G'day 2 ya all

BigJim

New Member
Hai, Ik ben Simon Houtstra en woon alweer lang in Nederland.
Zelf ben ik geboren in Geelong (vic) en ben in de loop der jaren alweer een paar keer terug geweest naar Aus.
Maar nu ik tegen de veertig loop, ben ik serieus aan het overwegen om terug te gaan naar Aus.
Helaas heb ik hier nog al wat 'ties' maar die zijn te overzien.

Bij toeval vond ik deze site.
Indien iemand (die nu in Australië woont) job tips heeft geef mij dan een gil. Ik wil niet 'op de bonnefooi' terug gaan nl.
Later all.
 
Hoi Simon! Alvast welkom op het forum hier !
Tja, ik wil je wel als tip meegeven dat je voor je 44ste levensjaar je remigratie realiseert anders word het qua visa verkrijgen ' op een baan ' moeilijk !
Op zich heb jij dat visa niet nodig aangezien je in Aussie geboren bent !

Ik woon zelf nog niet in Oz en kan je dus niet direct van dienst zijn -helaas !

Suc6 met de jobhunt !
 
Welkom Simon!

Ik hoop dat je citizenship hebt?!!! :D

Succes met alles,

groetjes

Simone
 
Yep...I'm a true blue Aussie.. :)
Ik heb altijd mijn Australisch natinaliteit behouden.Al vanaf mijn 14de wou ik terug. Ik geloof dat de tijd nu dan toch eindelijk aangebroken is.
Waar ik op zoek naar ben zijn mensen die mij wat 'Onhand ' Info kunnen geven over de werkgelgenheid etc in Oz.
Lonen, huizen huur dat soort dingen.
Zelf heb ik daar geen familie zitten en ook de mensen waar ik kontact mee had toen ik er was ben ik uit het oog verloren.

Alle info is welkom..Links etc ...gimme gimme... :)
 
BigJim said:
Yep...I'm a true blue Aussie.. :)
Ik heb altijd mijn Australisch natinaliteit behouden.Al vanaf mijn 14de wou ik terug. Ik geloof dat de tijd nu dan toch eindelijk aangebroken is.
Waar ik op zoek naar ben zijn mensen die mij wat 'Onhand ' Info kunnen geven over de werkgelgenheid etc in Oz.
Lonen, huizen huur dat soort dingen.
Zelf heb ik daar geen familie zitten en ook de mensen waar ik kontact mee had toen ik er was ben ik uit het oog verloren.

Alle info is welkom..Links etc ...gimme gimme... :)
Ja, helaas, nog weinig mensen hier die er al zitten! :D
Kijk hier voor links! In mijn post (derde of zo), staan verschillende rubrieken inclusief huizen en banen.
http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=20
 
Hoi Simon,
Welkom op het forum!
Heb je al enig idee waar je wilt gaan wonen?
Je kunt via google.com.au redelijk makkelijk real estate agents vinden en een beetje een idee krijgen van huur en koopprijzen in verschillende regios.
Wat is je beroep?
Groetjes en succes ermee!
 
Hoi BigJim,

Ik ben hier al aangeland (Sydney), maar je vragen zijn wat algemeen. In het algemeen is de werkgelegenheid hier goed, maar het hangt natuurlijk van je beroep en CV af. Ik heb het gevoel dat de koopkracht in Sydney iets hoger dan Nederland is (10% gok ik, zal wel het verschil in BTW zijn ;-)
Huizenprijzen zijn iets hoger dan NL, maar het hangt van je eisen af. In de outer suburbs is het okay, maar hoeveel tijd wil je aan forensen besteden? Veel van mijn collegae hebben hun huis ingeruild voor iets kleiners maar dichter bij werk. Maar anderen wonen in Newcastle en forensen naar Sydney CBD. In Melbourne is het ongetwijfeld niet anders.
Afhankelijk van je beroep kan je salary surveys vinden op http://careerone.com.au/resources/index/0,8526,dollarssense,00.html

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Juul
 
Na wat tijd afwezig te zijn geweest ben ik weer teug op dit forum.

Bedankt een ieder voor de info...Heb der zekers wat aan.
Ondertussen sta ik open voor suggesties...LOL
Als het aan mezelf ligt zit ik binnen het half jaar weer 'back in Oz'
 
Back
Top