Galah Bird

kruisje

Member
Kennissen van ons zijn pas terug van twee weken Great Ocean Road trip. Hebben tijdens hun camperen af moeten rekenen met 2 vijanden, de ene kennen we al: THE RAIN ;( Nie veel aan te doen.. Maar de tweede vijand, vooral die van rustige nachten: THE GALAH BIRD! Ben gaan opzoeken, een mooi voorbeeld van Birdie Wildlife, fel gekleurd, maar oh wee; je kan 's nachts niet slapen als je een heel kliek in de buurt 'treft', of ze maken je op een ontiegelijk uur wakker, HELP!!! Wie heeft die makkers ooit laten vliegen??
Nog ervaringen? Kooka's en Kaketoo's zijn soms nie veel beter op dat vlak, hebben wij zelf ervaren toen we gereisd hebben DU... Zzzzzzzzzzzz ???
 
Wij zaten op een camping in Hervey Bay (Frasier island) en een deel van de camping werd niet gebruikt vanwege de overlast van de lorikeets!!! Ik hoorde ze al niet meer zo, maar mijn zus en familie werd er bijna gek van. Wij hebben zelf veel lorikeets in de tuin (Central Coast) en geven ze met de hand eten enzo (de kids en papa dan vooral), maar zo'n 40 tot 50, geen 5000!!! Normaal genieten we enorm van de birdies, maar ik weet nog toen we hier net waren, werd ik elke morgen om 5 uur ofzo gewekt door van die kwekbeesten buiten. Bleken de "gewone" Indian minors enzo te zijn. Je went er gelukkig aan, maar als we logees hebben, horen we altijd weer "jee die vogels zijn zo luid en vroeg...." .....
 
Back
Top