G'day everybody!

Marielle

New Member
Sjeeemig, wat een land niet....Australie. Prachtige natuur, stranden alom, laid-back sfeer en relaxte mensen. Maar ook nog zoveel mogelijkheden qua werk en het opzetten van een eigen bedrijf. En dan die ruimte.... Kortom: kwaliteit. En tsja, wat doen we daar mee. Emigreren natuurlijk!

Ik heb deze site gisteren ontdekt en me direct geregistreerd als user. Nu ook maar eventjes voorstellen dan...

Mijn naam is Marielle en ik sta momenteel aan het begin van mijn aanvraag voor een interdependent visa voor Australie. Ben nu 32 jaar en heb net voor mijn 30ste jaar een Work Holiday visum voor Australie aangeschaft en zodoende ben ik 2 jaar geleden voor het eerst afgereisd naar dat waanzinnige continent. Ben uiteindelijk 8 maanden gebleven en op slag verliefd op het land, Perth en mijn vriendin. Zij is net 3 maanden in Nederland geweest en momenteel staan we aan de voet van wat een hele hoge berg lijkt, de aanvraag van een interdependent visum...

Graag zou ik in contact willen komen met mensen die ook bezig zijn met het aanvragen van een interdependent visum of deze inmiddels al rond hebben. Op dit moment vertoef ik in Amsterdam en half november reis ik weer af naar Perth voor zes maanden. Ondertussen is het nog even flink doorsparen...

Verder wens ik iedereen heel veel succes met visa-aanvragen en Australie plannen!

See ya, greetz, Marielle
 
Marielle said:
Verder wens ik iedereen heel veel succes met visa-aanvragen en Australie plannen!
Marielle

Hoi Marielle ! Welkom op Xpdite !

Ik ben zelf in afwachting van de beslissing van de Queensland Nursing Council (QNC) om mij al dan niet te registreren als verpleegkundige in Queensland !

Als dit niet lukt moet ik alsnog een groot deel van mij opleiding overnieuw gan doen en dat zal dan in februari 2005 zijn !

Ik ga in september 2004 vertrekken !!

Veel succes met je emigratie/visa aanvraag !

Greets !

Ingrid.
 
Welkom op het forum Marielle!
Ik ben op dit moment in Perth, op een working-holiday visa, bij mijn Australische vriend en het bevalt me opperbest... (alleen het weer werkt ff niet mee... maar goed.. het is ook winter...)

groetjes, Anne Marie
 
:lol:

Yeah right, winter, 12/13 graden en wat wolken, een beetje regen. Dus kortebroekenweer. Winter noemen ze dat. :D
 
Jeroen said:
:lol:

Yeah right, winter, 12/13 graden en wat wolken, een beetje regen. Dus kortebroekenweer. Winter noemen ze dat. :D

uuuuuuuuuh, KORTE broeken met die temperatuur, dan bevries je. Maar ja, je hebt in Nederland ook van die mensen, die zijn kennelijk winterhard :wink:

Wij gaan naar Brisbane, october/november waarschijnlijk.
 
hoi marielle,

welkom, ben zelf bezig met een prospective marriage visa om bij vriendje-lief in perth te kunnen zijn - begrijp wat je bedoelt met op slag verliefd....

succes met je aanvraag.

tanja
 
Hoi Marielle, welkom op dit forum!

Ik (Linda) ben 31 jaar en ben nu samen met mijn Australische vriendin Jacqueline bezig om de benodigde papieren bij elkaar te verzamelen voor het Interdepent Visum, subclass 310. En dat is heel wat! :roll:

Jacqueline is in november vorig jaar bij mij komen wonen. Ze heeft een jaar onbetaald verlof gekregen van haar baas, dat eind oktober afloopt. We willen dan graag samen naar Sydney.
Hopelijk lukt het!

We weten inmiddels al heel wat meer af (ook dankzij dit forum! :D ) van wat nodig is om in aanmerking te komen voor een Interdepent Visum, dus wie weet kunnen wij jullie op weg helpen?
 
Hoi allemaal en bedankt voor jullie reply. Blij te horen dat ik niet de enige ben die bezig is de kant van Perth op te gaan....het gros gaat allemaal naar de oostkust als ik dat zo lees.

Rond half november vertrek ik weer naar Perth voor een half jaar en op dit moment ben ik op zoek naar cash werk in Perth. Mocht er iemand tips hebben, dan zijn deze van harte welkom. De gouden tip beloof ik een lekkere slagroomtaart!

Weet iemand ook nog goedkopere tickets dan de 1055 euro die ik voor een 6 mnd. ticket met Malaysian Airlines moet betalen?

Verder; voor degenen die rond november/december of later nog in Perth zijn, stel ik een borrel in Northbridge voor :D :D

Greetz, Marielle
 
Welkom Mareille!!

Ik ben net 3 weken in Perth, met mijn man. Hij is op een spouse visum, wat best veel lijkt op een interdependant visum.

We gaan zeker afspreken!
Ik moet Anne Marie ook nog ontmoeten, en Sander en z'n Australische vriendin komen tegen het eind van het jaar waarschijnlijk ook deze kant op.

November begint de dure tijd voor tickets, ik denk niet dat het goedkoper zal kunnen helaas.....

Werk weet ik niet, maar is er op zich genoeg.
Ik heb net vandaag een casual baan gekregen, in een bakerij.
Wat bedoel je met cash, zwart werk?

Waar woont je vriendin?

Succes met alles!!!!
 
HE hallo.
welkom om het forum.
Ik hoop dat je hier informatie zult vinden die je nodig hebt om alles te regelen, maar dat komt wel goed :D
Ik woon nu 2 maanden in australie en wil niet meer terug naar nederland.

groetjes
heidi
 
Back
Top