G'day, ik ben nieuw hier en ook ik wil me voorstellen.....

Dorien28

New Member
Ik ben Dorien uit Vught en ik ben 28 jaar. Kwa studie ben ik assistent secretaresse op MBO niveau. Heb 8 jaar werkervaring hier in Nederland. Tijdens mijn 7e jaar als secretaresse merkte ik dat ik vaak de kantjes ervan af liep. Ik haalde geen voldoening meer uit de functie. Het kantoorleven begon ik zat te worden.
Ik heb een engelse vriendin uit Manchester. Ik weet nog goed toen ze mij mailde vanuit Sydney Australie en vertelde me dat ze het zo na d'r zin had daar en dat ze de opeenvolgende 6 maanden in Sydney zou blijven vanwege haar baan als zuster in een ziekenhuis. Ook vroeg ze aan me of het mij leuk leek om op vakantie te komen binnen deze 6 mnd. Ik had het aan mijn moeder voorgelegd en die was kei enthousiast. Ze zei dat ik moest gaan en dat dit een kans was om wat meer van de wereld te zien. Vrij snel daarna had ik dus mijn vakantie geboekt naar Sydney en niet lang daarna zat ik al in het vliegtuig opweg naar het land down under. Ik ben 5 wk gebleven en dit waren de 5 beste wkn van mijn leven. Na terugkomst dacht ik "Wat jij kan, kan ik ook".
Ik heb toen zelf dus een Working Holiday visum aangevraagd. Tijdens mijn eerste jaar heb ik boerderij en slagerij werk gedaan waardoor ik mijn visum met een jaar kon verlengen. Ik heb 2 geweldige jaren gehad en zit nu sinds 3 weken weer thuis in Vught.....werkeloos en met veel heimwee, want god, wat zou ik graag terug willen naar Australie. Na een beetje speurwerk kwam ik op deze site terrecht en kan ik wat informatie opdoen over opties voor vervolg visums. Persoonlijk zit ik te denken aan een studie visum. Tijdens mijn 2e jaar Down Under ben ik perongeluk in de zorg beland. Ik was thuisverzorgster voor een verlamde jongen. Tijdens deze baan ben ik gaan inzien dat secretaresse lang niet zo goed bij me past als zuster/verzorgende. Ik wil nu dan ook gaan sparen om in Australie te kunnen gaan studeren voor zuster/verzorgende. Waar ik misschien jullie inzicht voor nodig heb.....Zou ik niet te oud zijn om in Australie te gaan studeren? Ik ben nu 28 en voor ik een beetje voldoende gespaard heb ben ik 30 en kan ik in het 1e semester van 2011 deelnemen aan mijn gewenste studie. Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Alvast bedankt en ik hoop op een aantal leuke berichtjes.

Groetjes Dorien

Welkom op het forum!! Knap van je dat je met een nieuwe studie wilt beginnen om zodoende een visum voor OZ te bemachtigen. Studeren in Australie is best duur, dus neem de tijd om de juiste opleiding uit te zoeken. Zorg er tevens voor dat het diploma van die opleiding op de lijst van gewilde beroepen staat, alhoewel dat in de zorg toch al bijna alles is. Waar wil je gaan studeren??
Succes!

Hoi Dorien,
welkom op het forum!!
Ik heb net even voor je gekeken op de www.immi.gov.au site, en als je dan de wizard invult (en bij geboortedatum zo doet dat je 30 bent + langer dan 12 mnd verblijf), dan kom je uit op Higher Education Sector (subclass 573) visa.
Je bent nooit te oud. Studeren kan altijd! Maar voor het visum is leeftijd wel belangrijk, maar je kunt dus ook na je 30e nog als student naar Australië.
Groetjes!

Hey Dorien

Welkom op het forum! Als ik jouw verhaal lees, herken ik er een beetje van mezelf in. Ik heb 5 jaar gewerkt als secretaresse en had ook geen voldoening meer. Ik studeer nu op dit moment kinderzorg en dit nog tot juni 2010. Ook ik ga op een studentvisa naar Australië volgend jaar en tegen dan ben ik bijna 31! Dus net ietsje ouder dan jij. Wat voor mij kan, kan voor jou ook! Trouwens, je moet er maar aan denken dat je nog zoveel jaren moet werken tot aan je pensioen dan ben je zeker nog niet te oud om van richting te veranderen, hoor. Ik ben er zeker van dat we niet de enigen zijn die er wat 'later' aan beginnen. :lol:
Dus als dat jouw droom is, ga er dan maar voor! Ik wens je alvast heel veel succes.

hey Dorien

welkom op het forum. Goed om te horen dat je iets gevonden hebt wat beter bij je past. Dat is echt veel waard!
Bij mijn visum (skilled independent) krijg je iets minder punten als je 30 gepasseerd bent, maar ik heb verder weinig verstand van studentenvisums....

gelukkig zijn er zat andere die hier meer vanaf weten!

succes met alles

Hallo Dorien,

Welkom op het forum.  Veel succes met het krijgen van een studie visum.

Groetjes,
Susan

Hai Dorien!!!

Goed streven!!!
Welkom op het forum, waar je heel veel antwoorden en steun zult vinden!!! :up:

Dank jullie wel!!! Dit geeft me toch weer wat meer moed. Soms dan denk ik wel eens dat ik t niet ga redden kwa geld. Een vriendin van me is ook niet al te enthousiast en boorde laatst mijn plannen de grond in. Maar goed, I can do it!!!!!!! lol
Ik ben van plan om in NSW te gaan studeren. Daar heb ik de langste tijd gewoond. In Dubbo wel te verstaan. Daar heb ik ook veel vrienden wonen. Ik vrees dat Dubbo (TAFE instituut) geen internationale klas kan vormen ivm te weinig internationale studenten dus zal ik uit moeten wijken naar Sydney.

Hallo Dorien, welkom op het forum. Kan je maar 1 advies geven... GO FOR IT!  :read:

Nja, money issues. Ik kan er soms ook wel van wakker liggen. :lol: Maar waar een wil is, is een weg dus misschien dat je nog wel wat regelingen kan treffen tegen dan of zo. Zeker de moed niet opgeven. En vrienden die je plannen in de grond boren, hadden meestal zelf graag gewenst dat ze in jouw schoenen zouden kunnen staan en ook de moed hadden om er voor te gaan. Niet aantrekken, er gewoon voor gaan. Wie niet waagt, niet wint! :wink:

:hi: op het forum Dorien.

Succes met je plannen en veel lees plezier hier op het forum!

Groetjes Ingrid

Welkom! :smile: Waar een wil is, is een weg, dus...laat je niet gek maken door negatieve/jaloerse mensen :nana: (kunnen er meer over meepraten denk ik...) Succes verder!

Back