Gamen in Australie.

Maybe een heel gek onderwerp maar ik schiet hem er toch in :D
In oktober maken wij de sprong Down Under (Adelaide om precies te zijn). En natuurlijk is daar genoeg voor te regelen. Huisvesting, verzekeringen, noem het allemaal maar op. Allemaal belangrijke dingen om daar je stekkie te kunnen inrichten. Ik weet zo net niet of dit onderwerp op dit forum thuishoort maar ben toch benieuwd.
In mijn vrije tijd speel ik graag computer games (pc, ps3, X360) (jaja en dat voor een 39 jarige:)) Hier in NL is dat eigenlijk vrij overzichtelijk.
Je hebt een 18 + rating op gewelddadige games (ofwel eigenlijk alle games zijn verkrijgbaar hier in de NL, er is weinig tot geen censuur wat dat betreft.) Een dikke internetverbinding beschikbaar om een leuk potje multiplayer COD5, of warhammer online ofzo lagless te spelen. Alle ingredienten zijn hier dus aanwezig, Maar hoe zit dat nou Down Under?
Ik weet dat je in OZ een 15+ rating hebt. Dat betekent volgens mij dat games als Call of duty of bv een GTA4 daar eigenlijk niet uitgebracht mogen worden. Heb me der al een beetje in verdiept via het intermet maar kom er niet echt uit. Ik zie dat deze games daar wel uitgebracht worden. maar zijn dit dat bv aangepaste versies? Of komen deze het land in via de grijze import, online besteld in singapore ofzo?
En hoe is de online community? Zijn er plaatselijke servers voor bv Warhammer of Warcraft of kom je al snel op een server in Azie terecht? Voor een land met 20 miljoen inwoners verspreid over zoveel kilometers kan ik me best voorstellen dat het niet lonend is namelijk plaatselijk te hosten.
Zat vragen dus wat dat betreft  :grin:
Is er iemand die antwoord hier op kan geven, en zitten er uberhaubt 'gamers' op dit forum??  :grin:

Je bent niet de enige, hier ook een fervente gamer! :up:

Ik speel alleen geen MMO's en zelden multiplayer dus hoe dat zit met World of Warcraft heb ik geen idee van. Ik heb mij er nog niet helemaal in verdiept maar dat Australie zich als een kinderachtige oppas opstelt tegenover de gamers is duidelijk. Je zou toch denken dat ze belangrijkere dingen te doen hebben hè?  :wink: Rockstar heeft in ieder geval zijn GTA 4 aangepast (o.a. als je gaat wippen in een auto dat je niet in kunt zoomen en roteren met de camera) voor de Aussies en moeten andere developers dat ook doen willen ze een geweldadige game hier uitbrengen (Fallout 3 ontkwam er ook niet aan). Call of Duty 4 heeft wel de controle doorstaan sinds ik niks kan vinden over een gecensureerde versie (en ik hier de Australische versie heb), gelukkig maar. :p

Mochten ze een game bannen dan wordt het importeren maar ik heb geen idee wat er gebeurd als mijn pakje er tussenuit halen met een 18+ game erin. :|

Thx voor je antwoord, klopt het dus wel met wat ik gelezen had :| Wel bijzonder voor een land met drive through bottleshops en heel veel pokie machines, dat ze zich druk maken over wat pixels. Maar goed lands wijs lands eer. Is natuurlijk ook een totaal andere discussie.
Ik heb zelf behoorlijk wat games, oa gta4 en cod4 en Fallout 3. Maar dan de Europese versie. Zou daar moeilijk over gedaan worden als ik die meeneem?
Moet je toch niet aan denken dat zoiets problemen kan veroorzaken?

De zwager van m'n vriendin speelt ook veel "World of Warcraft", elk vrij minuutje speelt ie het.
Geen idee of het een australische versie is, zal hem eens mailen.

groetjes  Johan

Hi, kreeg net dit antwoord uit australia, is me niet helemaal duidelijk, misschien voor jullie wel.
Pamela's zwager heeft z'n eigen IT, dus je mag er van uit gaan dat ie weet waar ie het over heeft.
Lijkt me een manier om de 15+ te omzeilen.

In Australia we play on the us servers.
In Europe they have there own servers.

If you have a Europe copy you would play on the Europe servers even if you
play in Australia.

They would need to buy aust copy or see it there was a way to change
settings to play on the us servers

groetjes  Johan

[quote author=The Jolly Jumbucks link=topic=10210.msg142899#msg142899 date=1247410106]
Maybe een heel gek onderwerp maar ik schiet hem er toch in :D
...
In mijn vrije tijd speel ik graag computer games (pc, ps3, X360) (jaja en dat voor een 39 jarige:)) [/quote]

No worries, je bent niet de enige. Ook 46 jarigen spelen nog wel op de PS3 (ik zei de gek) :) :). Alleen deze dan niet op mulitplayer/online, maar slechts simpele (race) spellen als GT5 prologue en vliegspellen. Wel online (sinds kort) aan het pokeren ... Wat momenteel ook wel vrij populair is (spreek weer even over Perth, maar ik geloof in heel Australie wel) is free-roll (gratis) live-pokeren (Texas Hold'em). Er zijn elke dag van de week meerdere plaatsen waar je kunt aanschuiven voor een live tourament. Ik ga er binnenkort eens eentje uitproberen in Mindarie ...
Hmmm... misschien ook eens in het WA topic iets zetten hierover.

Hier nog een vervent gamer van voornamelijk shooters (COD). Er is inderdaad geen 18+ classificatie voor spellen en daarom worden sommige spellen aangepast voordat ze hier in de winkel belanden (GTA San Andreas is aangepast, GTA4 weet ik niet zeker). De COD reeks heeft gelukkig de classificatie 15+ dus daar is niets aan veranderd. Het zou fijn zijn als ze hier ook een 18+ classificatie krijgen voor games, net zoals voor films. Wat dat betreft is Australie best een betuttelend land. Je kunt je games natuurlijk gewoon uit Europa over laten komen (met de kans dat ze eruit gepikt worden) of via Steam aanschaffen.

[quote author=The Jolly Jumbucks link=topic=10210.msg142907#msg142907 date=1247430079]
de Europese versie. Zou daar moeilijk over gedaan worden als ik die meeneem?
Moet je toch niet aan denken dat zoiets problemen kan veroorzaken?

[/quote]

Wij hebben ook alle PC spelletjes gewoon meegenomen, niet alleen het volledig onschuldige Sims, maar ook CoD en weet ik wat meer (Dirk is ook zijn spelletjes junk) Alles is meegekomen in de container en alles is veilig aangekomen. Dus gewoon meenemen naar Australie.

Thx voor alle reakties :) Ben dus gelukkig niet de enige  :up:
Ah dus wat ik al dacht je speelt dus WOW online in de US of EUR afhankelijk waar je hem aanschaft. Er is dus wel een leuk tijdverschil als je wil raiden met je guild  :grin:
Games gaan dus gewoon allemaal mee  :wink:
Het spelen via steam is dat een beetje te doen? Lees: met een beetje redelijke ping?

Ik heb zelf geen ervaring met Steam aangezien de spellen die ik speel (COD) hier gewoon in hun originele staat in de schappen staan.

[quote author=Maluka link=topic=10210.msg142941#msg142941 date=1247471154]
Sorry guys...game-noob here....

What means:

- MMO
- COD (Call of Duty?)
[/quote]

Masive Multiplayer Online
Call of Duty, yes :)

[quote author=The Jolly Jumbucks link=topic=10210.msg142939#msg142939 date=1247470346]
Er is dus wel een leuk tijdverschil als je wil raiden met je guild  :grin:
[/quote]

Het verschil in tijdstip moet volgens mij niet echt een probleem zijn... helaas zie ik als docent vaak de downside van dit soort spellen..

[/quote]

helaas zie ik als docent vaak de downside van dit soort spellen..
[/quote]

Ja kan ik me voorstellen. Maar goed dat is dus een totaal andere leeftijdscatogorie, en ook een ietwat andere discussie;)

Maar niemand nog die mij wat kan vertellen over bv shooters online spelen? Lag, latency etc? Maakt opzich niet uit want reken maar dat ik het daar ga uitproberen, wie weet zelf wel wat hosten:D

Een andere vraag. In nederland download iedereen zich helemaal suf. Op software na mag dat ook in de NL. Als je maar niet upload. Ikzelf koop het meeste wat ik speel, luister en of bekijk. Tuurlijk download ik wel eens wat. Maar als ik het goed vind schaf ik het daarna gewoon aan. Vind ik wel zo fair. En ik vind veel goed ;)
Hoe staan ze down under tegenover newsgroups, bittorrents sites ed? En what about copys van je legale software, cd`s, DVD`s? Hier in de nl is dat je volste recht om die te maken, maar hoe zit dat down under?

Dat vraag ik mij ook af. Wel heb ik dit topic gevonden die wel wat duidelijkheid verschaft: http://club.cdfreaks.com/f83/laws-australia-151368/

Als ik het goed begrijp mag het downloaden niet eens ook al bezit je het origineel.

"Fallout 3" heeft een R18+ raiting en is daarom niet uitgebracht in Australie, wel via eBay te bestellen.
Van "Grand Theft Auto IV" heeft de maker een aangepaste MA15+ versie uitgebracht.

De diverse download sites zijn nog te gebruiken, maar Australie wil wel een internet filter in gebruik nemen en zal dan dit soort sites en downloads gaan tegen houden.

[quote author=Denny link=topic=10210.msg143314#msg143314 date=1247773357]
Dat vraag ik mij ook af. Wel heb ik dit topic gevonden die wel wat duidelijkheid verschaft: http://club.cdfreaks.com/f83/laws-australia-151368/

Als ik het goed begrijp mag het downloaden niet eens ook al bezit je het origineel.
[/quote]

Thx dit verschaft idd wat mee duidelijkheid. Australie is gewoon dus erg streng.
Ben wel benieuwd hoe ze dat inet filter willen gaan invoeren. Is natuurlijk pure censuur. Bern benieuwd hoe de publikie opninie op zal regaeren. Technisch gezien ook een zeer moelijke klus, en zeer lastig te controleren.

Back