genoeg spaargeld hebt voor een partnervisum! Hier geldt dus dat je moet kunnen aantonen met het hele gezin 2 jaar te kunnen uitzingen, werk of geen werk..

Volgens mij hoeft dat dus niet. Ik heb een reactie op mijn visum gehad en was maar 1 vraag vergeten in te vullen en mocht verder medicals en nl en oz police check doen. CO vroeg niets over dat spaargeld en wij hebben daar niets over gezegd of aangetoond. En anders had hij daar nu ook wel om gevraagd lijkt mij. Maar wellicht dat anderen die het partnervisum al binnen hebben daar uitsluitsel over kunnen geven.
 
Ja dat staat er wel, maar niet dat je er bewijs van moet mee te sturen.

En ja een buffer met geld zou fijn zijn, maar is helaas met de huidige huizenmarkt niet voor iedereen weg gelegd. Gelukkig woont mijn schoonfamilie daar die ons kan helpen in geval van nood.
 
  • Like
Reactions: FOL
Volgens mij hoeft dat dus niet. Ik heb een reactie op mijn visum gehad en was maar 1 vraag vergeten in te vullen en mocht verder medicals en nl en oz police check doen. CO vroeg niets over dat spaargeld en wij hebben daar niets over gezegd of aangetoond. En anders had hij daar nu ook wel om gevraagd lijkt mij. Maar wellicht dat anderen die het partnervisum al binnen hebben daar uitsluitsel over kunnen geven.

Jij hebt dan iemand gehad die garant voor jou stond.

Mijn zwager heeft iets getekend dat als ik niet voor mezelf kon zorgen dat hij dat de eerste 2 jaar zou doen...
 
Jij hebt dan iemand gehad die garant voor jou stond.

Mijn zwager heeft iets getekend dat als ik niet voor mezelf kon zorgen dat hij dat de eerste 2 jaar zou doen...

Mijn vriend 'sponsort' mij ja, maar het ging er om of je moet aantonen genoeg geld te hebben het 2 jaar uit te zingen en dat hebben wij niet gedaan.
 
Heb niet het hele draadje gelezen en weet niet of het alleen om partnervisum ging. Bij de state sponsorship can WA vroeg de WA governmet wel om horveel spaargeld je had.
 
Heb niet het hele draadje gelezen en weet niet of het alleen om partnervisum ging. Bij de state sponsorship can WA vroeg de WA governmet wel om horveel spaargeld je had.
Ja om partnervisum. Er was wel een vraag hoeveel geld of goederen we meenemen maar dat hoef je niet aan te tonen volgens mij. Dus heb een mooi bedrag ingevuld ;)
 
Back
Top